خبرگزاری کار ایران

لئو مسی؛ لطفا همیشه حقیقت را بگو

asdasd
کد خبر : ۷۸۴۳۸۶

مثل یک سکه، تصمیمات داوری دو رو دارد. می‌شود گفت لیونل مسی از تصمیمات داوری علیه تیمش در کوپاآمه‌ریکا ضربه خورد اما در سطح باشگاهی، مسی خیلی وقت‌ها از تصمیمات بحث برانگیز داوری سود برده است.

به گزارش ایلنا، از برد جنجالی برابر چلسی در نیمه‌نهایی سال 2009 لیگ قهرمانان اروپا گرفته تا بازگشت حیرت‌انگیز بارسلونا مقابل پاری‌سن‌ژرمن در سال 2017، نمونه‌های زیادی هستند که نشان می‌دهد خدایان فوتبال به روی فوق‌ستاره آرژانتینی لبخند زده‌اند و جای تعجب ندارد او در چنین مواقعی از خوش‌شانسی خود و تیمش سخنی نگفته.

اما در یک ماه اخیر در برزیل، تیم کشور او چندان خوش‌شانس نبود هرچند از سیستم کمک داور ویدئویی هم استفاده می‌شد. خیلی تصمیمات علیه آرژانتین و کاپیتانش گرفته شد و مسی یک بار دیگر عرصه فوتبال بین‌المللی را دست خالی ترک کرد. اگرچه بسیاری اتفاقات داوری با او همراه نبود از جمله اخراج کاملا بی موردش مقابل شیلی در بازی رده‌بندی و همچنین دیدار با برزیل در نیمه‌نهایی اما رفتار و صحبت‌های او بعد از این دو بازی با انتقاد بسیاری از مربیان و بازیکنان فوتبال مواجه شده است. مسی از دریافت مدال برنز خودداری کرد و مدعی شد صحنه تورنمنت برای قهرمانی برزیل آراسته شده: «همه چیز مهیای قهرمانی برزیل است؛ نمی‌خواستم با دریافت مدال برنز بخشی از این فرآیند فاسد باشم. نگذاشتند ما به فینال برسیم. فساد، داوری و چیزهای دیگر اجازه نمی‌دهد مردم از فوتبال لذت ببرند. من همیشه حقیقت را می‌گویم و این باعث می‌شود آرامش داشته باشم، ترسی هم از عواقبش ندارم.»

اما حقیقت این است که فوتبال یک بازی 50-50 است و مسی پیش از این وقتی تصمیمات بد داوری به نفعش بوده، سکوت کرده. نمونه بارز آن بازی با چلسی در دیدار برگشت نیمه‌نهایی لیگ قهرمانان اروپا در سال 2009 بود که چند پنالتی آشکار برای آبی‌های لندن گرفته نشد. داور آن بازی، تام هنینگ اووربو با تندترین الفاظ مورد انتقاد قرار گرفت و بارسلونا بعد از صعود به فینال، منچستریونایتد را برد و قهرمان شد. اووربو 9 سال بعد اعتراف کرد اشتباهات متعددی در آن دیدار داشته و البته آنها را از هر کسی در زمین فوتبال، طبیعی دانسته.

دو سال بعد از آن شب پرحادثه استمفوردبریج، کاتالان‌ها در پیروزی 2 بر صفر برابر رئال مادرید در بازی رفت نیمه‌نهایی لیگ قهرمانان اروپا از تصمیمات داوری بهره بردند. ژوزه مورینیو و پپه مربی و مدافع پرتغالی رئال اخراج شدند و مسی دو گل زد تا نیمی از راه صعود را بپیمایند و در فینال ویمبلی دوباره به منچستریونایتد برسند. آقای خاص که در این مواقع کوتاه نمی‌آید به شدت انتقاد کرد و گفت سال‌ها است بارسلونا از تصمیمات داوری نفع می‌برد: «دوست دارم یک روز پپ گواردیولا این جام را عادلانه ببرد. ما درباره یک تیم فوق‌العاده صحبت می‌کنیم که نیازی به این کارها ندارد. پارسال با اینتر برابر این تیم معجزه کردیم که با 10 نفر برنده شدیم. چرا مقابل چلسی در سال 2009 چهار پنالتی را علیه این تیم نگرفتند؟ چرا فان پرسی در بازی یک‌هشتم‌نهایی اخراج شد؟ چرا اووربو؟ چرا بوساکا؟ چرا دی بلیکر؟ چرا اشتارک؟ چرا در هر نیمه‌نهایی اتفاقات مشابه می‌افتد؟ قدرت آنها از کجا می‌آید؟ شاید به خاطر اینکه اسپانسرشیپ یونیسف است یا به دلیل اینکه بچه‌های خوبی هستند، نمی‌فهمم.»

او فرضیه توطئه را مطرح کرد و پنج جلسه محروم شد اما هشت سال بعد مسی معمولا آرام، همان اظهارات را مطرح کرد و البته انتظار می‌رود محرومیتی جدی برایش در نظر گرفته شود. البته با توجه به ویژگی‌های شخصیتی مسی، تعجب‌آور بود که کاپیتان آرژانتین از روی مورینیو کپی‌برداری کند و اینچنین قهرمانی برزیل را زیر سوال ببرد.

در باخت 6 بر یک پاری‌سن‌ژرمن دو پنالتی بحث‌برانگیز علیه تیم فرانسوی گرفته شد تا بارسا باخت 4 بر صفر بازی رفت را جبران کند و به مرحله یک‌چهارم‌نهایی برود. تیاگو سیلوا، کاپیتان تیم مقهور پاریسی بعد از پیروزی 3 بر یک برزیل مقابل پرو در فینال کوپاآمه‌ریکای 2019 گفت: «گاهی بعد از شکست، می‌خواهیم تمرکز را روی دیگران قرار دهیم. حرف‌های مسی واقعا ناراحت کننده بود. در آن باخت 6 بر یک عملکرد داور مضحک بود اما ما چنین حرف‌هایی نزدیم و نگفتیم همه چیز برای پیروزی بارسا مهیا شده بود. باید احترام گذاشت. برزیل پنج ستاره قهرمانی را تصادفی به دست نیاورده و هیچ کدام را ندزدیده، همه در زمین به دست آمده.»

البته همه اینها نمی‌تواند از ارزش دستاوردهای فوق‌العاده مسی با بارسلونا بکاهد اما با توجه به تصمیمات داوری گذشته به نفع او و تیمش، بهتر است این اظهارات را به خاطر عصبانیت ناشی از شکست بدانیم تا از سر فکر و از روی عمد.

منبع: سایت گل

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز