خبرگزاری کار ایران

همه جام ها برای شما، لذت فوتبال برای ما

پرسپولیس با خیال آسوده - سپاهان تشنه انتقام

asdasd
کد خبر : ۷۶۷۵۸۸

دیدار سپاهان - پرسپولیس در نیمه نهایی جام حذفی پتانسیل به حاشیه رفتن مثل دیدار اخیر دو تیم در لیگ برتر را داد.

 

به گزارش ایلنا، همین الان و در فاصله 2 روز تا نیمه‌نهایی جام‌حذفی و دیدار پرمخاطره پرسپولیس و سپاهان باقیمانده، لطفاً این پیام را به مدیران سپاهان و پرسپولیس برسانید که مردم از دوتیم انتظار فوتبالی جذاب و زیبا را دارند و این امر برای هوادار فوتبال خیلی با اهمیت‌تر از برد و باخت و جام قهرمانی است.

فوتبال برشی از زندگی است و زندگی برای آرامش و لذت بردن خانواده از یکدیگر و صلح و صفای فی مابین مردم در جامعه است.

اگر قرار باشد زندگی توام با جنگ و جدل و دعوا و دردسر های بیخودی باشد نه خانواده از زندگی خود لذت می‌برد و نه اجتماع روی آرامش به خود می‌بیند.

وقتی صحنه‌های درگیری بازی برگشت لیگ برتر دوتیم را مرور می‌کنیم و یاد نابینا شدن سرباز وطن در لیگ هفتم در اصفهان و بازهم در بازی سپاهان و پرسپولیس می‌افتیم و یادمان می‌آید که بازیکنان پرسپولیس در لیگ چند فصل قبل درون زمین به دلایلی که هیچ وقت مشخص نشد تلو تلو می‌خوردند و یکی یکی زمین می‌افتادند و توجیه آن روزهای ساکت مدیرعامل سپاهان را تجسم می‌‌کنیم واقعاً از هرچه فوتبال و بازی فوتبال هست بیزار می‌شویم.

اکنون دوباره دو تیم باید در نقش جهان و در نیمه نهایی جام حذفی به مصاف هم بروند.

نفس هردو تیم سپاهان و پرسپولیس به شماره افتاده و در دیدار نیمه نهایی جام حذفی می‌توان شماره نفسهای دو تیم را با چشم و گوش غیر مسلح هم مشاهده کرد!

معادلات برای دیدار نیمه نهایی بین دو رقیب سنتی فوتبال ایران برای رسیدن به فینال جام حذفی به گونه‌ای است که نمی‌توان پیش‌بینی کرد چه اتفاقی ممکن است رخ بدهد اما آنچه مسلم است اینکه هر دو تیم دیگر توان کری‌خواندن‌های همیشگی را هم ندارند.

لیگ فشرده و سنگین فوتبال ایران چنان دو تیم را فرسوده کرده که برای پایان این ماراتن نفسگیر لحظه شماری می‌کنند.

پرسپولیس در نگاه اول انگیزه‌ای برای قهرمانی در جام حذفی ندارد چون بار خود را در لیگ برتر بسته و با سه بار قهرمانی پیاپی همه جوره سرمست و اشباع شده می‌نماید ولی دیدار با سپاهان و کرکری‌های همیشگی بخصوص بعد از دیدار برگشت لیگ برتر در تهران که آن اتفاقات تلخ را تماشاگران دوتیم به وجود آوردند تا حدودی بازیکنان سرخپوش را برای یک بازی حیثیتی تحریک می‌کند.

برانکو در این بازی خاطری آسوده تر از امیر قلعه‌نویی دارد چرا که سند منگوله دار قهرمانی لیگ را در جیب خود گذاشته و حالا با قدرت ریسک بالایی تیمش را روانه دیدار با سپاهان خواهد کرد.

در حقیقت قفل از پای بازیکنان پرسپولیس برداشته شده و شاید کمی تهاجمی‌تر و بی پرواتر از همیشه بازی کنند و همان پیشنیه بازی‌های دوتیم می‌تواند انگیزه پرسپولیسی‌ها را تا حد زیادی افزایش دهد.

از طرفی سپاهان خیلی جدی آماده این کارزار است.

سپاهانی‌ها که هنوز هم معتقدند بازی لیگ را به دست‌های پشت پرده باخته‌اند و به تلافی شکست و ناکامی در لیگ نیاز به پیروزی دارند تا امیر قلعه‌نویی بدون جام از سپاهان نرود.

امیدواریم که نهادهای امنیتی توانسته باشند سرمشوقین دو باشگاه که تحت لوای کانون هواداری و یا لیدر محیط آلوده‌ای را در سکوها به وجود آورده اند را خاموش کنند و اگر بازهم اینها به تحریک هواداران بپردازند باید انتظار اتفاقاتی تلخ‌تر از بازی برگشت لیگ برتر در تهران را داشته باشیم.

در هر حال روز چهارشنه 8 خردادماه پرسپولیس و سپاهان در نقش جهان یک پای دیگر فینال جام جذفی را مشخص می‌کنند و پیش‌بینی‌ها حکایت از این دارد که برنده این دیدار قهرمان جام حذفی خواهد بود چه اینکه بعید است داماش گیلان توان رقابت با هر کدام از دو تیم سپاهان و پرسپولیس را در فینال جام حذفی داشته باشد.

کلام آخر با مدیران و بازیکنان سپاهان و پرسپولیس: تمام جام‌های قهرمانی را اگر جمع کنیم به اندازه جان آن پدر جوانی که در درگیری‌های بازی برگشت لیگ برتر در ورزشگاه ازادی از دنیا رفت و دو فرزندش یتیم و خانواده‌هایی هم داغدار شدند  نمی‌ارزد البته اگر وجدانی آگاه و بیدار داشته باشند!

هر کدام از شما اگر خود را جای آن خانواده‌ای که پدر یا فرزند و یا همسر از دست داده‌اند بگذارید آنگه کمتر بخاطر برد و باخت‌های فوتبال رو به حرکاتی می‌آورید که نتیجه‌اش مرگ یک پدر جوان باشد. واقعاَ یک لحظه فکر کنید باید از تماشای فوتبال همه لذت ببریم نه اینکه پدری کشته شود و سرهای شکسته و روان‌هایی پریشان، محیط زیبای ورزشگاه مملو از بد و بیراه و چوب و چماق باشد!

پس لطفا کمی به انسایت و وجدان خود برگردید و بدانید که آتش خشم هواداران روی سکو را مدیران و مربیان و بازیکنان روشن می‌کنند و اگر اینها آرامش داشته باشد و مدیران باشگاه‌ها به لیدرها وعده برهم زدن بازی را ندهند آن تماشاگر هرگز به خود جرات نمی‌دهد که آنچنان بی مهابا با چوب و چماق و صندلی و سنگ و چاقو به جان هوادار رقیب بیفتد. پس لطفا انسان باشید.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز