خبرگزاری کار ایران

ایران یک - لهستان 3؛ نبرد تا آخرین لحظه ادامه دارد

asdasd
کد خبر : ۷۸۴۴۶۰

تیم ملی ایران با وجود شروع عالی برابر لهستان، با نتیجه سه بر یک شکست خورد.

​به گزارش ایلنا و به نقل از روابط عمومی فدراسیون والیبال، ایران این دیدار را با ترکیب سعید معروف، محمد موسوی، امیر غفور، پوریا فیاضی، میلاد عبادی پور، علی شفیعی و محمدرضا حضرت پور آغاز کرد و قضاوت این مسابقه را سیمونویچ به عنوان داور اول و هرنان گونزالز به عنوان داور دوم بر عهده داشتد.

ست اول:

تیم ملی ایران ست اول را بهتر از حریف آغاز کرد و یک سرویس خوب از شفیعی باعث شد تا تیم ملی 2 امتیاز ابتدایی را کسب کند تا در همان ابتدای کار اختلاف 2 امتیازی ایجاد شود و در امتیاز بعدی نیز شفیعی توانست سرویس خوب خود را تکرار کند و امتیازات ایران به 3 رسید. بعد از این شروع خوب تیم ایران، هر دو تیم کم اشتباه پیش رفتند و در نهایت تیم ایران با یک امتیاز اختلاف نسبت به لهستان به امتیاز 8 رسید. اهمیت پیروزی در این مسابقه و البته سابقه رقابت های دو تیم باعث شد تا این جدال با جذابیت فوق العاده ای پیگیری شود؛ جذابیتی که به نیمکت لهستان نیز سرایت کرده بود تا سرمربی این تیم از ابتدای مسابقه به دنبال جنگ روانی باشد.

در شروع مسابقه دو سرویس عالی از عبادی پور با اسپک و دفاع عالی غفور همراه شد تا تیم ایران اختلاف امتیازی را به 4 برساند و سرمربی لهستان مجبور شد تا وقت استراحت درخواست کند اما در شروع باز هم تیم ایران درخشان ظاهر شد و یک امتیاز دیگر کسب کرد تا برای اولین مرتبه اختلاف به 5 برسد. روند خوب ایران در این ست باز هم ادامه پیدا کرد و تیم ملی توانست با امتیاز سرویس غفور در شرایطی امتیاز 16 را کسب کند که حریف تنها 10 امتیاز داشت. غفور امتیازی بعدی را هم با یک سرویس فوق العاده کسب کرد تا باز هم اختلاف افزایش پیدا کند و سرمربی لهستان، هاینن دوباره به سراغ وقت استراحت رفت.

لهستانی ها در شروع دوباره مسابقه به سراغ سرویس های با ریسک بالا رفتند و همین موضوع به آنها کمک کرد تا اختلاف امتیازی را به 4 امتیاز کاهش دهند و ایگور کولاکوویچ با درخواست وقت استراحت به این روند پایان داد. امتیاز 20 برای تیم ملی ایران با حرکت بسیار خوب معروف در استفاده از توپ برگشتی و دفاع او روی تور به دست آمد تا امتیاز 20 ایران به نام این بازیکن باشد. در ادامه لهستانی ها تلاش زیادی انجام دادند تا فاصله امتیازی را کاهش دهند اما تیم ملی ایران با نتیجه 25 بر 21 در این ست به پیروزی رسید.

ست دوم:

حضور عبادی پور در خط سرویس باعث شد تا ست دوم را هم ایران بهتر از حریف آغاز کند و دفاع عالی شفیعی تیم ایران را به امتیاز دو رساند و باعث شد تا حریف در امتیاز صفر باقی بماند اما در ادامه لهستانی ها با تکیه بر سرویس های خوب و ریسکی خود توانستند دریافت ایران را با مشکل رو به رو کرده و از تیم ملی ایران پیش بیفتند. عملکرد خوب حریف ایران باعث شد تا وقت استراحت فنی اول در شرایطی اعلام شود که ایران 5 امتیاز و لهستان 8 امتیاز داشت تا لهستانی ها برای اولین مرتبه در این مسابقه از ایران پیش بیفتند.

در شروع مسابقه حضور معروف در خط سرویس باعث شد تا تیم ایران با تکیه بر سرویس های خوب کاپیتان خود 3 امتیاز متوالی کسب کند و اختلاف امتیازی به یک رسید. اتفاقی که هاینن را مجبور کرد تا از وقت استراحت برای متوقف کردن روند تیم ایران استفاده کند. تیم ایران در ادامه با امتیاز سرویس میلاد عبادی پور در امتیاز یازده با تیم لهستان برابر شد تا دوباره رقابت در این ست جذاب شود. رقابت نزدیک دو تیم بعد از این امتیاز دوباره در شرایطی شروع شد که سرمربی لهستان باز هم در کنار زمین به حاشیه سازی مشغول بود و در نهایت داور اول مسابقه او را با کارت قرمز جریمه کرد. در نهایت اما لهستانی ها دوباره توانستند با استفاده از توپ های برگشتی 3 امتیاز از تیم ایران پیش بیفتند تا با این اختلاف به وقت استراحت فنی دوم برسند.

با شروع دوباره مسابقه هر دو تیم به روند قبلی خود ادامه دادند و لهستانی ها با سرویس های بسیار خوب خود توانستند اختلاف امتیازی را حفظ کرده و در امتیازات پایانی افزایش دهند تا به این ترتیب شکست در ست اول را جبران کرده و بازی یک بر یک مساوی شود. لهستان این ست را با نتیجه 25 بر 18 به سود خود خاتمه داد. سرویس های خوب ولک در امتیاز پایانی این ست باعث شد تا تیم لهستان اولین برد خود را در این ست تجربه کند.

ست سوم:

ست سوم اما این بار با رقابت نزدیک دو تیم شروع شد و هر دو تیم در امتیازات ابتدایی کم اشتباه عمل کردند تا فاصله امتیازی به نفع حریف ایجاد نشود. ادامه این روند باعث شد تا وقت استراحت فنی اول بعد از رقابت نزدیک دو تیم در شرایطی اعلام شود که ایران 8 و لهستان 7 امتیاز داشتند. غفور اما در خط سرویس روند مسابقه را تغییر داد.

سرویس های خوب غفور باعث شد تا لهستان در دریافت با مشکل رو به رو شود و تیم ایران با استفاده از توپ های برگشتی 3 امتیاز از حریف پیش افتاد و هاینن با درخواست وقت استراحت تلاش کرد تا روند خوب غفور را متوقف کند. در شروع دوباره مسابقه نوبت لهستان بود تا با سرویس های خوب خود شرایط بازی را تغییر کند و دفاع روی تور موفق این تیم به کمک لهستانی ها آمد تا این بار کولاکوویچ بعد از برتری یک امتیازی حریف، درخواست  وقت استراحت دهد. سرویس های خوب باز هم به کمک تیم لهستان آمد و لهستانی ها در شرایطی به امتیاز 16 رسیدند که ایران تنها 13 امتیاز داشت. در ادامه مسابقه دفاع عالی لهستان روی تور باعث شد تا تیم ایران نتواند نتیجه مسابقه را به نفع خود تغییر دهد تا به این ترتیب لهستانی ها در ست شماری از ایران پیش بیفتند. این ست با نتیجه 25 بر 20 به سود لهستان به پایان رسید.

ست چهارم:

لهستانی ها در این ست هم با دفاع های خوب هوبر بهتر از ایران بازی را شروع کردند و خیلی سریع از تیم ما پیش افتادند. تیم ایران در ادامه برای جبران اختلاف امتیازی تلاش کرد و در امتیاز 8 بر 6 دو تیم با برتری لهستان به وقت استراحت فنی اول رسیدند. با شروع دوباره مسابقه عملکرد خوب ایران در دفاع روی تور آغاز شد و همین موضوع کمک کرد تا دو تیم در امتیاز 10 برابر شوند.

در ادامه باز هم لهستانی ها مانند ست قبلی توانستند به خوبی با سرویس های خود در دریافت ایران مشکل ایجاد کنند و همین موضوع باعث شد تا ایران در حمله موفق نباشد. روند خوب لهستانی ها که از ست دوم شروع شده بود، در این ست نیز ادامه پیدا کرد و بازیکنان لهستان توانستند با عملکردی کم اشتباه به پیروزی برسند تا با نتیجه سه بر یک برنده این مسابقه باشند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز