خبرگزاری کار ایران

وقتشه؛ وقتشه رفتن وقتشه

این بهترین تصمیم برانکو بود؟

asdasd
کد خبر : ۷۷۴۶۵۶

برانکو رفت و پرسپولیس می تواند چنین فلسفه ای را پیش بگیرد که این نیز بخشی از زندگی این باشگاه بوده است.

به گزارشایلنا، برانکو رفت و این مثل هر حادثه دیگری در زندگی است که می توان گفت باید این اتفاق می افتاد تا پرسپولیس بعد از سه قهرمانی متوالی داستان عصر تازه ای را  آغاز کند.

رفتن برانکو غم انگیزتر از چیزی بود که تصور می شد. کسی شاید فکرش را نمی کرد که او روزی از پرسپولیس جدا شده و به تیمی مثل الاهلی برود. این تقصیر برانکو نیست بلکه درهم شکستن تصوری است که نسبت به او ساخته شده بود. مثل هر مقطع دیگری از زندگی ما معمولا همه چیز را براساس آرزوها و ذهنیتی که داریم می سازیم و گاهی آدم ها در ذهن دیگری تبدیل به ابرانسان هایی با تصمیمات فرازمینی می شوند. 

برانکو رفت و پرسپولیس می تواند چنین فلسفه ای را پیش بگیرد که این نیز بخشی از زندگی این باشگاه بوده است. خیلی از مربیان در دنیا هستند که بعد از کسب مقام و محبوبیت در اوج می روند. اصلا بیایید فرض کنیم برانکو تصمیم به بازنشستگی می گرفت ؛ آن وقت چه اتفاقی رخ می داد؟ وضعیت تقریبا همین شکل امروز را داشت و به جای باشگاه و مدیرانش این خود ایوانکوویچ بود که در معرض انتقادات قرار داشت. برانکو آنقدر هوش و منطق به خرج داد تا بهترین تصمیم را بگیرد! بهترین تصمیم برای خودش و شاید هم پرسپولیس، چون  که او الان چهره ای دست نیافتنی در تاریخ فوتبال ایران و پرسپولیس است و چرا باید خودش باید با لگد بزند و تمام قصر زیبایی را که در چهار سال ساخته خراب کند؟ 

*رفتن برانکو شاید به خاطر پول بود اما از این نظر می تواند منشاء مثبتی باشد که بفهمیم این هیات مدیره و مدیریت پرسپولیس توان عبور از چالش های بزرگ را ندارد. آن ها در حالی که باید زودتر از همه جدایی برانکو را حدس زده و به دنبال یک جانشین مناسب می گشتند ، خیلی دیرتر از هواداران و رسانه ها رفتنش را باور کردند و هنوز هیچ موضعی درباره آینده قهرمان سه دوره متوالی لیگ برتر اعلام نکرده اند. رفتن برانکو خیلی از مشکلات را درون باشگاه عیان کرد. حالا وزارت  و زیرورزش نیز دوباره به میدان خواهند آمد و این بار انتخاب هایشان در عرصه مدیریت باردیگر به چالش کشیده خواهد شد. بازیکنان کلیدی پرسپولیس جدا می شوند  و در نقل و انتقالات هیچ موفقیتی تا به حال به دست نیامده است. وضعیت مالی باشگاه هم مشخصا خیلی خوب نیست و این چه چیزی جز نگرانی را به بیرون می تواند انتقال دهد؟

شاید در باشگاهی که ساختار ندارد و مثل تمام بخش های فوتبال متکی به فرد است اکنون انتخاب های تازه و تزریق نیروهای مفید به بخش مدیریت باشگاه بتواند در این فرصت اندک کارگشا شده و تصمیمات درستی گرفته شود.

*پرسپولیسی ها باید خیلی زودتر کارشان را برای انتخاب جانشین برانکو شروع می کردند. بعید است مدیران این باشگاه ندانند که انتخاب بعدی اگر درست نباشد آن وقت چالش های پیش رویشان به مراتب سخت تر و بزرگ تر خواهد شد. آن ها باید به جای نشستن در اتاق بی روح جلسات هیات مدیره  و حرف زدن ، برخیزند و کار کنند. آسان ترین انتخاب ها شاید چند اسمی هستند که اکنون هر روز از طریق کانال ها و صفحات غیرمعتبر مطرح می شوند اما آسان ترین انتخاب قطعا بهترین نیست. تجربه نشان داده انتخاب اشتباه می تواند مدیر و مربی و تیم را با هم به سراشیبی سقوط ببرد. مدیران پرسپولیس نباید اسیر جو موجود شوند، آن ها باید تاریخ پرسپولیس آن هم فقط در سال های قبل از برانکو مرور کنند تا ببینند چه مدیران و چه مربیانی آمدند و سوختند. تیم حمید استیلی تیمی پرستاره بود و علی کریمی در آن بازی می کرد اما تماشاگران هیچ رحم و مروتی نشان ندادند. بزرگی دایی و افتخارهای قدیمی درخشان هم نتیجه ای جز شکست دست جمعی و البته در نهایت شکست پرسپولیس نداشت.

وزارت ورزش که می خواهد از انتشار تئوری های بدبینانه جلوگیری کند در مقطع حساسی قرار گرفته است. آن ها که چند سال از سوی استقلال دیگر باشگاه وزارت تحت فشار بودند امسال سعی کردند تعادل را با حضور استراماچونی به وجود بیاورند اما با رفتن برانکو دوباره تعادل به هم خورده و حالا نوبت فشار سرخ ها خواهد بود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز