خبرگزاری کار ایران

سعیدی: کمیته ملی المپیک حساب ویژه ای برای کاراته در مسابقات ۲۰۲۰ توکیو باز کرد

asdasd
کد خبر : ۷۹۳۰۷۹

سرپرست دبیر کل کمیته ملی المپیک گفت: این کمیته برای مدال آوری در المپیک ۲۰۲۰ توکیو ژاپن حساب ویژه ای روی رشته ورزشی کاراته باز کرده است.

به گزارش ایلنا و به نقل از سایت فدراسیون کاراته، کیکاوس سعیدی روز چهارشنبه در دوره آموزشی داوری کاراته با تدریس خاویر اسکالانته رییس شورای داوران فدراسیون جهانی کاراته در اصفهان افزود: رشته ورزشی کاراته در کنار کشتی، وزنه‌برداری، تکواندو و دوومیدانی از شانس بیشتری برای کسب سهمیه و مدال برخوردار است و بنابراین باید به طور جدی برنامه ریزی کرد.

وی اضافه کرد: رشته ورزشی کاراته پنجمین ضلع از مجموعه رشته هایی که در المپیک ۲۰۲۰ امیدواریم بتواند بیشترین سهم مدال را داشته باشد.

دبیرکل کمیته المپیک ادامه داد: کمتر از ۱۲ ماه دیگر باید این رشته در کنار سایر ورزشکاران در المپیک نقش آفرینی کند و امیدواریم این فرصت استثنایی برای ورزشکاران کاراته به یک فرصت طلایی تبدیل شود.

سعیدی اظهارداشت: المپیک فرصت بسیار خوبی است تا بتوان کاراته و توانمندی های ورزشکاران کشورمان را هر چه بهتر به جوانان و مردم جهان معرفی کرد.

وی تصریح کرد: فدراسیون کاراته با رییس جدید و همچنین حضور این رشته در المپیک وارد عرصه جدیدی شده است و مسئولیت‌ها در این فدراسیون بیش از گذشته برآورد می‌شود.

سعیدی از اصفهان به عنوان یکی از اصلی ترین مهدهای پرورش مقام آورام المپیکی اشاره کرد و ادامه داد: شایستگی رضا استکی در المپیک ۶۲ ، مرادعلی شیرانی در رشته کشتی و اوشین ساهاکیان در رشته بسکتبال و سهراب مرادی در وزنه برداری همگی از اصفهان بر همه مردم مبرهن و روشن است.

دوره آموزشی داوری کاراته با حضور بیش از ۴۰۰ داور از کشورمان با تدریس خاویر اسکالانته رییس سوئدی شورای داوران فدراسیون جهانی کاراته در محل سالن اجتماعات اتاق بازرگانی اصفهان از امروز آغاز شد و به مدت سه روز ادامه خواهد یافت.

در این برنامه همچنین سوت طلایی فدراسیون جهانی کاراته به کیکاوس سعیدی دبیرکل کمیته المپیک و از پیشکسوتان کاراته کشورمان اهدا شد.

المپیک ۲۰۲۰ از تاریخ ۲۴ ژوئیه (۳ مرداد ۱۳۹۹) تا ۹ اوت سال ۲۰۲۰ (۱۹ مرداد ۱۳۹۹) به میزبانی پایتخت ژاپن برگزار خواهد شد، پیش تر المپیک ۱۹۶۴ نیز در این شهر برگزار شده بود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز