خبرگزاری کار ایران

بررسی ادعای برانکو: سپاهان باید 7 نفره می‌شد؟

asdasd
کد خبر : ۷۶۸۶۲۶

سرمربی پرسپولیس عقیده دارد سپاهان به جز 2 اخراجی خودش باید 2 اخراجی دیگر هم می‌داد.

به گزارش خبرنگار ورزشی ایلنا، شب گذشته دیدار حساس و سرنوشت‌ساز سپاهان - پرسپولیس در مرحله نیمه‌نهایی جام حذفی فوتبال کشور برگزار شد و همانطور که پیش بینی می‌شد جنجال‌ها و حواشی زیادی در آن وجود داشت و حتی در دقایق زیادی از بازی روی بعد فنی بازی هم سایه انداخته بود.

یک صحنه مشکوک به پنالتی در محوطه جریمه سپاهان، یک پنالتی اعلام شده به سود سپاهان، اخراج دو بازیکن این تیم و در نهایت اعتراض شدید کادرفنی هر دو تیم به قضاوت زاهدی‌فرد از جمله موارد بحث برانگیز داوری این مسابقه بود.

با وجود اینکه سپاهانی‌ها به اخراج 2 بازیکن‌شان در جریان وقت‌های اضافه بازی معرتض بودند ولی برانکو، سرمربی پرسپولیس معتقد بود نه تنها هر 2 اخراج از سوی داور مسابقه درست بود که حتی باید دو بازیکن دیگر این تیم یعنی سیاوش یزدانی و مهدی کیانی هم کارت زرد دوم را از داور دریافت می‌کردند و سپاهان با 7 نفر بازی را پایان می‌داد.

بررسی این ادعای برانکو کار راحتی نیست چرا که او به موقعیت‌هایی که هر کدام از این دو بازیکن باید کارت زرد دیگر را دریافت می‌کردند اشاره نکرده است. یزدانی مدافع میانی است و کیانی هم هافبک دفاعی و هر دو پست‌هایی درگیر شونده دارند و در طول بازی برخوردهای زیادی داشته‌اند ولی مورد شاخصی که بخواهد منجر به کارت زرد دوم شود در مورد یزدانی وجود ندارد. این بازیکن در چند موقعیت به درگیری لفظی با بازیکنان پرسپولیس پرداخت که داور تصمیم گرفت آن را مدیریت کند و البته این درگیری‌های لفظی از سوی بازیکنان دو تیم بوده است.

در مورد کیانی یک صحنه بحث برانگیز وجود داشت که مربوط به برخورد مشکوک توپ با دست او و خطای پنالتی برای پرسپولیس بود که بررسی تصاویر مربوط به آن صحنه نشان از برخورد توپ با کتف کیانی و درست بودن تصمیم داور مسابقه داشت.

بررسی ادعای برانکو: سپاهان باید 7 نفره می‌شد؟

به صورت کلی با وجود اعتراض سرمربیان دو تیم به تصمیمات داور مسابقه، کارشناسان داوری اکثر تصمیمات زاهدی‌فرد را تایید کرده و به او نمره قبولی در این بازی دادند و استفاده از کارت زرد هم که یک ابزار کنترلی برای داور است در خیلی از موارد به تصمیمات مدیریتی او بر می‌گردد که سعی داشت با این شیوه بازی را کنترل کند ولی موارد فاحشی که بتوان عدم نشان دادن اخطار به کیانی و یزدانی را اشتباه داور دانست در بازی دیده نشده است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز