خبرگزاری کار ایران

سجاد غریبی: دراگون قبلا هم نشان داده که می تواند در سطح جهانی مدال آور باشد

asdasd
کد خبر : ۷۸۶۵۷۵

مربی تیم دراگون بوت اعزامی به مسابقات قهرمانی جهان با اشاره به برنامه ریزی دوساله برای اعزام به این رقابت ها گفت: اهمیت این مسابقات برای ما بسیار بالاست و بچه ها پتانسیل کسب نتیجه درخشان را در قهرمانی جهان دارند.

به گزارش ایلنا، سجاد غریبی در گفت و گو با روابط عمومی فدراسیون قایقرانی در نخستین روزهای آغاز اردوی آمادگی تیم منتخب دراگون بوت مردان بیان کرد: از ۲۲ تیرماه تمرینات را شروع کردیم. نفرات در دو مرحله تست انتخاب شدند و تقریبا در قالب ۲ قایق ده نفره تمرینات را دنبال می کنیم.

وی در خصوص مسابقات قهرمانی جهان گفت: پس از وارد شدن مسابقات ده نفره به دراگون بوت، جذابیت این مسابقات بیشتر شد و در بازی های آسیایی آتی نیز دراگون ده نفره حداقل ۶ مدال خواهد داشت. ما سرمایه گذاری خوبی روی این قایق کردیم و در چند مسابقه هم حضور داشتیم و نشان دادیم که توانایی بالایی داریم و می توانیم نتایج خوبی بگیریم.

غریبی ادامه داد: پس از اینکه دراگون بوت دوباره به فدراسیون قایقرانی برگشت، فعالیت های دراگون بوت گسترش بیشتری پیدا کرد. انتظار این است که به دراگون به عنوان یکی از رشته های بازی های آسیایی که می تواند روی سکو هم قرار بگیرید نگاه شود و برای حضور موفق در این مسابقات، ما باید اردو داشته باشیم، تمرین کنیم و در مسابقات آسیایی و جهانی شرکت کنیم. البته دراگون قبلا هم نشان داده که می تواند در سطح جهانی مدال آور باشد.

وی افزود: ما در سطح جهانی درخشیدیم آن هم زمانی که این رشته تازه به ایران آمده بود. اکنون تجربه بالایی داریم و بچه های ما تجربه حضور در مسابقات مختلف از جمله بازی های آسیایی و قهرمانی جهان را دارند و حالا می توانیم حرف های زیادی برای گفتن داشته باشیم و البته نیاز به حمایت داریم.

غریبی درباره انتخاب نفرات و برنامه ریزی اردوهای تیم اظهار داشت: ما از ۲ سال قبل برای این رقابت ها برنامه داریم. چون معتقدم می توانیم در این مسابقات بدرخشیم. با همین هدف با حمایت و همکاری فدراسیون لیگ دراگون بوت راه اندازی شد تا ورزشکاران در طول سال آمادگی خود را حفظ کنند ضمن اینکه قایقرانان استان های مختلف در این رقابت شرکت کنند. خدا را شکر لیگ خوبی هم داشتیم و رقابت و حساسیت بالایی در آن وجود داشت که به تشکیل تیم قوی تری کمک می کند.

وی ادامه داد: پس از لیگ، ۲ مرحله تست انتخابی تیمی و انفرادی داشتیم و بهترین ها از استان های مختلف به اردو دعوت شدند و تمرینات را دنبال می کنیم. با اینکه مدت کوتاهی است که در اردو هستیم، آیتم ها آمادگی بچه ها تقریبا ۲۰ درصد بالاتر رفته است. شاکله اصلی تیم هم مدت زیادی است که در کنار هم پارو زدند و هماهنگی خوبی دارند.

غریبی همچنین گفت: دراگون ایران اکنون می تواند در بازی های آسیایی برای کشور افتخارآفرین باشد. دراگون بوت در بازی های آسیایی بعد ۶ مدال خواهد داشت و ما قطعا حرف برای گفتن داریم و این پتانسیل در بچه های وجود دارد که بتوانند روی سکو بروند. البته نیاز به حمایت داریم. اینکه این تیم حفظ شود و نفرات بهتر نیز استعدادیابی و جذب شوند با حمایت مسئولین ورزش انجام می شود. ما باید لیگ را پویاتر دنبال کنیم تا بچه ها در طول سال آمادگی داشته باشند ضمن اینکه در استان های خود تمریناتشان را دنبال کنند.

مربی تیم دراگون بوت با اشاره به زمان باقی مانده تا مسابقات قهرمانی جهان نیز گفت: خوشبختانه فدراسیون از ما حمایت خوبی کرده و امیدوارم با نظر ویژه وزارت ورزش و جوانان به مسابقات اعزام شویم و بتوانیم توانایی خود را ثابت کنیم.

غریبی در پایان اظهار داشت: بچه های دراگون بوت بسیار پر تلاش تمرین می کنند و انگیزه بسیار زیادی دارند و روی این مسابقات برای افتخارآفرینی حساب کرده اند. امیدوارم شرایط به نحوی فراهم شود که با قدرت در مسابقات حاضر شویم و بتوانیم از آبروی کشور دفاع کنیم.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز