خبرگزاری کار ایران

دو نگاه به غائله استراماچونی در استقلال

asdasd
کد خبر : ۷۹۸۷۵۶

سرمربی ایتالیایی استقلال که در دو ماه گذشته با هیچ‌کدام از خبرنگاران و رسانه‌های ایرانی مصاحبه نکرده است. تمام این‌ها از سوی هواداران و کارشناسان به فال نیک گرفته می‌شد.

به گزارش ایلنا، همه‌چیز برای استقلال داشت خوب پیش می‌رفت. این تیم بعد از سال‌ها توانسته بود تمرینات پیش فصلش را به‌موقع آغاز کند. اگرچه اختلاف‌نظرهایی در مورد عملکرد باشگاه در حوزه نقل‌وانتقالات وجود داشت، اما به‌هرحال همین استارت سریع تمرینات بهترین خبر بود. به‌علاوه امسال سکوتی اساسی هم بر اردوگاه تیم حاکم بود که به دل هواداران می‌نشست.

مسبب اصلی این سکوت هم شخص آندره استراماچونی بود؛ سرمربی ایتالیایی استقلال که در دو ماه گذشته با هیچ‌کدام از خبرنگاران و رسانه‌های ایرانی مصاحبه نکرده است. تمام این‌ها از سوی هواداران و کارشناسان به فال نیک گرفته می‌شد، اما ناگهان همه‌چیز به هم ریخت. پس‌ازآنکه مدیران باشگاه استقلال در اخذ ویزای به‌موقع برای مدافع چپ چک‌تبار موردنظر استراماچونی ناکام ماندند و این بازیکن از فرودگاه تهران دیپورت شد، یک خبرنگار ایتالیایی نزدیک به استراماچونی و همان کسی که برای اولین بار خبر حضور این مربی در فوتبال ایران را داده بود مدعی شد ممکن است استراماچونی از استقلال جدا شود.

پس‌ازآن خلیل زاده، عضو هیئت‌مدیره استقلال تائید کرد که اختلافاتی بین مدیرعامل باشگاه و استراماچونی وجود دارد. به‌هرحال این غائله ادامه دارد؛ تا جایی که اسکای اسپورت ایتالیا همچنان جدایی استراماچونی را «ممکن» دانسته بود. طی 72 ساعت گذشته دو نگاه کاملاً متفاوت به این داستان وجود داشته است.

نگاه اول؛ در این میان عده‌ای باشگاه را مقصر می‌دانند و بر این باورند که ناتوانی مدیران استقلال در انجام ساده‌ترین وظایفشان منجر به عصبانیت استراماچونی شده است. این گروه معتقدند گرفتن روادید برای یک بازیکن خارجی نباید آن‌قدر پیچیده شود که مربی را به مرز انفجار برساند. آن‌ها افشای رقم قرارداد برخی از بازیکنان را هم نشانه ضعف باشگاه می‌دانند و شاید با همین تئوری بود که برخی از هواداران روز سه‌شنبه در مقابل ساختمان باشگاه دست به تجمع زدند. البته مدیران استقلال در این مدت از خودشان دفاع کرده‌اند. مثلاً آن‌ها توضیح داده‌اند که مدافع کروات مدنظر استراماچونی بدون هیچ مشکلی به ایران خواهد آمد و قراردادش را با استقلال ثبت خواهد کرد، اما ظاهراً این توضیحات برای آن دسته از هواداران استقلال که در این سال‌ها نسبت به مدیریت بدگمان شده‌اند، قانع‌کننده نبوده است.

نگاه دوم؛ این گروه اما باوجود پذیرفتن کم‌وکاستی‌ها در کار باشگاه، انگشت اتهام را به سمت استراماچونی نشانه رفته‌اند و واکنش او را نامتناسب و غلوشده می‌دانند. منتقدان استراماچونی رفتار او در خط دادن به یک خبرنگار خارجی را زیر سؤال می‌برند و عقیده دارند این کار اصلاً حرفه‌ای نبوده است. نکته‌ای که وضع استراماچونی را خراب‌تر می‌کند، سابقه مشابه او در اسپارتاپراگ است؛ به‌طوری‌که در همین چند روز با انتشار خبرهای مربوط به‌احتمال جدایی استرا از استقلال، برخی سایت‌های ورزشی جمهوری چک بی‌وقفه به مربی ایتالیایی یورش برده‌اند و چنین سرنوشتی را برای او در تیم فعلی و تیم‌های بعدی‌اش قابل پیش‌بینی خوانده‌اند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز