خبرگزاری کار ایران

در روز ترویج فرهنگ پهلوانی و ورزش زورخانه‌ای

فدراسیون ورزش‌های زورخانه‌ای و پهلوانی در خواب

asdasd
کد خبر : ۷۷۶۷۱۱

مراسم روز ترویج فرهنگ پهلوانی و ورزش زورخانه‌ای به همت و تلاش دوستداران و علاقه‌مندان به این ورزش در موسسه فرهنگ قرآن و ورزش علی‌بن‌ابیطالب(ع) برگزار شد.

به گزارش ایلنا، این برنامه فرهنگی و ورزشی در حالی برگزار شد که فدراسیون ورزش‌های زورخانه‌ای و پهلوانی که متولی اصلی این ورزش پهلوانی است، در خواب سنگین به‌سر می‌برد و هنوز مشخص نیست برای گرامیداشت این روز که تلاش زیادی انجام شده تا در تقویم جا بگیرد چه برنامه‌ای دارد.

17 شوال به یاد اتفاقات جنگ خندق به‌عنوان روز ترویج فرهنگ پهلوانی نامگذاری شده که به همین مناسبت برنامه مهمی در اصفهان با حضور جمالی‌نژاد (معاون وزیر کشور)، زهرا سعیدی (نماینده مجلس)، حسین‌زاده (جانشین فرمانده انتظامی استان اصفهان)، سلطان‌حسینی (مدیرکل ورزش و جوانان استان اصفهان)، تابش (مدیرعامل باشگاه سپاهان)، نصیری (قهرمان وزنه‌برداری المپیک)، یاوری(سرمربی اسبق تیم ملی فوتبال)، شاهزیدی (استاد آواز)، اکلیلی (بازیگر) و با حضور جمعی از قهرمانان، پیشکسوتان، هنرمندان و مدیران به میزبانی حاج‌مهدی هدایت، بانی موسسه علی‌بن‌ابیطالب(ع) در اصفهان برگزار شد.

در این برنامه شاهنامه‌خوانی، ذکر مناقب حضرت علی(ع) در واقعه خندق (17 شوال) و نمایش آیین‌های پهلوانی و زورخانه‌ای انجام شد. همچنین در این مراسم از خانواده مهدی جمشیدی که اخیرا با زبان روزه در دمای 50 درجه کویر در حال مبارزه با قاچاقچیان مواد مخدر به شهادت رسید، با حضور پدر، همسر و نوزاد شهید جمشیدی تجلیل شد.

فرهاد طلوع‌کیان، رییس انجمن حامیان فرهنگ و مرام پهلوانی در این مراسم گفت: «نقطه اوج پهلوانی، ایثار و از جان گذشتگی است و شهدا الگوهای مرام پهلوانی هستند. فرهنگ پهلوانی مصوب شورای فرهنگ عمومی کشور و سبک زندگی جوانمرد عالم بشریت حضرت علی(ع) است که باید تلاش کرد در بین همه اقشار جامعه ترویج شود. رییس سابق فدراسیون ورزش‌های پهلوانی و زورخانه‌ای گفت: «کار فرهنگی در ورزش باید از جنس ورزش باشد و ترویج فرهنگ پهلوانی راه موثری برای کاهش بداخلاقی‌ها میان اهالی ورزش است.»

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز