خبرگزاری کار ایران

کی‌روش هم در اوایل کارش هجومی بازی می‌کرد

عقیلی: ویلموتس می تواند تیم ملی را قهرمان آسیا کند

asdasd
کد خبر : ۷۸۶۱۹۷

مدافع سابق تیم ملی معتقد است بازیکنان خوبی هم در حال حاضر در تیم ملی حضور دارند.

به گزارش ایلنا،هادی عقیلی مدافع سابق تیم ملی معتقد است در زمان کارلوس کی‌روش تیم ما به ثبات تاکتیکی خوبی رسیده بود و بازیکنان خوبی هم در حال حاضر در تیم ملی حضور دارند که میراث کی‌روش برای فوتبال ما است و در چنین شرایطی از ویلموتس انتظار داریم که به جام جهانی صعود کرده و از گروهش هم بالا بیاید و در جام ملت‌های آسیا هم قهرمان شود 

در مورد حضور ویلموتس در تیم ملی چه نظری دارید؟

هر مربی نیاز به زمان دارد و این زمان است که کار مربی را مشخص خواهد کرد. ویلموتس در شروع کارش چیزی که مربیان دیگر خواستار آن بودند مثل اردوهای کوتاه مدت و عدم تداخل اردوی تیم ملی با تیم‌های باشگاهی و نشست با مربیان را عمل کرده است اما به لحاظ نتیجه و شکل بازی تیم ملی باید منتظر مسابقات رسمی باشیم.

دو بازی تدارکاتی که ویلموتس مقابل سوریه و کره‌جنوبی انجام داد را چطور دیدید؟

روی دو تا بازی نمی‌توان در مورد تیم ملی نظر داد چون در کوتاه مدت هیچ مربی نمی‌تواند تاثیرگذار باشد و عملکرد تیم ملی در بازیهای اصلی مشخص می‌شود. سوریه را رها کنید چون تیم درجه یک آسیا نیست و فقط بازی با کره‌جنوبی بود که آن هم دوستانه بود و باید منتظر بازیهای رسمی باشیم.

در این دو بازی تیم ملی بر خلاف دوران کی‌روش هجومی کار کرد. اینطور نیست؟

نظرات متفاوت است و ویلموتس در شروع کارش هجومی بازی کرده اما باید ببینیم در آینده چطور خواهد بود چون کی‌روش هم در اوایل کارش هجومی بازی می‌کرد.

اما چرا تیم کی‌روش بعدا فقط دفاعی کار می‌کرد؟

مربی بر اساس تفکرات و ابزاری که دارد سیستم مورد نظرش را می‌چیند. هیچ وقت از مورینیو فوتبال هجومی یا از گواردیولا بازی دفاعی نمی‌بینید اما نمی‌شود گفت که کدام مربی بهتر است و هر کسی فلسفه خودش را دارد.

حضورهاشمیان را در کادر فنی تیم ملی چطور ارزیابی می‌کنید؟

خیلی خوشحالم که ایشان آمده و مطمئنا می‌تواند به تیم ملی کمک کند چون هم دانش بالایی دارد و هم تجربه بازی ملی خوبی دارد و می‌تواند کمک خوبی برای ویلموتس باشد.

از ویلموتس به عنوان سرمربی تیم ملی چه انتظاری دارید؟

انتظاری که بنده دارم صعود به جام جهانی و در آنجا هم از صعود از گروه مان است و در جام ملت‌های آسیا هم قهرمان شود. از ایشان فقط انتظار نتیجه دارم و به نظر من بالاترین انتظارات هم باید از ویلموتس باشد چون تیم ملی در این چند ساله ثبات تاکتیکی داش و از نظر نتیجه هم بد نبود و فقط در آخرین لحظات حذف می‌شدیم. در جام ملت‌های استرالیا اصلا خوب نبودیم اما در جام ملت‌های امارات خوب بودیم و در آن بازی خاص مقابل ژاپن حذف شدیم. جام ملت‌های آسیا برای تیمی مثل ایران خیلی مهم است که بتواند در آن نتیجه بگیرد.

فکر می‌کنید ویلموتس در تیم ملی تغییر نسل بدهد؟

نسل خوبی در تیم ملی داریم و بچه‌های تیم ملی در جام جهانی هم می‌توانند بازی کنند و از نظر نسل مشکلی نداریم و بازیکنان خوبی داریم همان میراث خوبی که کی‌روش برای فوتبال ما گذاشت یعنی 24 تا بازیکن آماده که همگی شانس بازی داشته باشند.

عده‌ای ‌معتقدند کی‌روش چندان به لیگ ایران اهمیت نمی‌داد و بیشتر روی لژیونرها حساب می‌کرد. فکر می‌کنید ویلموتس به لیگ ما توجه بکند؟

هر مربی بر اساس تفکراتش بازیکن می‌گیرد تا نتیجه بگیرد. شما فکر می‌کنید فدراسیون فوتبال اگر ببیند ویلموتس نتیجه نمی‌گیرد او را نگه می‌دارد؟ اگر ویلموتس به جام جهانی صعود نکند و در جام ملت‌های آسیا هم نتیجه نگیرد چطور او را نگه می‌دارند؟برای مربی هم همینطور است و اگر بازیکن به کارش نیاید تغییر می‌دهند و فرقی هم نمی‌کند آن بازیکن از لیگ ما باشد یا لژیونر باشد و هر کسی باشد تغییر می‌کند.

تیم‌ها برای شروع لیگ برتر آماده می‌شوند. چه تصوری از فصل جدید دارید؟

تنها جذابیت لیگاین است که برانکو دیگر نیست و پرسپولیس جدید را می‌توانیم ببینیم چون پارسال سپاهان قهرمان نیم فصل اول شد و استقلال قهرمان نیم فصل دوم شد اما در نهایت این پرسپولیس بود که قهرمان لیگ برتر شد و از نکات جالب بود. وجود برانکو برای پرسپولیس خیلی مهم بود چون از یک مربی در این لول باید انتظار داشت که تیمش را در طول فصل آماده نگه دارد تا در نهایت قهرمان شود و پرسپولیس با برانکو ثبات لازم را داشت و قهرمان شد.

حضور مربیانی مثل کالدرون، دنیزلی و استراماچونی در فصل جدید فوتبال ایران چه تاثیری روی فوتبال ما خواهد داشت؟

این مربیان از سه تا کشور مختلف با سه تا تفکر مختلف هستند. دنیزلی خیلی قدیمی است اما در ترکیه همچنان روی او حساب می‌کنند و قهرمانی آورده است. استراماچونی از ایتالیا آمده و ایتالیایی‌ها سبک خودشان را دارند. من با مربی ایتالیایی کار کرده‌ام و شاید بعضی‌ها از سبک کار آن‌ها خوششان نیاید چون ایتالیا فوتبال زیبا ارائه نمی‌کند و نتیجه گرا هستند. کالدرون هم از آمریکای جنوبی می‌آید و تیم‌های آمریکای جنوبی معمولا تدافعی بازی نمی‌کنند اما باید ببینیم تیم کالدرون با توجه به شرایط لیگ ایران چطوری بازی می‌کند. حضور این مربیان در لیگ ما جالب و خیلی خوب است هر چند که فضای کار را برای مربیان ایرانی کم می‌کند اما مربیان ما تلاش خواهند کرد که به روزتر باشند. البته شاید بعضی از مربیان ما از بعضی مربیان خارجی حاضر در لیگ ما هم به روزتر باشند اما حضور چنین مربیانی در لیگ ما خوب است تا فوتبال ما بین المللی شود چون حضور آن‌ها جذابیت رسانه‌ای ‌دارد و به فوتبال ما در سطح بین المللی توجه می‌شود.

 

گفت‌وگو: حسن بابازاده

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز