خبرگزاری کار ایران

ازجریمه مالی تا نیمکت‌نشینی‌های پی در پی؛

پایه‌های لرزان حکومت رحمتی در استقلال

asdasd
کد خبر : ۷۶۰۸۰۶

اینکه شکست استقلال مقابل پرسپولیس ناشی از فرمان خودسرانه‌ای بود که رحمتی در دربی به فرشید اسماعیلی داد و او را مامور به ثمر رساندن پنالتی کرد هنوز هم مورد تایید خیلی‌ها نیست به این دلیل که مخالفان، در نهایت شفر را مسوول اول و آخر تصمیم‌گیری‌ها در استقلال می‌دانند اما اگر می‌بینیم رحمتی به همین بهانه که چندان هم در شکست استقلال سندیت ندارد، از ترکیب اصلی کنار گذاشته شد و دیگر نتوانست برای استقلال بازی کند، این تصمیم را باید ناشی از رفتارهای گذشته او دانست که حالا حتی فرهاد مجیدی را هم بر آن داشته تا در مقابل برخی بی‌نظمی‌هایش ایستادگی کند.

به گزارش خبرنگار ایلنا، یکی از رفتارهایی که همواره رحمتی در مواجهه با انضباط درون تیمی استقلال داشت، غیبت‌های مکرر در تمرین‌های روزهای بعد از بازی بود. این ماجرا بیشتر در زمان مربیگری منصوریان و مظلومی از دروازه‌بان استقلال سر می‌زد و به خاطر داریم که آقای شماره یک بارها خودسرانه در تمرین‌ها شرکت نکرد. در زمان مربیگری شفر البته رحمتی همواره روی مسیر احترام به قوانین تمرینی بود اما بعد از مدت‌ها دوباره او را در قامت همان دروازه‌بان بی‌تفاوت به تمرین‌های بعد از بازی دیدیم.

شاید تصور می‌شد فرهاد مجیدی به دلیل اینکه خود نیز در استقلال حکم سرمربیگری قطعی نگرفته در مواجهه با رفتار تکراری رحمتی سیاست سکوت اختیار کند تا 3 بازی باقیمانده نیز تمام شود و او با کمترین تنش به پایان فصل برسد اما از ظواهر پیدا است که فرهاد با توپ پر آمده و حتی در برابر یکی از هم‌بازی‌های قدیمی خودش تصمیمی غیرمنتظره می‌گیرد و او را به دلیل غیبت غیرموجه با جریمه مالی مواجه می‌کند.

این جریمه مالی نشانه‌هایی از سختگیری مجیدی در دوران کاری‌اش است اما در اصل چنین تصمیمی را باید مقدمه‌ای برای کنار گذاشتن مهدی رحمتی از استقلال دانست. دروازه‌بانی که در هفته‌های اخیر جایگاه خودش در ترکیب اصلی را هم از دست داده و بعید است که در تفکرات سرمربی آینده استقلال باشد. حال اگر نام سرمربی استقلال مجیدی باشد، یا مجیدی و یک مربی خارجی و حتی امیر قلعه نویی؛ در 3 حالت رحمتی در استقلال فصل بعد جایی نخواهد داشت و پایه‌های حکومت چند ساله این دروازه‌بان در استقلال عمیقا سست و متزلزل شده است.

رحمتی البته طی سال‌هایی که در ترکیب استقلال حضور داشت به لحاظ فنی دروازه‌بان بی‌نظیری بود. او را حتی بعد از احمدرضا عابدزاده می‌شود بهترین دروازه‌بان 20 سال اخیر فوتبال ایران نامید.

رحمتی به لحاظ فنی یکی از بهترین‌های تاریخ فوتبال ایران محسوب می‌شود و اگر آن حاشیه‌ها میان او و کی‌روش به وجود نمی‌آمد چه بسا در جدول بیشترین بازی ملی عدد دست نیافتنی را صاحب می‌شد کما اینکه با وجود حذفش از تیم ملی همچنان به لحاظ تعداد بازی در راس همه دروازه‌بان‌های تاریخ تیم ملی قرار دارد.

با این حال ماجرای او با استقلال ممکن است با آنچه پیش‌بینی می‌شد متفاوت‌تر پیش برود. شاید این ذهنیت وجود داشت که رحمتی با استقلال دراوج خداحافظی می‌کند اما تمام نشانه‌ها و خبرهایی که از استقلال به گوش می‌رسد دلالت بر کنار گذاشتن این دروازه‌بان برای فصل آتی دارد و تصمیم اخیر در جریمه کردن او نیز نشان‌دهنده اجرای روش‌های تازه در مقابل برخی قانون‌شکنی‌های این دروازه‌بان است. رحمتی شاید تصور می‌کرد همچون گذشته در مقابل غیبت‌های او بعد از بازی‌های استقلال اغماض می‌شود اما مجیدی تصمیمی گرفت که شاید برای مهدی رحمتی هم بسیار شوک‌برانگیز بود.

خبرنگار: رضا حمیدی

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز