خبرگزاری کار ایران

با ماجراهای جذاب لیگ عربستان؛ النصر قهرمان در برابر الهلال کهکشانی

asdasd
کد خبر : ۷۶۵۵۴۶

النصر در حالی قهرمانی مسابقات لیگ عربستان را به دست آورد که الهلال یکی از پرهزینه‌ترین و پرستاره‌ترین تیم‌های تاریخ خودش را وارد رقابت‌های لیگ کرده بود.

به گزارش ایلنا، لیگ عربستان در فصل جاری ماجراهای جذابی داشت. ناکامی دوباره الهلال رییس سعودی به رغم بریز و بپاش‌های فراوان و قهرمانی النصر بی‌تردید مهم‌ترین اتفاق فوتبال صحرای حجاز بود. النصر در آخرین هفته رقابت‌های لیگ برتر سعودی، با برتری ۲-۱ مقابل الباطن با کسب ۷۰ امتیاز بالاتر از رقیب سنتی خود یعنی الهلال به مقام قهرمانی لیگ برتر این کشور رسید تا اینگونه در کنار الاتحاد با 8 قهرمانی در رده دوم پرافتخارترین تیم‌های این کشور قرار بگیرد.

النصر با کسب ۷۰ امتیاز و اقتدار بی‌سابقه عنوان قهرمانی لیگ فوتبال عربستان را بالاتر از الهلال و التعاون به نام خودش ثبت کرد. النصر در حالی قهرمانی مسابقات لیگ عربستان را به دست آورد که الهلال یکی از پرهزینه‌ترین و پرستاره‌ترین تیم‌های تاریخ خودش را وارد رقابت‌های لیگ کرده بود اما با تغییرات پیاپی در کادرفنی شانس قهرمانی در لیگ و جام حذفی حتی جام باشگاه‌های عرب را از دست داد.

قهرمانی النصر در لیگ عربستان با ثبت رکوردهایی بی‌سابقه همراه بود. زرد و آبی‌های فوتبال عربستان در این فصل با ثبت 22 پیروزی رکورد بیشترین پیروزی در تاریخ فوتبال عربستان را به نام خود ثبت کردند. همچنین با به ثمر رساندن 69 گل زده از این جهت هم رکورددار شدند.

اما نکته جالب توجه در این مسابقه رکوردشکنی خارق‌العاده مهاجم مراکشی النصر بود. عبدالرزاق حمدا... که در ابتدای این فصل با جدایی از الریان قطر به لیگ عربستان و تیم متمول شهر ریاض کوچ کرد، تا قبل از این مسابقه با ۳۲ گل آقای گلی خود را تثبیت کرده بود اما او در ادامه با دو گلی که وارد دروازه حریف سقوط کرده خود کرد، آماری ویژه بجا گذاشت. حمدا... حالا با ۳۴ گل بهترین گلزن تاریخ لیگ برتر عربستان محسوب می‌شود. آماری که پیش از این در اختیار حمزه ادریس، مهاجم تیم الاتحاد قرار داشت. پیش از این حمزه ادریس مهاجم نامدار الاتحاد رکورد بیشترین گل زده با 33 گل را به نام خودش ثبت کرده بود اما در این دوره عبدالرزاق حمدا... مراکشی با ثبت 34 گل از این رکورد هم عبور کرد تا قهرمانی مقتدرانه النصر در لیگ عربستان با کسب عنوان آقای گلی کامل شود. حمزه ادریس در فصل 2000-1999 با ثبت ۳۳ گل در صدر قرار گرفت تا حالا بعد از ۲۰ سال رکوردش شکسته شود. همچنین گومیس فرانسوی با ۲۱ گل و عمرالسوما سوری با ۱۹ گل در رده دوم و سوم برترین گلزنان قرار گرفتند تا همه چیز در اختیار لژیونرهای خارجی باشد. صالح الشهری بازیکن تیم الرائد با ثبت ۱۶ گل تنها بازیکن عربستانی حاضر در جدول گلزنان است. النصر عربستان در گروه A لیگ قهرمانان آسیا با تیم فوتبال ذوب‌آهن همگروه است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز