خبرگزاری کار ایران

یووه به دنبال ماشین گلزنی؛ عدم نیاز به رونالدوی متوسط

asdasd
کد خبر : ۷۸۱۰۹۱

کریستیانو رونالدو در واقع در فصل اول حضورش در یوونتوس یک فوق‌ستاره نبود. با استانداردهای او 28 گل در رقابت‌های مختلف بعد از انتقال یکصدمیلیون پوندی از رئال مادرید به یوونتوس کاملا معمولی و متوسط به نظر می‌رسد.

به گزارش ایلنا، مربی جدید قهرمان هر ساله لیگ ایتالیا بر این باور است که رونالدو باید سطح بازی‌اش در تورین را بالاتر ببرد و این را به خود او هم گفته است. در یک دیدار محرمانه با رونالدو و جیانی آنیلی رییس یوونتوس در یونان، مربی سابق چلسی برنامه‌های خود برای فصل نقل و انتقالات را مشخص کرده و اینکه چطور برنده پنج توپ طلا می‌تواند به یک ماشین گلزنی در لیگ ایتالیا تبدیل شود.

رونالدو در فصل آخر حضور در پایتخت اسپانیا در 44 بازی 44 گل زد و ساری مصمم است تیم جدید یوونتوس را حول محور این مهاجم بسازد تا او دوباره همان گلزن همیشگی شود. ساری از نظر تاکتیکی می‌خواهد رونالدو را در سیستم مورد علاقه‌اش، 3-3-4 به‌عنوان فالس ناین یا 9 کاذب به کار گیرد و پائولو دیبالا و داگلاس کاستا را در قالب حامیان سرعتی او در ترکیب تیم قرار دهد که جای خود را با هم در سمت چپ و راست عوض می‌کنند.

ساری به رونالدو گفته از او انتظار دارد که بیش از 30 گل بزند و حتی رکورد گلزنی گونسالو ایگواین در سری A را بشکند. البته این کار آسانی نیست. مهاجم آرژانتینی زیر نظر ساری در 38 بازی فصل 2016-2015 توانست 36 گل بزند که با رکورد جینو روزتی برای تورینو در فصل 1929-1928 برابر بود.

ساری توانست بهترین بازی را از ایگواین بگیرد و حالا مایل است همین کار را با رونالدو بکند که دیگر 34 ساله شده اما می‌تواند به قله‌های جدیدی در فوتبال برسد.

مربی جدید یوونتوس همچنین نمی‌خواهد در «آلیانتس استادیوم» همان اشتباهاتی را تکرار کند که در چلسی مرتکب شد. او تاکید کرده سبک بازی‌اش با بنیادهای فوتبالی یوونتوس همخوانی ندارد و این به معنای آن است که به باشگاه اطمینان داده تیم همان استحکام و سرسختی دفاعی را خواهد داشت ضمن اینکه در حمله بر قدرت و سرعتش افزوده می‌شود.

بازتاب این نگرش را می‌توان در فعالیت‌های باشگاه در فصل نقل و انتقالات مشاهده کرد. به‌عنوان مثال مدافع جلوزن تیم، ژوائو کانسلو که شایعاتی مبنی بر علاقه منچسترسیتی به او مطرح شده، قرار است فدا شود تا پول خرج‌های تابستانی درآید.

دانیله روگانی، مدافع میانی 24 ساله تیم ملی ایتالیا هم قرار است بیشتر بازی کند، او در امپولی زیر نظر ساری رشد کرده و تلاش این مربی برای بردن او به چلسی در تابستان گذشته ناکام ماند.

در صدر فهرست آرزوهای ساری هم تقویت دفاعی است که شاخص‌ترین آنها آوردن ماتیس دلیخت از آژاکس است. این هلندی مورد توجه است به خاطر سرعتش که در خط دفاعی پا به سن گذاشته یووه خیلی به چشم می‌آید؛ گفته می‌شود یوونتوس شانس بیشتری برای جذب او نسبت به بارسلونا و منچستریونایتد دارد.

ساری همچنین شخصا از رییس باشگاه، آنیلی خواسته دفاع راست تاتنهام، کایران تریپیر را به‌عنوان جانشینی برای کانسلو به خدمت بگیرند. در عین حال سامی خدیرا و بلای ماتوییدی هم احتمالا از تیم جدا می‌شوند و به ترتیب به بشیکتاش و پاری‌سن‌ژرمن می‌روند بعد از آنکه آرون رمزی و آدرین رابیو به‌عنوان بازیکن آزاد به غول تورینی ملحق شدند تا خط میانی تیم را جوان کنند.

اگرچه اصرار ساری بر سبک بازی مورد علاقه‌اش صدای خیلی‌ها را در استمفوردبریج درآورد اما به نظر می‌رسد این مربی ایتالیایی یاد گرفته که هماهنگی و انطباق از همه چیز مهم‌تر است بخصوص در تیمی که باید رونالدو را به‌عنوان فوق‌ستاره معرفی کند و از او بهترین بازی را بگیرد اگر می‌خواهد موفقیتی در تورین داشته باشد.

ترکیب احتمالی یوونتوس برای فصل 2020-2019 (3-3-4): شزنی؛ تریپیر، دلیخت، روگانی، ساندرو؛ رمزی، پیانیچ، رابیو؛ دیبالا، رونالدو، کاستا

منبع دیلی میل
انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز