خبرگزاری کار ایران

گلر‌ها در لیگ هجدهم چه کردند؟

نیازمند بهتر از بیرو و رحمتی!

asdasd
کد خبر : ۷۷۱۷۲۱

دروازه بان جوان سپاهان نسبت به سایر دروازه بانان تیم های لیگ برتری عملکرد بهتری داشته است

به گزارش ایلنا، لیگ هجدهم در حالی به پایان رسید که پرسپولیس توانست برای سومین بار پیاپی به قهرمانی برسد ودر ادامه بتواند با گرفتن جام حذفی یک دبل قهرمانی شیرین را برای هوادارانش در این فصل فوتبال کشورمان به ارمغان بیاورد. بدون شک در این گیرودار و موفقیت پرسپولیس نقش مهم دروازه‌بان‌ها از اهمیت بسزایی برخوردار است واین موضوع برای دیگر تیم‌های مدعی که توانستند سهمیه آسیا را هم به دست بیاورند هم اهمیت بسزایی داشت. شاید اینجا بازهم بتوان به حرف عبدا... ویسی بیش پیش‌ایمان آورد که گفت:«یک دروازه خوب از پدر و مادر خوب هم بهتر است.» بدون شک این سنگربانان تیم‌های مدعی کسب قهرمانی،‌ حذفی و سهمیه آسیا در این فصل نقش بسزایی داشتند که همین موضوع بهانه ای بود تا نگاهی به عملکرد این شماره یک‌های دست طلا داشته باشیم و عملکردشان را مورد ارزیابی قرار دهیم.

پیام نیازمند

تاثیرگذار و با ثبات ترین

بدون شک یکی از برترین خریدهای سپاهان با هدایت امیر قلعه‌نویی به جذب دروازه‌بان جوان لیگ هفدهم پیکان یعنی پیام نیازمند بر می‌گشت. دروازه‌بانی که با عبور از اسم رحمان احمدی آنقدر چهره شد که هم به تیم‌ملی رسید و هم مسافر جام جهانی شد و در سپاهان هم یکی از ارکان اصلی مدعی بودن زردهای اصفهان بود. دروازه‌بانی که با انجام 30 بازی با ثبات ترین بازیکن سپاهان بود و شاید کار فوق العاده او در بازی نیمه نهایی حذفی با ضربه سری که زد و بیرانوند گرفت، می‌توانست تکمیل‌تر شود. نیازمند که بعد از بیرانوند بیشترین کلین شیت را به نام خودش به ثبت رساند از نظر میانگین گل خورده هم آمار خوبی برای خودش در این فصل تازه تمام شده فوتبال ایران به جا گذاشت.

رشید و دخسوس «نه»‌نگفتند‍!

بعد از ماجراهای محسن فروزان که فصل گذشته عملکرد خوبی از خودش برای تراکتورسازی به جا گذاشت، قرمزهای تبریزی به سراغ رشید مظاهری رفتند. دروازه‌بانی که حتی تیم‌ملی را هم گویا از دست داده و دیگر روی این گلر با توجه به بودن بیرانوند، امیر عابدزاده، پیام نیازمند و سیدحسین حسینی حسابی باز نکرده‌اند. حالا تراکتوری‌ها که هنوز تکلیف سرمربی‌شان مشخص نشده خیلی روی کار رشید مظاهری حساب باز کرده‌اند. دروازه‌بانی که فصل گذشته زیاد عملکرد چشمگیری نداشت و تقریبا طبق آمار در هر بازی که درون دروازه بود یک بار قفل دروازه‌اش را باز شده دید. شبیه‌امار او دخسوس است که در کل نشان می‌دهد رشید و دخسوس در هیچ مسابقه ای تقریبا با مهاجمان «نه» نگفتند!

علی بیرو سلطان کلین شیت

این روزها حرف از ترانسفر شدن علیرضا بیرانوند زیاد به گوش می‌رسد و با احتمال جدایی شجاع خلیل‌زاده و نبودن گزینه مناسب داخلی برای جانشینی او هواداران حسابی نگران لژیونر شدن علی بیرو هستند. بیرانوند که با ثبت 16 کلین شیت بهترین در بین هم پستی‌های خودش در لیگ لقب گرفت و سلطان کلین شیت لیگ هجدهم را به او دادند تنها نیازمند را در یک قدمی خودش می‌دید که در نهایت به این عنوان رسید. نکته مهم این است که بیرانوند با کمترین گل خورده و باز شدن دروازه‌اش به تعداد انگشتان یک دست یعنی 10 بار در 24 بازی یک آمار خوب از خودش به ثبت رساند.

رحمتی کمرنگ اما با کیفیت!

سیدمهدی رحمتی لیگ هجدهم را با حواشی زیادی به پایان رساند؟ اصلا این‌طور نیست. سید آبی‌ها حواشی لیگ هجدهم هنوز او را رها نکرده و به تازگی جنگ لفظی او با خسرو حیدری فاز جدیدی از حواشی را برای او و استقلال به همراه داشت. رحمتی امسال شاید نتوانست از نظر تعداد بازی در میان دیگر مدعیان نقش پررنگی داشته باشد اما در همین بازی هایی که برای استقلال درون دروازه قرار گرفت از نظر کیفیت آمار خوبی به ثبت رساند. 12 کلین شیت در 17 بازی و 5 گل خورده در این تعداد بازی از او یک کمرنگ با کیفیت ساخت که شاید هنوز هم استقلال یا شاید تیم هایی که منتظر جدایی احتمالی اش هستند می‌توانند روی او برای فصول آینده حساب ویژه ای باز کنند.

آمار نیمه این سید مقابل اون سید آبی ها

مثل سیدمهدی رحمتی دیگر دروازه‌بان استقلال سیدحسین حسینی هم کم حاشیه را این فصل تجربه نکرد. این دروازه‌بان که هرچه سعی می‌کند آرام باشد اما به یکباره یک طغیان را از او شاهد هستیم بالاخره موفق به قرار گرفتن درون دروازه استقلال در این فصل برای 13 بازی شد و در اواخر فصل فرهاد مجیدی با اعتماد به او نشان داد که نگاه ویژه تری نسبت به او تا رحمتی دارد. حسینی هم در آمار گل خورده و کلین شیت آمار خوبی داشت اما تقریبا نگاهی به عملکردش نشان می‌دهد از این حیث یک آمار نصف و نیمه جلوی اون یکی سید استقلالی‌ها یعنی رحمتی دارد.

دروازه‌بان

بازی

گل خورده

کلین شیت

میانگین گل خورده

میانگین حضور

پیام نیازمند

30

20

15

0.66

1

فرناندو دخسوس

28

26

8

0.92

0.93

رشید مظاهری

25

24

11

0.96

0.83

علیرضا بیرانوند

24

10

16

0.41

0.8

سیدمهدی رحمتی

17

5

12

0.29

0.56

سیدحسین حسینی

13

8

6

0.61

0.43

 
انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز