خبرگزاری کار ایران

تشکیل زوج مرکزی خط دفاع؛ دغدغه این روزهای استراماچونی

asdasd
کد خبر : ۷۹۳۱۳۵

سرمربی ایتالیای استقلال در تلاش است تا بهترین زوج خط دفاعی را برای آبی‌پوشان شکل دهد.

به گزارش ایلنا، شکل دادن یک دفاع وسط قوی از دلمشغولی‌های جدی آندره‌ آ استراماچونی در یک «پیش‌فصل» طولانی است که به او این امکان ارزشمند را بخشیده که به لطف تأخیر در شروع مسابقات لیگ برتر شاگردان خود و ترکیب دلخواه تیمش را هر چه بیشتر بشناسد و با ویژگی‌های آنان فزون‌تر آشنا گردد. استراماچونی آدم خوشبختی است زیرا تیمی را تحویل گرفته که مثل پرسپولیس از پرطرفدارترین‌ها در آسیا است و او بداقبال است زیرا استقلال زمانی در مشت او قرار دارد که برخلاف فصل پیش تمامی ابزار و امکانات داشتن یک دفاع وسط قوی را از دست داده است.

سیدمحمد دانشگر سر جای قبلی‌اش قرار دارد اما پژمان منتظری قهر کرده و رفته است و روزبه‌ چشمی در لیگ امارات چرخ می‌زند و پیش از تمامی آنها سید مجید حسینی به ترکیه رفته و به یکی از ارکان ترابزون تبدیل شده بود. سراغی از سایرین هم نگیرد زیرا وینفرد شفر و فرهاد مجیدی (در واپسین هفته‌های لیگ هجدهم) نیز با کمبود نفر و نیرو در دفاع وسط مواجه بودند و هر چند استقلال عنوان بهترین خط دفاعی این لیگ را صاحب شد اما سیدمهدی رحمتی سنگربان ثابت آبی‌ها هم که از دلایل اصلی آن استواری چشمگیر بود، بار سفر بسته و به مشهد رفته و عضو تیم شهر خودرو (پدیده) شده است.

آنها کوچک نیستند اما...

جانشینان آنها و مهره‌های در دست استراماچونی برای قوت بخشیدن مجدد به توان دفاعی استقلال آدم‌های کوچکی نیستند اما هرگز به سطوح مهره‌های قبلی حاضر در این مناطق نمی‌رسند. اگر زمانی نه چندان دور زوج جوان اما کارآمد امیرحسین صادقی و پیروز قربانی دفاع وسط استقلال را شکل می‌دادند و در سال‌های بعدی امثال حنیف عمران‌زاده هم به این نقطه قوام بخشیدند، چند سالی است که استقلال به سبب ناهمگونی‌ها در سیاست‌های خرید و فروش‌اش فاقد مهره‌های کافی در دفاع وسط خود شده است. ظهور مجید حسینی از درون تیم امید باشگاه نشان داد استقلال هنوز در زمینه ساخت مدافعان وسط جوان و توانا ید طولایی دارد اما همسو با آن نیازهای مالی و لزوم فروش برخی بازیکنان پر خواستار به تیم‌های خارجی عمر حضور حسینی در جمع آبی‌ها را اندک و کوچ‌های اخیر مسائل موجود را برای سرمربی ایتالیایی امسال استقلال سخت‌تر کرده ‌است.

 

یزدانی حلال مشکلات است؟‌!

شاید به او گفته باشند که سیاوش یزدانی مدافع وسط بدی نیست ولی اگر او را بسیار خوب هم فرض کنیم برای هماهنگ شدن با دانشگر و سایر نیروهای بالقوه در دسترس به زمانی طولانی محتاج است که با سیاست بی‌رحمانه حاکم بر تیم‌های بزرگ معمولاً چنان فرصتی را در اختیار بازیکنان و مربیان نمی‌گذارد.

باید صبر کرد و پایان این ماجرا را دید اما قدر مسلم اینکه دغدغه‌های استراماچونی که به سبب ایتالیایی بودن به شدت به مسائل دفاعی بها می‌دهد، با خط دفاعی فعلی تیمش به آسانی حل و رفع نخواهد شد و شاید هم نقطه قوت استقلال در لیگ هجدهم تبدیل به پاشنه آشیل آن در لیگ نوزدهم شود و یک دفاع وسط آب رفته، او و هواداران را بیچاره کند.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز