خبرگزاری کار ایران

نسخه شفابخش برای رئال مادرید؛ بفرمایید پل پوگبا

asdasd
کد خبر : ۷۹۳۱۰۸

«خیلی در آن ریز نشوید، این یک بازی پیش‌فصل است» این بخشی از حرف‌های زین‌الدین زیدان بعد از باخت 7 بر 3 رئال مادرید مقابل اتلتیکومادرید در بازی بامداد شنبه است.

به گزارش ایلنا، مربی فرانسوی خوب می‌داند این درخواست با گوش‌های کر مواجه می‌شود. فوتبال مدرن در واکنش‌های آنی و تیترهای داغ تخصص دارد بخصوص اگر در مورد بزرگترین باشگاه‌ها باشد و هیچ تیمی بزرگتر از رئال مادرید نیست.

باخت حتی اگر در بازی‌های دوستانه باشد به شدت در سانتیاگو برنابئو زیر ذره بین قرار می‌گیرد بنابراین تعجب‌آور نبود که باخت سنگین به تیم همشهری بازتاب‌های بدی در رئال داشت. نویسنده روزنامه آ.اس این باخت را تحقیرآمیز‌ترین شکست 50 سال اخیر دانست اگرچه اغراق‌آمیز بود اما مارکا هم احساسات هواداران بعد از این شکست را منعکس کرد در آستانه فصلی که قرار بود رئال در آن جبران مافات کند و رستگار شود. نتایج نظرسنجی مارکا از حدود 225 هزار هوادار نشان داد 64 درصد باور ندارند زیدان که سه قهرمانی پیاپی در لیگ قهرمانان اروپا به دست آورد، به درد تحول رئال نمی‌خورد. 80 درصد هم درباره فعالیت تیم در فصل نقل و انتقالات معتقد بودند تیم به خوبی در این تابستان تقویت نشده است. آمار نگران‌کننده‌ای است با توجه به اینکه رئال تا اینجا 303 میلیون یورو برای بازیکنان جدید سرمایه‌گذاری کرده.

فلورنتینو پرس رییس باشگاه حتی هدف اصلی زیدان، ادن آزار را برایش فراهم کرده اما بازیکنی که شاید زیدان بیش از هر کسی به او نیاز دارد، یعنی پل پوگبا هنوز نیامده.

از دید مربی یکی از نقاط بالقوه مثبت باخت فاجعه‌بار به اتلتیکو این است که کاستی‌های همیشگی خط میانی رئال به بی‌رحمانه‌ترین شکل ممکن مورد هجوم واقع شد. در حالی که دنی سبایوس به صورت قرضی به آرسنال رفته و مارکوس یورنته راه اتلتیکو را در پیش گرفته، رئال به شکلی دردناک در میانه میدان از نظر نیرو- و ساق‌های جوان- در مضیقه بود. در حقیقت لوکا مودریچ، تونی کروس و ایسکو تنها هافبک‌های تیم اول رئال هستند که در سفر به آمریکا حضور داشتند. کروس به شدت ضعیف بازی کرد بخصوص مقابل اتلتیکو که به دلیل نداشتن سرعت و تحرک لازم مکرراً از سوی تیم دیگو سیمئونه ضربه خورد. سستی و سنگینی آلمانی 29ساله نشانه‌ای کلی از وضعیت اتاق فرمان مادرید داشت.

قبول که بازگشت کاسمیرو به ترکیب تیم به این وضعیت کمک زیادی می‌کند؛ این بازیکن به دلیل همراهی برزیل در قهرمانی کوپاآمه‌ریکا مرخصی طولانی‌تری داشته و دیرتر از بقیه بر‌می‌گردد اما آشکار است که خط میانی پا به سن گذاشته رئال نیاز به جوانی، قدرت و جسارت دارد.

پوگبا تیک هر سه باکس را می‌زند و دقیقا به همین دلیل است که زیدان اینقدر اصرار دارد هموطنش را به اسپانیا بیاورد. باخت تحقیرآمیز برابر اتلتیکو شاید شوکه‌کننده باشد اما بی‌جانی رئال مادرید بخصوص در خط میانی چندان تعجب‌آور نبود.

زیدان بعد از بازی از کم‌شور و حرارت بودن بازیکنانش گله کرد اما ویژگی شاخص دوره دوم مربیگری او در سانتیاگو برنابئو نبود نگران‌کننده انگیزه است. یادآوری‌اش خالی از لطف نیست که در حالی که اوایل مارس گذشته یعنی حدود سه ماه مانده به پایان فصل شانس رئال برای رسیدن به یک جام مهم تقریبا صفر بود، بازگشت زیدان نتوانست هیچ تغییری در وضعیت تیم به وجود آورد.

صحبت‌های زیادی بود درباره اینکه بازیکنان می‌خواهند برای حفظ جایگاهشان در فصل 2020-2019 بجنگند اما فصل قبل پایان غم‌انگیزی داشت و رئال از چهار بازی آخرش در لالیگا سه تا را باخت.

امید می‌رفت آمدن چهره‌های جدید به فرآیند بازسازی رئال کمک کند اما درد مادرید درمان نشده و این مشکلات فقط مربوط به بازی با اتلتیکو نبود و در باخت مقابل بایرن‌مونیخ هم به چشم آمد.

سفیدها از نظر فیزیکی به وضعیت ایده‌آل نرسیده‌اند که البته در این مقطع فصل چندان غیرمنتظره نیست اما نگران‌کننده است که فرلان مندی و لوکا یوویچ به خاطر مصدومیت‌های جزیی احتمالا ابتدای فصل را از دست می‌دهند و مارکو آسنسیو تقریبا تمام فصل را با آسیب‌دیدگی رباط غایب خواهد بود.

ناگهان در میانه یک تابستان پرخرج برای رئال مادرید، این تیم از نظر کمیت و البته کیفیت با کمبود مواجه است. شکست در انتقال گرت بیل به چین و ناتوانی مادرید در یافتن خریداری برای خامس رودریگس اوضاع را بدتر کرده بخصوص که فروش این دو می‌توانست پول لازم برای جذب پوگبا را فراهم کند. زمان هم به نفع رئال نبوده چراکه تیم فعلی ستاره برنده جام جهانی یعنی منچستریونایتد چندان به فروش رغبتی ندارد چون پنجره نقل و انتقالات انگلیس 17 مرداد بسته می‌شود و آنها وقت کافی برای پیدا کردن جانشین را ندارند. شیاطین سرخ مایل به جذب سرگی میلینکوویچ ساویچ هستند اما ستاره لاتزیو تنها در صورتی به اولدترافورد می‌رود که مادرید حاضر باشد حداقل 150 میلیون یورو بابت پوگبا بدهد.

البته مبلغ این انتقال قابل بحث است. بسیاری از هواداران یونایتد احساس می‌کردند که این ستاره پرجوش و خروش تنها شش هفته در فصل قبل بازی کرد و برای همین مدت بود که در تیم منتخب فصل جای گرفت و دقیقا به این دلیل ثابت شد چه جایگاهی در میان دیگر فوتبالیست‌ها دارد و اگر روی فرم و در اوج باشد و همه سیلندرهایش درست کار کند، چه بازیکن چشمگیری می‌شود.

در کمترین حد، او می‌تواند به گلزنی رئال کمک کند؛ پوگبا فصل قبل در رقابت‌های مختلف 16 گل زد در حالی که مودریچ، کاسمیرو و کروس روی هم 9 گل زدند. آنچه بیش از همه برای زیدان اهمیت دارد توانایی تقریبا منحصر به فرد پوگبا در ترکیب فیزیک و تکنیک است که می‌تواند خط میانی رئال را متحول کند. مربی سابق رئال، سانتیاگو سولاری چند روز پیش گفت: «وقتی مودریچ و کروس آماده باشند، بهترین هستند اما واقعیت آن است که این دو دیگر جوان نمی‌شوند و طبیعی است که باشگاه به بازیکنان دیگر فکر کند...» و رئال تنها به پوگبا فکر می‌کند.

براساس نظرسنجی آ.اس، 60 درصد هواداران رئال طرفدار آمدن ستاره تیم ملی فرانسه هستند هرچند 92 درصد آنها باور داشتند که پوگبا نمی‌تواند تمام مسائل رئال را حل کند. پوگبا به دنبال یک چالش جدید است و زیدان می‌تواند به او یکی پیشنهاد کند.

 

منبع منبع: سایت گل
انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز