خبرگزاری کار ایران

پنجعلی :

کالدرون برای انتخاب زوج دفاع میانی کار سختی دارد / یک درگیری کوچک بود اما علی آقا گفت تمرینات تعطیل

asdasd
کد خبر : ۷۹۳۶۵۹

پنجعلی با اشاره به شرایط تیم در خط دفاعی، از کار سختی که سرمربی آرژانتینی سرخپوشان برای انتخاب نفرات خواهد داشت گفت.

به گزارش ایلنا، پیشکسوت پرسپولیس عقیده دارد، برای موفقیت و قهرمانی چهارم باید از کالدرون و بازیکنان حمایت شود، همان‌طور که از برانکو و شاگردانش حمایت شد.

محمد پنجعلی درباره  وضعیت پرسپولیس در فصل جدید می‌گوید: خدا را شکر اسکلت تیم حفظ‌شده و خریدهای خوبی هم شده و این پرسپولیس هم مدعی اصلی قهرمانی است. پنجعلی در مورد خط دفاع پرسپولیس و حضور هم‌زمان سه مدافع میانی، که مدعی فیکس بودن هم هستند می‌گوید هر 3 نفر خوب هستند و این دردسر شیرین کالدرون است که از میان این 3 نفر یکی را نیمکت نشین کند.

 .پرسپولیس را در فصل جدید چطور می‌بینید ؟

من فکرمی کنم پرسپولیس امسال هم مدعی نخست قهرمانی است. باشگاه قبل از آمدن کالدرون اسکلت تیم را حفظ کرد و سپس با آمدن او چند بازیکن خوب دیگر هم جذب کرد تا شاهد تیم قوی و قدرتمندی باشیم. من شرایط را خیلی خوب می‌بینم و فقط هواداران هم باید حمایت کنند تا همه‌چیز تکمیل شود.

پرسپولیس در خط دفاع میانی 3 مدافع مدعی دارد که یکی ملی‌پوش و دو نفر دیگر هم از بازیکنان اصلی این سالها بودند. شما فکر می‌کنید کالدرون کدام بازیکن را نیمکت نشین کند و زوج خط دفاع پرسپولیس کدام دو نفر هستند ؟

اینکه شما 3 مدافع میانی عالی داشته باشید خیلی خوب است.من فکر می‌کنم این‌یک دردسر شیرین برای کالدرون است. سید جلال باتجربه و کاپیتان تیم است. کنعانی زادگان پرقدرت و محکم است و شجاع هم سرعتی و بهترین دفاع یار کوب این سالهای ایران است. اگر می‌بینید او به تیم ملی دعوت نشد به خاطر بدسلیقگی کی روش بود. من به جرات می‌گویم اگر نگوییم نفر اول ولی جزو 3 نفر اول دفاع یار کوب‌های ایران است. او قدرت بازی‌سازی خوبی هم دارد. بنابراین کالدرون کار سختی برای انتخاب زوج اصلی خط دفاع از میان این 3 نفر دارد.

اما در چند دیدار گذشته کالدرون از شجاع و کنعانی زادگان استفاده کرده و خیلی‌ها عقیده دارند سید جلال نیمکت نشین خواهد شد ؟

الآن اصلانشان نمی‌دهد کدام بازیکن فیکس است و کدام بازیکن نیمکت نشین  کالدرون الان در حال آزمایش است. او می‌خواهد ارنج اصلی را پیدا کند بنابراین طبیعی است در هر بازی نفرات و شیوه‌های مختلف را امتحان کند. برای همین می‌گویم اجازه دهید تا لیگ شروع شود و بعد درباره زوج اصلی خط دفاع صحبت کنیم. اما بازهم تأکید می‌کنم انتخاب دو نفر اصلی خیلی سخت است.

با توجه به مدعی بودن هر 3 مدافع فکر نمی‌کنید نفر سوم که نیمکت نشین شود حاشیه ایجاد کند ؟

بعید می‌دانم کسی در تیم کالدرون بتواند حاشیه ایجاد کند. بازیکن باید به تصمیم سرمربی احترام بگذارد. نه‌تنها 3 دفاع بلکه هر 25 بازیکن باید مطیع سرمربی باشند. قرار نیست همه بازیکنند. بالاخره نوبت به همه می‌رسد تا بازی کنند. بازیکن قرارداد حرفه‌ای می‌بندد و باید به آن پایبند باشد. بالاخره قرار نیست همیشه بازی کند و نیمکت نشینی هم جزو زندگی یک فوتبالیست است.

فکر می‌کنید کالدرون در پرسپولیس موفق باشد ؟

ببینید الان زود است درباره موفقیت کالدرون صحبت کنیم. باید لیگ شروع شود و بعد از چند بازی در خصوص او صحبت کنیم. البته باید این نکته را متذکر شد که برانکو هم‌زمانی که به ایران آمد در سال اول در ابتدای لیگ خوب نتیجه نگرفت و بعد از 5 الی 6 هفته تازه تیمش راه افتاد. دراین‌بین هواداران به او اطمینان کردند و با صبوری و حمایت از او باعث شدند که تیم به حاشیه نرود و در مقابل تیم خوب شود و شما دیدید که این تفکر نتیجه داد و 3 سال پیاپی پشت سر هم قهرمان شدیم. هواداران پرسپولیس یک فرهنگ خوب را در فوتبال ایران جا انداختند. وقتی تیم می‌باخت بلند می‌شدند وازتیم حمایت می‌کردند و همین باعث شد، که تیم در ادامه به خودش بیاید و نتیجه بگیرد. الان هم باید همان کار را انجام دهند تا نتیجه بگیرم. با 2 الی 3 بازی نمی‌توان کالدرون را نقد کرد. باید به او فرصت داد.

تیم‌های پایه پرسپولیس شروع خوبی در لیگ‌های پایه نداشتند ؟

بله متأسفانه خوب شروع نکردیم البته جوانان و نوجوانان بهتر بودند. تیم امید یک مقدار خوب نبود که مطمئن هستم در ادامه راه این تیم هم خوب می‌شود باید به مربیان این تیمها فرصت داد. بالاخره بعد از دو سال بسته بودن پنجره نقل و انتقالات، ما تیم‌های جدیدی را درست کردیم و زمان می‌خواهد که درست شود.

بعضی از پیشکسوتان اعتقاددارند در این سالها به‌خوبی آکادمی نتوانسته تیم بزرگسالان را تغذیه کند نظر شما چیست ؟

همین 2 سال گذشته و درحالی‌که پنجره نقل و انتقالات بسته بود ما 5 بازیکن به تیم بزرگ‌سالان دادیم که برانکو حتی در آسیا هم از آن‌ها استفاده کرد. اما در کل باید بگویم تیم‌هایی چون پرسپولیس و استقلال چون به دنبال نتیجه‌گیری هستند و هواداران هم قهرمانی می‌خواهند نمی‌توان به یکباره تیم را جوان کرد برای همین همیشه بازیکن‌های خوب را از بیرون جذب می‌کنند. این از ایام قدیم هم مرسوم بود. تک توک پیش‌آمده از پایه‌ها ستاره‌ای دربیاید و انگشت‌شمار است اما به‌اندازه کافی بازیکن به تیم بزرگ‌سالان می‌دهیم.

تمرین پیشکسوتان چرا  تعطیل شد ؟

متأسفانه دریکی از تمرینات یک درگیری کوچک پیش آمد وعلی آقا هم ناراحت شد و گفت فعلاً تعطیل بروید استراحت کنید. بالاخره سن بچه‌ها بالا رفته و طاقت‌ها کم شده و بعضی مواقع سر بعضی مسائل کوچک مشکل پیش می‌آید که این هم زود رفع می‌شود. علی آقا گفتند از چند وقت دیگر تمرینات  شروع می‌شود.  

 

 

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز