خبرگزاری کار ایران

فوتبال اروپا در تسخیر انگلیسی‌ها

asdasd
کد خبر : ۷۶۱۵۵۷

تیم‌های انگلیسی موفق به خلق یک رکورد جدید و خارق العاده در تاریخ لیگ قهرمانان شدند.

به گزارش ایلنا، درحالی دو باشگاه تاتنهام و لیورپول موفق به حضور در فینال لیگ قهرمانان شدند که دو تیم در بازی رفت مقابل حرفیان خود شکست خوردند و با پیروزی در دور برگشت مرحله نیمه نهایی توانستند جواز حضور در فینال لیگ قهرمانان را به دست بیاورند تا پس از گذشت 11 سال آنهم برای دومین بار شاهد یک فینال تمام انگلیسی در لیگ قهرمانان اروپا باشیم.

از سوی دیگر دو تیم لندنی چلسی و آرسنال هم توانستند جواز حضور در فینال لیگ اروپا را به دست آوردند تا پس از 48 سال برای دومین بار شاهد جدال دو تیم انگلیسی در فینال لیگ اروپا باشیم.

نکته جالب و حائز اهمیت آن است که برای نخستین در تاریخ هر 4 تیم حاضر در فینال لیگ قهرمانان و لیگ اروپا از یک کشور هستند و از طرفی 3 تیم از 4 تیم حاضر در این فینال‌ها از شهر لندن خواهند بود که در نوع خود یک رکورد خارق العاده می‌باشد.

همچنین در فصل 1989/90 چهار باشگاه ایتالیایی راهی فینال سه رقابت معتبر اروپایی شدندکه میلان در فینال جام باشگاه های اروپا توانست بنفیکا را شکست داده و قهرمان شود و یوونتوس در فینال تمام ایتالیایی جام یوفا از سد فیورنتینا گذشت و سمپدوریا نیز با غلبه بر اندرلخت قهرمان جام در جام اروپا شد، تا برای اولین و آخرین بار در تاریخ برگزاری رقابت‌های باشگاهی اروپایی سه باشگاه از یک کشور عنوان قهرمانی مسابقات را از آن خود نمایند.

 

 

 

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز