خبرگزاری کار ایران

پرویز برومند: حق زرینچه بیشتر از این است

حرفهایی که استراماچونی می زند بهانه ای بیش نیست/ می‌توانستند رحمتی را حفظ کنند

asdasd
کد خبر : ۷۸۲۱۳۵

دروازه بان سابق استقلال گفت بهتر است به مربیان داخلی اعتماد شود.

به گزارش ایلنا،پرویز برومند دروازه بان سابق استقلال کلا با حضور مربی خارجی در فوتبال ایران مخالف است و معتقد است که بهتر است به مربیان داخلی اعتماد کنیم و به آنها بیشتر بها بدهیم تا بتوانند سطح توانایی های فنی شان را نشان بدهند و به فوتبال ایران خدمت کنند. از نظر او ما مشکل سخت افزاری داریم و اگر امکانات در اختیار مربیان داخلی قرار بگیرد آنها می توانند فوتبال ایران را به سطح اول فوتبال جهان برسانند.

در مورد حضور استراماچونی در استقلال چه نظری دارید؟

من هیچ شناختی از ایشان ندارم و فقط در روزنامه ها و سایت ها در موردش خوانده ام و امیدوارم در استقلال موفق باشند. به هر حال الان مربی استقلال هستند و برای او آرزوی موفقیت دارم.

استراماچونی را گزینه مناسبی برای هدایت استقلال می دانید؟

به هر حال دراین موقعیتی که همه دنبال مربی خارجی هستند و چشم شان را به روی مربی ایرانی بسته اند فکر می کنم استراماچونی گزینه مناسبی است اما عملکردش تا نیم فصل مشخص می شود.

با توجه به شرایط اقتصادی که داریم استخدام مربی گران قیمتی مثل استراماچونی به صلاح استقلال هست؟

نه نیست و من مخالف این موضوع هستم. من کاری به مشکلات اقتصادی ندارم اما وقتی مدام می گویند پول نداریم بیشتر روی بازیکن تمرکز می کردند تا مربی و انشالله حضور استراماچونی اتفاق خوبی باشد و موفق شود. ما مجبوریم به عنوان هوادار استقلال منتظر روزهای خوب برای تیم محبوب مان باشیم.

در مورد جدایی مهدی رحمتی از استقلال چه نظری دارید؟

به هر حال فکر می کنم این خواست باشگاه بود و می توانستند او را حفظ کنند یا رضایت بدهند که برود و این اتفاق افتاد و رحمتی از تیم جدا شد و این طبیعت فوتبال است.

گویا با رحمتی تماس هایی برای بازگشت به استقلال گرفته شده است. این اتفاقات را چطور تحلیل می کنید؟

 چون اطلاعاتی در این زمینه ندارم نمی توانم در موردش صحبت کنم اما این کارها عدم مدیریت است و قبل از اینکه رحمتی برود می توانستند به این چیزها فکر کنند.

گویا با جدایی بازیکنان باتجربه استراماچونی هم ابراز نگرانی کرده چون به اعتقاد او تیم به بازیکنان باتجربه نیاز دارد. در این رابطه چه نظری دارید؟

او هم قبول کرده که با این شرایط کار کند. البته استراماچونی این پیش بینی ها را کرده بود و مربی خارجی وقتی می آید تمام این فکرها را کرده و بررسی های لازم را انجام داده و بعد تصمیم گرفته است. پروسه امضای قراردادش هم به همین خاطر طولانی شد و اگر الان چنین حرفی را می زند بهانه ای بیش نیست.

جواد زرینچه سرپرست استقلال شد. در مورد این اتفاق چه نظری دارید؟

تبریک می گویم و بعد از مدتها شاهد این هستیم کسی که حقش است به استقلال آمد. البته آقایان حاجیلو و عبداللهی هم سالها زحمت کشیدند و باید از آنها قدردانی شود اما جواد زرینچه بیشتر از این حقش بود و همین پست سرپرستی هم خوب است و امیدوارم این کار تداوم داشته باشد و از پیشکسوتان بیشتر استفاده شود.

حضور مربیانی مثل کالدرون، دنیزلی و استراماچونی باعث جذابیت لیگ ما نمی شود؟

سطح کیفی فوتبال ایران به داشتن مربی نیست. اعتقاد من این است که در فوتبال ایران مربی خارجی خوب برای تیم های پایه خوب است که بازیکنان ما را آموزش بدهند و رشد کنند. اینکه مربی خارجی برای تیم های بزرگسالان بیاوریم و بازیکن از تیم های دیگر بگیریم نیاز به هماهنگی و برنامه ریزی دارد. در تمام دنیا تیم ها از شروع لیگ می برند یا می بازند و هیچ اتفاقی نمی افتد اما در فوتبال ایران تا هفته پنجم تیم ها منتظر هماهنگی هستند و مدام می گویند بدنسازی کردیم و بدنها آماده نیست و بچه ها هماهنگ نیستند. الان هم گفتم عملکرد استراماچونی را در نیم فصل باید ببینیم که به همین خاطر بود.

مربیان خارجی کمکی به لیگ ما نمی کنند؟

 گفتم که مربی خارجی خوب برای تیم های پایه ما خوب است اما متاسفانه در ایران اهمیتی به تیم های پایه نمی دهند. به هر حال این مربیان خارجی آمده اند و امیدوارم به لیگ ما کمک کنند.

سرمربی تیم ملی هم خارجی است و چند مربی خارجی هم در لیگ برتر ما مشغول کار هستند. این مربیان سطح فوتبال ملی ما را بالا نمی برند؟

فلسفه تیم ملی این است که یا تیم ملی از بازیکنان درون کشور تشکیل می شود و با تیم های باشگاهی هماهنگ می کنند که یک تاکتیک مشخص را دنبال کنند یا بازیکنان تیم ملی لژیونر هستند که در تیم ملی فقط هماهنگ می شوند. در تیم های بزرگ دنیا ملی پوشان 3 روز قبل از تورنمنت می آیند و کارشان را انجام می دهند چون در تیم های باشگاهی تمرین کرده اند و فقط نیاز به هماهنگی دارند ولی در کشور ما این اتفاق نمی افتد و تیم ملی مثل تیم های باشگاهی است و مربی تیم ملی باید ببیند چه بازیکنانی آماده اند و با چه شیوه و نفراتی باید بازی کند که دقیقا روش جهان سومی است. اول باید برای تیم ملی برنامه بریزیم و بعد یک مربی بیاوریم که برنامه ما را جلو ببرد اما ما اول مربی می آوریم و از او برنامه می خواهیم و بعد برنامه او را اجرا می کنیم که زمان می برد.

انگار با مربی خارجی مخالف هستید؟

بله چون ما یک فرهنگی در فوتبال مان داریم و کسانی که در آن بازی کرده اند و تجربه به دست آورده اند به درد بخورتر هستند.

با مربی ایرانی می توانیم به سطح اول فوتبال دنیا برسیم؟

چرا که نه و افتخارش بیشتر است. باید به مربی ایرانی اعتماد کنیم و بهای بیشتری به مربیان خودمان بدهیم. مربیان خارجی که دانش دارند چه فرقی با مربیان ما دارند؟ آنها هم مثل ما هستند و ما در بحث سخت افزاری مشکل داریم ضمن اینکه کلاس های مربیگری ما هم باید به روز باشد تا مربیان ما دانش افزایی کنند و بتوانند به فوتبال ایران خدمت کنند و باعث رشد و پیشرفت فوتبال ما شوند.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز