خبرگزاری کار ایران

با لوپتگی و رنار مذاکره کرده بودیم

تاج: قرارداد ویلموتس در بروکسل امضا می‌شود / او امکانات تهران را دید تعجب کرد

asdasd
کد خبر : ۷۶۴۷۴۸

مهدی تاج، رئیس فدراسیون فوتبال تایید کرد که قرارداد مارک ویلموتس در هفته جاری به عنوان سرمربی تیم ملی امضا خواهد شد.

به گزارش ایلنا، مهدی تاج، رئیس فدراسیون فوتبال امروز در گفت و گو با رادیو ورزشدر خصوص اینکه معیار انتخاب مارک ویلموتس به عنوان سرمربی چه بوده و قرارداد وی چه زمانی قرار است به پایان برسد، گفت: ما بعد از آقای کی‌روش با مشورت کمیته فنی و افرادی که مباحث فنی را دنبال می‌کنند صحبتی کردیم که بعد از کی‌روش مربی خارجی داشته باشیم.

او ادامه داد: البته نظرات متفاوت بود ولی در کل تصمیم گیری این بود که مربی خارجی داشته باشیم. ویژگی بعد هم این بود که سرمربی تیم ملی بزرگسالان ما جوان باشد. کشورهای مثل قطر و عربستان با جوانگرایی راه را پیش برده بودند و ما تصمیم گرفتیم چون 7-8 سال است که تیم اول آسیا هستیم دستاوردهایمان را از تیم ملی از دست ندهیم و چیزی که به دست نیاوردیم را کسب کنیم.

وی افزود: در نهایت تصمیم گرفتیم سرمربی تیم ملی کشورمان بین سن 45 تا 55 سال باشد، زیر 45 سال هم توصیه‌ای نشد چون کمیته فنی اعتقاد داشت مربی زیر 45 سال نمی‌تواند تجربه زیادی داشته باشد. در بین گزینه‌ها با لوپتگی سرمربی تیم ملی اسپانیا مذاکراتی انجام دادیم ولی با توجه به نوع نگرشی که او داشت به نتیجه رسیدیم این مربی نمی‌تواند با ما همکاری کند. ما همچنین با رنار هم مذاکراتی داشتیم، او قراردادی با مراکش داشت و تاکید داشت که تا بعد از مسابقات جام ملت‌های آفریقا باید در این کشور حضور داشته باشد. 

تاج بیان داشت: بعد از صحبت با ویلموتس به نتیجه رسیدیم که او ویژگی‌های منحصر به فردی نسبت به تیم ملی کشورمان داشت. او اولا یک بازیکن بزرگ در کشورش بوده و در آلمان یک بازیکن محبوب محسوب می‌شود چون در تیم شالکه حضور داشته و از آنجا که هافبک نفوذی بوده به فوتبال تهاجمی علاقه دارد. او در تیم های نوجوانان و جوانان کارهای خوبی کرده و نسل خوبی را به تیم ملی بزرگسالان بلژیک معرفی کرده و همین حالا هم از همان نسل در حال استفاده هستند. وقتی او در تیم ملی بلژیک حضور پیدا کرده تیم را از رده ۵۲ به رده اول و دوم فیفا آورده است که این یک برند خوب در فیفا محسوب می‌شود. انتخاب او از نظر ما می‌توانست انتخاب خوبی باشد چون جایی به جز بلژیک هم کار کرده است. بعد از اینکه ما با وی در بروکسل مذاکره کردیم او عقد قرارداد با ایران را منوط به امکانات فوتبال ایران کرد. وی در مذاکرات اولیه سوالاتی از ما کرد که حس کردیم با شرایط ما به خصوص در دنیا، با واقعیت های کشور ما آشنا نیست به همین دلیل او را به تهران دعوت کردیم.

تاج تصریح کرد: او به تهران آمد و بنا بود لیگ را هم تماشا کند. وقتی او به ایران آمد و ساختمان ها و شهر تهران و ویژگی های اینجا را که دید تعجب کرد و دید مثبتی پیدا کرد. او به ساختمان پک رفت و دید که در آنجا چند زمین چمن داریم. حقیقتا تصور ویلموتس از پک و مجموعه تیم های ملی این نبود ولی وقتی مجموعه را دید نظرش تغییر کرد. البته سعی کردیم او از پای تلویزیون همه بازی های هفته آخر را تماشا کند چون اگر به یک ورزشگاه می‌رفت بقیه دیدارها را از دست می‌داد، به هر حال بازی های هفته آخر را تماشا کرد و ان شاالله قرارداد او منعقد خواهد شد.

رئیس فدراسیون فوتبال در خصوص اینکه چه زمانی قرار است قرارداد ویلموتس منعقد شود گفت: ما قرار بود امروز قرارداد ویلموتس را در بروکسل امضا کنیم و  با او صحبت کردیم ولی از آنجا که امروز و فردا کاری در تهران داشتیم به همین دلیل تصمیم گرفتیم قرارداد را روز سه شنبه در سفارت جمهوری اسلامی ایران در بروکسل امضا کنیم. با توجه به اینکه سفری هم برای شرکت در مراسم فیفا دارم سعی کردیم قرارداد را بلافاصله امضا کنیم تا او به تهران سفر کند و بعد از اعلام اسامی اردوی تیم ملی را در تهران آغاز کند.

تاج ادامه داد: چون او برای اولین بار اسامی تیم ملی را اعلام می‌کند ممکن است نظرات فرق کند ولی هر چه جلو تر برویم شرایط متناسب‌تر خواهد شد. شما می‌دانید من از کی‌روش دفاع می‌کردم چون او سرمربی تیم ملی بود ولی به هر جهت بحث‌های جدی هم در شرایطمان با کی‌روش داشتیم و همین حالا هم داریم، ما انتقاداتی به رفتارهای کی‌روش داشتیم ولی درست یا غلط تیم ملی کی‌روش محور شده بود. وقتی یک سرمربی می‌آید و می‌بیند ماموریت‌ها در قبال او انجام نشود خود به خود در کارهای فدراسیون دخالت می‌کند و رفته رفته در مسائلی که به او مربوط نیست ورود می‌کند و همین کارهای کی‌روش برای ما یک تجربه بود، به همین دلیل در مورد ورود ویلموتس همه چیز بسته عمل شد.

رئیس فدراسیون فوتبال گفت: می‌دانید که پیش از این وقتی یک سرمربی به تهران می‌آمد سوالات و بحث‌های مختلفی مطرح می‌شد اما در مورد این مربی ما حتی اسم را هم اعلام نکردیم. به هنگام ورود این مربی هم خبری از دفتر وزیر ورزش و معاون رئیس جمهور نبود و 2 نفر به فرودگاه رفتند و از او استقبال کردند. وقتی برای ورود یک مربی 200 نفر به فرودگاه بروند سرمربی تصور می‌کند که همه تشنه هستند و در رفتار او تاثیر می‌گذارد. به نظرم درسی که از سرمربی قبلی گرفتیم در مورد آقای ویلموتس اعمال کردیم. وقتی هم که او می‌خواست از ایران برود همان چند نفر هم بیشتر به فرودگاه نرفتند. زمانی که کی‌روش به ایران آمد شناختی روی او زیاد وجود نداشت، او از امارات و رئال مادرید اخراج شد و به او اعتماد شد. امیدواریم ویلموتس بتواند تاثیر مثبتی در فوتبال کشور داشته باشد و ما بتوانیم از کنار این مربی شرایط خوبی پیدا کنیم.

رئیس فدراسیون فوتبال در خصوص اینکه قرار است کی‌ ویلموتس به تهران سفر کند گفت: بعد از اینکه قرارداد را منعقد کردیم چند روز بعد به تهران سفر خواهند کرد. من ساعت دقیق را اعلام نمی‌کنم ولی او چند روز بعد از امضای قرارداد کارش را آغاز خواهد کرد. می‌دانید ساختمان پک متعلق است به تیم های ملی است و برای همه به صورت آنلاین اتاق هایی در نظر گرفته شده است که می‌توانند از این مجموعه استفاده کنند.

تاج در خصوص تمدید قرارداد گل‌محمدی با پدیده و تصمیم برای تیم ملی امید گفت: به نظرم روی امیدها نظارتی توسط تیم بزرگسالان است، کمیته فنی هم روی گل محمدی داشت و در اواسط لیگ به من این موضوع را گفتند و بعد از پایان لیگ من خودم با این مربی صحبت کردم. ما قرار بود امروز نام این مربی را اعلام کنیم ولی دیدم مردم محترم مشهد در صفحه شخصی من کلی پیام دادند که او در این تیم بماند. من خودم تصمیم داشتم که با این شرایط از انتخاب گل محمدی انصراف بدهیم، مدیر محترم باشگاه پدیده هم با من تماس گرفت و شرایطی را گفت که قابل قبول بود. او مدعی شد که به سرمربی جدید فکر نکردیم و اجازه ندهید این تصور به وجود بیاید که در تیم امید حاضری خوری شده است. البته  ما برای تیم امید گزینه های دیگری داشتیم و ما هم برای آقای گل محمدی آرزوی موفقیت می‌کنیم. مطمئنا گزینه تیم ملی امید داخلی خواهد بود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز