خبرگزاری کار ایران

با جوانان به المپیک برویم؛ معروف و رفقا به سقفش رسیده‌اند!

asdasd
کد خبر : ۷۹۷۲۲۲

تیم والیبال جوانان کشورمان با پیشینه قهرمانی جهان می‌تواند نماینده خوبی در المپیک باشد.

به گزارش ایلنا، تیم ملی والیبال ایران از جمله با تجربه ترین تیمهای حال حاضر دنیاست.تیمی که در طول سالیان اخیر کمترین تغییر را در ترکیب خود داشته و همواره از نفراتی خاص بهره برده است.

با این حال کمی عجیب به نظر می رسد که این نفرات باتجربه و میدان دیده هنوز به تجربه رقبا می بازند! نگاهی به آخرین مسابقات بلندقامتان والیبالیست نشان میدهد آنها نه از نظر تجربه که بواسطه رسیدن به بالاترین سطح فنی خود که پایین تر از استانداردهای جهانی این رشته است از رسیدن به موفقیت باز می مانند.

این واقعیت را باید پذیرفت که سقف تیم کنونی پر شده و جایی برای پیشرفت و پیشروی ندارد.این تیم مسابقات متعدد و سطوح مختلف جهانی و حتی المپیک را تجربه کرده و آنچه در توان داشته را به نمایش گذاشته است به نیمه نهایی لیگ جهانی و جمع شش تیم برتر دنیا هم رسیده است اما همیشه در حساس ترین مقاطع کم آورده و تسلیم قدرت رقیبان شده است.

والیبال ایران نشان داده است که توان رسیدن به سکوهای جهانی و المپیک را دارد اما مدتهاست حلقه ای به دور نفرات این تیم کشیده شده و کمتر فرصتی برای عرض اندام به جوانترهای تازه از راه رسیده میرسد. برزیل ، لهستان و یا همین روسیه را ببینید که چگونه از داشته هایشان بهره گرفته و به موفقیت میرسند؟ روسیه بدون ستاره هایش قهرمان لیگ ملتها شد و لهستان با تیم دومش به عنوان سومی رسید.برزیل به رزنده پاسور با تجربه اش چقدر بازی میدهد که ما حتی یک لحظه هم نمی توانیم تیممان را بدون سعید معروف تصور کنیم؟یا کدام بازیکن را برای جایگزینی میلاد عبادی پور در دریافت داریم؟ یقینا در میان والیبالیستهای داخلی نفراتی داریم که بتوانند جای بازیکنان فعلی را پر کنند همین تیم ملی جوانان که با شایستگی قهرمان جهان شد ثابت میکند که موفقیت در این رشته تصادفی نیست.اما عدم گردش مناسب و بسته بودن فضای تیم ملی که حتی مربیان موفقی همچون ولاسکو و کواچ را از تیم فراری داد اجازه نداده است تا از این پیله خود ساخته در آمده و همسطح رقیبان جهانی پرواز کنیم.

تیم ما یک فرصت دیگر برای رسیدن به المپیک دارد.رقابت با حریفان همیشه مغلوب آسیایی و برتری برابر آنها ما را به توکیو میرساند اما اگر باز هم با همین ترکیب به ژاپن برویم آیا شانسی برای رسیدن به سکو داریم؟!

بهتر نیست از هم اینک جوان‌ها را وارد ترکیب تیم کنیم؟ اگر قرار است باز هم نتایج گذشته تکرار شود چرا با نسل تازه نفس و امیدوار نباشد؟

 

سید مهدی فاطمی

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز