خبرگزاری کار ایران

استقلال خوزستان؛ سقوط سه سال بعد از قهرمانی

asdasd
کد خبر : ۷۷۲۰۱۵

استقلال خوزستان یکی از دو تیم سقوط کننده به لیگ یک در پایان فصل هجدهم بود.

به گزارش ایلنا، استقلال خوزستان 3 فصل بعد از قهرمانی خود در لیگ برتر به دسته پایین‌تر سقوط کرد و تغییر چند باره سرمربی در میانه فصل هم جلوی این اتفاق را نگرفت تا یکی از نمایندگان خوزستان از لیگ برتر برود. مسیر استقلال خوزستان در طول لیگ هجدهم:

کسر شش امتیاز

فیفا به دلیل پرداخت نشدن مطالبات بازیکن خارجی تیم فوتبال استقلال خوزستان ۶ امتیاز از این باشگاه در فصل جاری کسر کرد.

طبق رای انضباطی فیفا، به دلیل پرداخت نشدن مطالبات فرانک ساکونی ۶ امتیاز از امتیازات این فصل استقلال خوزستان کسر شد و همچنین این باشگاه از یک پنجره نقل و انتقالاتی محروم است. تاثیر منفی این اتفاق تا پایان فصل بر روی عملکرد بازیکنان این تیم دیده می‌شد.

حذف مقابل نفت آبادان

در مرحله یک شانزدهم نهایی جام حذفی فوتبال تیم استقلال خوزستان در استادیوم غدیر اهواز به مصاف شاهین بندرانزلی رفت. در دقیقه ۳۷ این دیدار با خطایی که روی شیرمردی اتفاق افتاد، استقلال خوزستان صاحب یک ضربه پنالتی شد که میثم کریمی آن را تبدیل به گل کرد. در دقیقه ۶۷ ایوب کلانتری گل دوم را زد تا تیمش در مرحله بعد به مصاف صنعت نفت آبادان برود. این بازی در نوع خود بسیار عجیب بود. تیم استقلال خوزستان تا قبل از دقیقه 25 با دو گل از حریفش پیش افتاد اما به یکباره آبادانی‌ها جریان بازی را در دست گرفتند و تا قبل از دقیقه 75 پنج مرتبه دروازه آبی‌های اهوازی را باز کردند.

برنده مقابل سپیدرود

تیم استقلال خوزستان در لیگ هجدهم فقط سه پیروزی به دست آورد که شش امتیاز آن مقابل سپیدرود بود. آنها ذوب‌آهن را هم در هفته هفتم شکست دادند. آبی‌های اهواز در 10 بازی با تیم‌های پدیده، پیکان، تراکتورسازی، پارس جنوبی و استقلال شکست خوردند. آنها از 14 بازی با تیم‌های ماشین‌سازی، پرسپولیس، فولاد، نفت مسجدسلیمان، نساجی، سایپا و سپاهان فقط هفت تساوی به دست آوردند.

خشتان گلزن، کلانتری پاسور

شاید انتخاب بازیکن برتر از تیمی که سقوط کرده کار سختی باشد اما به هرحال طبق آمار از میان 26 بازیکنی که برای استقلال خوزستان به میدان رفتند وحید خشتان و ایوب کلانتری عملکرد بهتری نسبت به بقیه داشته‌اند. خشتان در مدت 1824 دقیقه‌ای حضورش در زمین پنج گل زد یعنی هر 364 دقیقه یک گل، همینطور ایوب کلانتری هافبک آنها با زدن سه گل و دادن پنج پاس گل عملکرد بهتری نسبت به بقیه داشت.

دقایق پرگل

تیم استقلال خوزستان در 30 بازی لیگ هجدهم 47 مرتبه دروازه‌اش باز شد، یعنی به طور میانگین 5/1 گل در هر بازی اما بررسی آمار دقایق گل‌های دریافتی این تیم نشان می‌دهد که آنها در نیم ساعت ابتدایی و انتهایی بازی‌های‌شان بیشترین گل را دریافت کرده‌اند.

بر همین اساس در نیم ساعت اول 16 توپ از خط دروازه‌شان عبور کرد و در حد فاصل دقایق 61 تا 90 هم 19 گل خورده دارند.

کم نوسان

شاید یکی از دلایل سقوط این تیم کم نوسان بودن‌شان بود. آنها از همان هفته‌های اول وقتی به انتهای جدول چسبیدند دیگر جدا نشدند و در واقع بدون نوسان روی همان نوار حرکت کردند. آمارشان هم همین مهم را ثابت می‌کند. این تیم در داخل و خارج خانه 9 شکست را تجربه کرد. آنها در اهواز دو پیروزی و در زمین حریف یک پیروزی داشتند که آن هم مقابل سپیدرود در رشت بود. اختلاف تعداد گل‌های زده‌شان در داخل و بیرون خانه به عدد یک می‌رسد.

شش مربی

استقلال خوزستان فصل را با داریوش یزدی آغاز کرد اما نتایج ضعیف این مربی باعث شد تا قبل از بازی با استقلال در هفته سیزدهم جای خود را به سیروس پورموسوی بدهد اما همان شب بازی به دلیل اختلاف‌هایی که به وجود آمد این مربی هم کنار کشید تا کریم بوستانی به همراه ایمان مبعلی هدایت تیم‌شان را برعهده بگیرند اما با جدایی مبعلی، بوستانی هم بعد از بازی نوزدهم و باخت به آبادان استعفا کرد و کریم قنبری دستیار او، سرمربی شد. این مربی هم بعد از سه بازی جایش را به سیروس نعمتی‌نژاد داد اما این مربی هم بعد از دو باخت متوالی جایش را به محمد علوی داد و این مربی تا پایان فصل هدایت این تیم را به‌عنوان ششمین مربی برعهده گرفت و از شش بازی فقط دو امتیاز به دست آورد.

داوران بازی‌های خانگی:

رحیمی مقدم، رحیم‌زاده، شاهو اصلانی (2)(82 - جواد محمدی)، کاظمی، شریفی، اکرمی، زاهدی‌فر، کرمانشاهی، بای، عرب براقی، بیژن حیدری، غلامی

کمک داوران بازی‌های خانگی:

بهرامی، سبحانی(3)، شعرانی، اسعدی(2)، ایلدروم، نوری، عیوض محمدی، شاهین، مبشر، علی‌نژادیان، پورمتقی، نجفی، طوسی، ذورقی، سلطانی، راهی، فرهادپور، قاسمی، حجتی، احمدی، هاشمی‌نسب، مرادی، سیفی، عباسقلی‌زاده

نحوه بیشترین گل‌های زده: پاس در عمق: 8 تا

 نحوه بیشترین گل‌های خورده: پاس در عمق: 17 تا، ارسال از سمت چپ: 15 تا

 تعداد گل‌های زده در دقایق اضافه نیمه اول: یک گل

 تعداد گل‌های زده در دقایق اضافه نیمه دوم: یک گل

 تعداد گل‌های دریافتی در دقایق اضافه نیمه اول: -

 تعداد گل‌های دریافتی در دقایق اضافه نیمه دوم: چهار تا

 تعداد تماشاگران بازی‌های خانگی: 29600 نفر

با احتساب نیمی از تماشاگران دو دربی اهواز (2 هزار نفر) حدود 29600 نفر برای تماشای بازی‌های استقلال خوزستان به ورزشگاه رفتند که به طور میانگین 1973 نفر برای هر بازی می‌شود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز