خبرگزاری کار ایران

جونیور دوشنبه در تست پزشکی شرکت می‌کند

عرب: وزیر برای ماندن برانکو با سفارت ایران در کرواسی رایزنی کرده بود/ کالدرون مکتوب اعلام کرد که رفیعی و مصلح را نمی‌خواهد

asdasd
کد خبر : ۷۹۸۶۲۲

مدیرعامل باشگاه پرسپولیس با حضور در برنامه ورزش و مردم به سوالات متعدد پیرامون باشگاه از جمله ماجرای استعفای خودش پاسخ داد.

به گزارش ایلنا، ایرج عرب، مدیرعامل باشگاه پرسپولیس که در بازار نقل و انتقالات تابستانی مورد هجمه طرفداران پرسپولیس قرار گرفته بود پس از مدت‌ها سکوت با حضور در برنامه ورزش و مردم رو به روی پیمان یوسفی  نشست و به سوالات گوناگون پاسخ داد.

عرب در ابتدا اظهار داشت: "در نیم‌فصل گذشته تیم را تحویل گرفتیم و نقل‌وانتقالات را انجام دادیم و اردوی خوبی در قطر داشتیم. ما وارد نیم‌فصل دوم که شدیم موضوعات مالی مطرح بود و بازیکنان مسائل مالی داشتند. در ابتدا یک بخشی از اقساط بازیکنان را پرداخت کردیم. بعد از آن موضوع پاداش آسیایی مطرح شد که مصوب شده بود بخشی از آن به بازیکنان پرداخت شود. یک پروژه بزرگ و زمان‌بر بود و انتقال وجه پاداش زمان‌بر بود. وقتی پاداش به ما رسید قیمت ارز پایین آمده بود و 70 درصد آن به عنوان پاداش به بازیکنان پرداخت شد و بقیه آن صرف هزینه‌های جاری شد."

عرب در ادامه اظهار داشت: "مشکلات و حواشی را پشت سر گذاشتیم و پس از آن توانستیم در جم قهرمان لیگ شویم و سپس در مسابقات جام حذفی هم قهرمان شدیم. از این موضوعات فارغ شده بودیم که به بحث رفتن برانکو وارد شدیم که صحبت درباره آن نیاز به یک جلسه کامل دارد. موضوع رفتن برانکو کاملاً ساده بود که پیچیده‌اش کردند. برانکو قبل از رفتن به ما گفت که هستم و برنامه دارم. ما 500 هزار یورو یک ماه و نیم قبل از رفتن برانکو به او داده بودیم."

مدیرعامل پرسپولیس درخصوص ماجرای جدایی برانکو افزود: "بعد از رفتن برانکو از ایران وکیل او یک نامه‌ای مبنی بر پرداخت طلب برانکو به باشگاه داد و در آن نامه مطرح شده بود که باید پاداش قهرمانی‌ها هم پرداخت شود و 220 هزار یورو هم به عنوان پیش پرداخت فصل بعد پرداخت شود. پول برانکو آماده و در باشگاه صورتجلسه شد. بلافاصله ما مکاتبه کردیم و او هم شماره حساب داد که امکان واریز نداشتیم. ما بیشتر از 30، 40 هزار یورو نمی‌توانستیم پرداخت کنیم و گفتیم به صورت نقد این مبلغ را در امارات پرداخت کنیم و یا از طریق نماینده مورد تایید در تهران دریافت کنند. این اتفاقات چهار روز قبل از تاریخی که پیش از این برانکو مطرح کرده بود، رخ داده بود. در تاریخ 16 ژوئن برانکو اعلام کرد که می‌خواهد یکطرفه فسخ کند. او از همان زمان وارد فاز جدایی از پرسپولیس شد. بعد از آن مشخص شد که یکی دو ماه قبل از رفتنش از ایران تمام وسایلش را از طریق گمرک از ایران خارج کرده بود و کسی از این موضوع خبر نداشت. این مسائل نه با عقل جور در می‌آید و نه با منطق. آقای وزیر هم موافق ماندن او بود و ما در جلسات هیئت مدیره هم در چندین جلسه دنبال این بودیم که برانکو در پرسپولیس بماند."

عرب به تصمیم برانکو برای جدایی از سرخپوشان اشاره کرد و گفت: "هر اتفاقی هم می‌افتاد تأثیری در جدایی او نداشت. برانکو یک سال به پرسپولیس تعهد داشت و ما هم یک شرکت دولتی هستیم و نهادهای نظارتی از ما سؤال خواهند کرد که بابت فصلی که تعهد داشته است و کار نکرده چه اقدامی انجام داده‌اید؟ ما به هیچ وجه دنبال شکایت نیستیم و دنبال حل این موضوع هستیم، ولی در آینده باید جوابگوی نهادهای نظارتی باشیم. اینکه عنوان می‌شود درون باشگاه مسائلی هست که این موضوعات را بپوشاند، درست نیست. ما فرصت‌مان بسیار کم شد، چون هم‌زمان با فصل نقل‌وانتقالات درگیر موضوع رفتن برانکو شدیم. بعد از آن هم کار ما انتخاب سرمربی جدید شد و در یک سفر 48 ساعته در استانبول مذاکرات‌مان را با گزینه‌های‌مان انجام دادیم که در نهایت آقای کالدرون به عنوان سرمربی پرسپولیس انتخاب شد. مذاکرات ما با مربیان خارجی در ترکیه به نحوی بود که ما مدام در حال گفت‌وگو بودیم و رنگ نور و آفتاب را ندیدیم."

ایرج عرب در پاسخ به سوال یوسفی مبنی بر اینکه آیا وزیر ورزش در تصمیمات و اتفاقات باشگاه پرسپولیس دخالتی دارد؟، خاطر نشان کرد: "وزیر ورزش رئیس مجمع باشگاه ماست. خوشبختانه یا متأسفانه خیلی‌ها وزیر را پاسخگوی مسائل می‌دانند، ولی ایشان در مسائل ریز دخالت ندارد و در موضوعات کلان هم دخالت نمی‌کند. ولی وزیر درباره ماندن برانکو نظر مثبت داشت و حتی رایزنی بین‌المللی هم با سفارت ایران در کرواسی انجام دادند. کالدرون هم انتخاب هیئت مدیره و یک تصمیم جمعی بود."

مدیرعامل باشگاه پرسپولیس درخصوص نقل و انتقالات و جدایی رفیعی و مصلح گفت: "ما یک کار بسیار باارزش کردیم و آن هم حفظ بازیکنانی بود که برای ما قهرمانی به دست آوردند. حفظ آنها راحت نبود از این جهت که در قراردادشان بندی وجود داشت. زمان هم کوتاه بود برای این اقدامات. البته ما دو بازیکن ملی‌پوش هم گرفتیم و چهار بازیکن جوان به لیست‌مان اضافه کردیم. کالدرون به صورت مکتوب به ما نوشت که رفیعی و مصلح را نمی‌خواهد. حتی در کنفرانس خبری خود هم گفت که نظر خودش بوده است. ما احمدزاده و امیری را با نظر کالدرون جذب کردیم. اردوی خوبی در ترکیه همراه با بازی‌های دوستانه داشتیم. همچنین مطالبات بازیکنان و پاداش‌های آنها را دادیم که کار بسیار بزرگی بود. مبلغ زیادی را در این زمینه هزینه کردیم. ما تیم خوبی داریم از این جهت که همین بازیکنان موفق به عنوان قهرمانی شدند."

وی درباره اردوی تیم پرسپولیس در ترکیه گفت: "ما زمان کمی برای انتخاب محل اردو داشتیم. به‌هرحال شرایط آب‌وهوایی آنجا خاص بود و هر لحظه هوا تغییر می‌کرد. شاید بازی‌های دوستانه خوبی در ترکیه نداشتیم اما در تهران جبران شد و چند بازی دوستانه خیلی خوب داشتیم."

مدیرعامل باشگاه پرسپولیس درباره جذب جونیور برانداو گفت: "در مورد جذب بازیکن خارجی اقدام لازم را انجام داده‌ایم و بازیکن برزیلی مدنظر ما یکشنبه به تهران آمده و دوشنبه در تست‌های پزشکی شرکت خواهد کرد. او در شرایط مسابقه قرارد دارد و بعد از گذراندن تست‌های پزشکی می‌تواند به میدان برود. یک کار خوبی که انجام دادیم این بود که در زمینه تست‌های پزشکی همه شرایط لازم را در نظر گرفتیم و به همین خاطر هم با یک بازیکن خارجی به توافق نرسیدیم."

عرب در خصوص اینکه هاشمی در جلسات شرکت نمی‌کند گفت: "ما در هیات مدیره هماهنگی خوبی داریم البته اختلاف نظر و سلیقه را باید داشته باشیم تا رشد کنیم. اینکه چالش‌ها اساسی است یا خیر یک بحث دیگر است. هوادار عزیز ما الان باید از کالدرون، تیم و بازیکنان حمایت کنند. از پریروز می‌گویند عرب استعفا داده است، یا من باید این خبر را تائید کنم یا کسی که استعفا را می‌گیرد، هیچکدام این خبر را تائید نکرده اند. دوباره می‌آیند و می‌نویسند عرب استعفا داده است.چرا نمی‌دانم! این مطالب مربوط به سایت‌هایی است که شب فکر می‌کنند و صبح آن را پیاده می‌کنند. همین الان یک طرفدار به من پیام داده که شما در چمن خراب تمرین می‌کنید! به او جواب دادم که ما یکی از بهترین زمین‌های ایران را در اختیار داریم. او نوشته من از ایران دور هستم و نمی‌دانم شما جواب بدهید، مگر وقتی گفتند اردوی ترکیه نمی‌رویم ما نرفتیم؟ گفتند مربی ارزان می‌گیرید مربی ارزان گرفتیم؟ مثلا گفته اند کالدرون مشکل مالی دارد، خودش می‌گوید من مشکل مالی ندارم، باشگاه هم می‌گوید او مشکلی ندارد ولی چه اصراری دارند دوباره بنویسند سرمربی با باشگاه اختلاف مالی دارد؟ هر روز و شب برای ما چالش درست کنند. به ما می‌گویند اگر روابط عمومی قوی داشته باشید مشکلات به وجود نمی‌آید، مگر ما باید برای هر چیزی تکذیبیه بدهیم؟"

وی خاطرنشان کرد: "من زمانی استعفا دادم که اصلا مربوط به الان نیست، استعفای من مربوط به قدیم بود که شاید پرونده اش باز مانده و هنوز به آن رسیدگی نشده اما من در این چند روز نه وزیر را دیده‌ام و نه استعفایی دادم.نمی‌دانم چرا باید چنین شایعاتی راه بیفتد؟ افرادی که این شایعات را می‌سازند یا میز طلب هستند یا از قبل منافعی در این باشگاه داشتند. ذهن این افراد بیمار است که هر شب شایعه می‌سازند. نمی‌دانم چرا این افراد دنبال مدیران عامل هستند؟ من خودم فضای مجازی را بوسیده ام و گذاشته ام کنار چون آنقدر شایعه وجود دارد که اصلا به آن نپردازم بهتر است. متاسفانه به جای اینکه دنبال ساختارها باشیم مرتب به مدیران می‌پردازیم. 50درصد وقت وزیر را استقلال و پرسپولیس می‌گیرد. چرا؟ البته باید بگویم که اهمیت پرسپولیس خیلی زیاد است، مثلا من در استانبول که بودم یک خلبان با من حرف می‌زد و می‌گفت چقدر کارها خوب پیش می‌رود و شما هم به شایعات توجه نکنید. این تحلیل فوق العاده زیبا بود چون معلوم بود تحت تاثیر نیست. به نظر من پرسپولیس، باشگاه نیست،حرف آقای کاشانی درست است، ما نه ورزشگاه  اختصاصی و نه ساختمان درست و حسابی داریم، البته 2-3 سال است که اسپانسر کارها را خوب پیش می‌برد ولی با سیستم دولتی نمی‌شود کارها را تمام و کمال پیش برد. وقتی کارها خوب پیش نمی‌رود مدیر هم بی خیال می‌شود و می‌گوید بروم بهتر است."

عرب در مورد انجام کار اقتصادی گفت: "کار اقتصادی در باشگاه دولتی کار بسیار سختی است. شما چرا به دنبال مدیر عامل جدید هستید؟ چرا  نمی‌گویید این تغییرات زیاد در پست مدیرعاملی برای چیست. این همه فشار آدم را خسته می‌کند و آدم می‌بُرد. نهادی که صد هزار نفر را به استادیوم ببرد و چند میلیون نفر را پای تلویزیون بنشاند آیا لایق این نیست که سالیانه صد میلیارد تومان برای آن هزینه شود؟ آیا این کار فرهنگی نیست؟ این باشگاه دولتی است و اما قانونی مصوب می‌کنند از نهادهای دولتی به آن کمک نشود. ما باید اسپانسر بگیریم اما قوانین دست و پا گیر هستند. ما باید هزینه کنیم. من پشت سر مدیران گذشته یک کلمه حرف نزدم. اینجا کار بسیار سخت است. بخشی از آن از بیرون دیده می‌شود. اما زندگی من هم فدای پرسپولیس اما کار انجام نمی‌شود تا این باشگاه‌ها خصوصی نشوند اتفاقی نمی‌افتد. ما به این نتیجه رسیدیم که اصل 44 را اجرایی کنیم. کارها باید برون سپاری شود نه اینکه بدنه دولت را چاق‌تر کنیم. مدیر و هیأت مدیره باشگاه باید اختیارات تام اما تحت نظارت داشته باشند تا بتوانند درآمد زایی کنند اما نگران این هستیم که یکسری قوانین وجود دارد."

عرب افزود:‌ "من با وزیر چند جسله صحبت کردم. اراده او خصوصی سازی بود. ما هم علاقمند به این هستیم تمام آنچه برای خصوصی سازی نیاز بود انجام دادیم. نباید این مسئله را پیچیده کنیم. راهی وجود ندارد. فضای مجازی فضای کاملا شایعه و تخریبی است. به چیزی دامن می‌زنیم که به طور مستقیم به تیم ضربه می‌زند. با تجمع مشکلی حل نمی شود. مشکلات ناشی از دولتی بودن باشگاه‌ها است. خیلی از مشکلات داخلی باشگاه را به هوادار منتقل نمی‌کنیم. می‌گویند چرا هیچ حرفی نمی‌زنی اما من چه بگویم؟ چرا باید هوادار را درگیر مشکلات درونی باشگاه کنم؟ در حساب هواداری ما ریالی وارد نشد اما ما باید حمایت معنوی هواداران را داشته باشیم و این حمایت معنوی را حمایت مادی تبدیل کنیم. البته نه اینکه به آنها بگوییم پولی واریز کنند. باید کارهایی مثل همین که از اپراتور برای ما درآمد زایی می‌شود را انجام دهیم."

وی افزود:‌ "اما یک عده می‌گویند بروید و این سیم کارت را بشکنید و همین اندک حمایت مادی را نیز از بین می‌برند. این خدمت نیست. عده‌ای هستند که می‌خواهند با سوء استفاده از هواداری به تیم ضربه بزنند. یک عده یک شب می‌نشینند توهم می‌زنند و فردا آن را در فضای مجازی منتشر می‌کنند. متاسفانه در فضای مجازی زندگی‌های خصوصی افشا می‌شود و اینها در بعدها ضربات بدی را خواهد زد. نباید از این مسائل خوشحال شویم. خدا آخر عاقبت همه ما را به خیر کند."

مدیرعامل باشگاه پرسپولیس  اضافه کرد: "یک فرد یک شب یک خطی می‌نویسد و در فضای مجازی پخش می‌شود که دردسرساز است. ما گفتیم اینها را ساماندهی کنید نه برای من بلکه برای بعدها و در تمام زمینه‌ها. اینکه فحاشی می‌شود توهین می‌کنند و شایعه درست می‌شود با آن برخوردی صورت نمی‌گیرد. به هر حال ما با قدرت کار می‌کنیم. شما فشار مجازی را نادیده بگیرید. ما در باشگاه وقت فکر کردن نداریم. باید در باشگاه فرصت فکر کردن داشته باشیم. شما نمی‌توانید دولتی نباشید و خصوصی هم نباشید. این پارادوکس باید حل شود. شما تمام اجزای دولتی بودن را دارید به جز بودجه. در این جریانات وزارت نتوانست یک ریال به ما کمک کند. نه تنها به ما بلکه به تمام باشگاه‌های دولتی و همه درآمد ما از اسپانسری بود و یک بخشی هم پول آسیایی بود که آمد و کمک کرد. الان در این روزها باید به دنبال کار اقتصادی برویم اما آیا می‌شود؟ یک شایعه پخش می‌کنند و ذهن همه را به هم می‌زنند. اسپانسر می‌گویند این مدیر وضعش مشخص نیست و بهتر است هفته دیگر مذاکره کنیم و مدام این مسئله تکرار می‌شود اما وقتی نمانده و لیگ در حال شروع شدن است. "

عرب در پاسخ به این سؤال که آیا از باخت الاهلی و حذف این تیم با هدایت برانکو خوشحال شد، گفت: "نباید اینقدر سطحی فکر کنیم. برانکو برای پرسپولیس زحمت کشید و باید قدردان زحماتش باشیم و برای او در تمام مراحل زندگی آرزوی موفقیت کنیم. نباید آرزوی شکست هیچ کسی را داشته باشیم."

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز