خبرگزاری کار ایران

بررسی عملکرد پدیده در فصلی که گذشت؛

پدیده واقعی لیگ هجدهم

asdasd
کد خبر : ۷۶۶۴۷۱

نماینده مشهد در لیگ هجدهم مثل نامش در قامت یک پدیده ظاهر شد.

به گزارش ایلنا، پدیده فصل را خیلی خوب شروع کرد. البته آنها هفته اول در خانه به پرسپولیس باختند اما پس از آن پنج پیروزی متوالی را به دست آوردند. همین هم باعث شد بسیاری از معادلات را بر هم زده و به صدر برسند. همان روزها خیلی‌ها این بحث را مطرح می‌کردند که نتایج تیم یحیی گل‌محمدی اتفاقی بوده و خیلی زود دوران افت این تیم شروع شده و از جمع مدعیان خارج خواهد شد اما این اتفاق نیفتاد و آنها تا روز پایانی لیگ مدعی باقی ماندند و اگر در هفته بیست و نهم سپاهان را شکست می‌دادند شاید دوم شدن‌شان قطعی می‌شد.

 

تغییر مالکیت و نام باشگاه

اواسط بهمن ماه 97 و در اوج مشکلات مالی باشگاه پدیده بود که مالکیت آن واگذار و خیال بازیکنان، مربیان و هواداران از وضعیت بحرانی آن راحت شد.

باشگاه پدیده رسماً به کارخانه ماشین‌سازی شهر خودرو انتقال پیدا کرد و این تیم با نام پدیده شهر خودرو در مسابقات لیگ برتر حاضر شد.

توافق‌نامه این انتقال بین فرهاد حمیداوی، مالک جدید پدیده و انتظاری، مالک شرکت پدیده مادر صورت گرفت. پدیده با این انتقال توانست مقدار زیادی از بدهی‌های خود را پرداخت کند تا مانع کسر دوباره ۶ امتیاز از این تیم شود.

این اتفاق برای پدیده خیلی خوب بود و حالا مدیران باشگاه ضمن تمدید قرارداد با سرمربی موفق‌شان اهداف بلندمدتی را پیش رو دارند.

 

ریگی بازیکنی برای تمام بازی‌ها

یحیی گل‌محمدی در لیگ هجدهم از 26 بازیکن استفاده کرد اما در میان آنها به یک بازیکن به لحاظ فنی اعتقاد ویژه‌ای داشت و آن هم مسعود ریگی هافبک دفاعی تیمش بود.

این بازیکن در تمام 30 بازی پدیده در ترکیب اصلی قرار داشت و تعویض هم نشد. او یکی از معدود بازیکنان لیگ هجدهم بوده که این آمار را به خود اختصاص داده است.

 

ناکام مقابل سه مدعی

تیم پدیده اگر می‌توانست در بازی‌های رودررو با مدعیان امتیازهای خوبی را به دست آورد قطعا جایگاهش بهتر از چهارمی لیگ بود.

آنها در هر دو بازی مقابل پرسپولیس شکست خوردند، از چهار بازی مقابل سپاهان و تراکتورسازی دو امتیاز به دست آوردند و فقط در دو تقابل با استقلال چهار امتیاز کسب کردند.

در واقع از هشت بازی مهم و تعیین‌کننده فقط شش امتیاز به اندوخته‌های‌شان اضافه شد.

 

10 هفته صدرنشینی

تیم یحیی گل‌محمدی از هفته چهارم و پس از پیروزی مقابل سپیدرود در رشت به صدر جدول رفت و این جایگاه را تا پایان هفته سیزدهم حفظ کرد اما باخت به سپاهان در هفته چهاردهم صدرنشینی را از آنها گرفت و دیگر هم به جای قبلی‌شان برنگشتند. این دومین و آخرین شکست آنها در نیم فصل اول بود.

 

12 هفته بدون باخت

باخت به پرسپولیس در هفته اول شوک خوبی بود که به بازیکنان پدیده وارد شد. به طوری که آنها بعد از این شکست تا 12 هفته روند صعودی‌شان را حفظ کرده و باختی را تجربه نکردند. آنها از این 12 مسابقه صاحب 9 پیروزی و سه تساوی شدند. 17 گل زده و چهار گل خورده هم آمار خوبی بود که از خود به جا گذاشتند.

 

دو بازیکن 20 گل

یحیی گل‌محمدی تیم یکدستی را در اختیار داشت. در واقع 11 بازیکنی که در زمین بودند برتری خیلی خاصی نسبت به دیگری نداشتند اما در این میان عملکرد دو بازیکن بیشتر به چشم می‌آمد. امین قاسمی‌نژاد هافبک هجومی پدیده را می‌توان با زدن 10 گل و دادن پنج پاس گل موثرترین بازیکن این تیم دانست. البته یونس شاکری مهاجم آنها هم 10 گل زد و یک پاس گل داد. این دوبازیکن در مجموع 20 گل از 32 گل و 62 درصد از کل گل‌های تیم‌شان را زده‌اند.

 

آمار جالب گل‌های زده و خورده

گل‌های زده و خورده پدیده هم در نوع خود جالب است. این تیم در هر نیمه از بازی‌هایش هشت گل خورده دارد. آنها در 15 دقیقه پنجم بازی‌های‌شان یعنی حدفاصل دقایق 61 تا 75 هیچ گلی را دریافت نکرده و طبق آمار فقط سه مرتبه در15 دقیقه پایانی بازی‌ها دروازه‌شان باز شده است. آمار گلزنی‌ها هم قابل توجه است. پدیده در 15 دقیقه پایانی یعنی در فاصله دقایق 76 تا 90 دوازده مرتبه دروازه حریفانش را باز کرده‌، یعنی 37 درصد از کل گل‌های زده.

 

حذف مقابل پرسپولیس

تیم پدیده در مرحله یک شانزدهم نهایی جام حذفی و در نخستین بازی به مصاف ذوب‌آهن در اصفهان رفت.

شاگردان یحیی گل‌محمدی با دو گل سعید صادقی با نتیجه 2 بر یک به پیروزی رسیدند و حریف فولاد در مرحله یک هشتم شدند. این بازی در ورزشگاه امام رضا(ع) مشهد برگزار و پیروزی 3 بر 2 را برای میزبان به همراه داشت. سومین حریف آنها پرسپولیس بود. مسابقه‌ای که در طول 120 دقیقه برنده نداشت و کار به ضربات پنالتی کشیده شد. اما این‌ بار قرمزهای پایتخت بودند که در مجموع با برتری 4 بر 2 زمین را ترک کردند.

 

داوران بازی‌های خانگی:

علیرضا فغانی(3)، کوپال ناظمی(2)، پیام حیدری، اکرمی، زاهدی‌فرد، مهدوی، سیدمهدی سیدعلی، بنیادی‌فر، خورشیدی، صفایی، زرگر، کرمانشاهی

 

کمک‌داوران بازی‌های خانگی:

انتظاری، راهی، ابوالفضلی، ایلدروم(2)، میرزابیگی، منصوری، بهرامی، عطایی، ظهیری، عیوض محمدی، سبحانی، دورقی، غلامزاده، دودانگه، شعرانی، مرادی، داوری، مروجی، قاسمی، شفیعی، آشورماهانی، هاشمی‌نسب، عباسقلی‌زاده، داودزاده، یوسفی، قیم

 

نحوه بیشترین گل‌های زده:

ارسال از سمت راست: 8تا،  پاس در عمق: 6تا

 

نحوه بیشترین گل‌های خورده:

کرنر: 5تا، پاس در عمق: 4تا

تعداد گل‌های زده در دقایق اضافه نیمه اول: 0

تعداد گل‌های زده در دقایق اضافه نیمه دوم: 5گل

تعداد گل‌های دریافتی در دقایق اضافه نیمه اول: 0

تعداد گل‌های دریافتی در دقایق اضافه نیمه دوم: 0

تعداد تماشاگران بازی‌های خانگی: 149500 نفر

 

برای تماشای 15 بازی خانگی تیم پدیده حدود 149500 نفر به ورزشگاه امام‌رضا(ع) مشهد رفتند که به‌طور میانگین 9966 نفر برای هر بازی می‌شود..

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز