خبرگزاری کار ایران

واقعیت تلخ در شرایط نگران‌کننده مهاجمان پرسپولیس؛

مصلح موثرتر از بودیمیر در خط حمله!

asdasd
کد خبر : ۷۶۰۷۵۷

ماه اردیبهشت تا اینجا برای پرسپولیس ماه خوبی نبوده چراکه سرخ‌ها در این ماه هنوز در مسابقات لیگ برتر پیروز نشده و با دو شکست تلخ در لیگ قهرمانان وداعی زودهنگام از این مسابقات داشته‌اند. اما شاید یکی از دلایل اصلی این تلخی را بتوان در عملکرد ضعیف خط حمله پرسپولیس پیدا کرد؛ جایی که نفراتی مثل علیپور، نعمتی، ترابی و بودیمیر طی بازی‌های اخیر به‌عنوان مهاجم نقش ایفا کردند و البته جملگی با بدن‌های خسته و افتی محسوس در گلزنی عاجز ماندند.

به گزارش خبرنگار ایلنا، هرچند پرسپولیس در این 5 بازی مقابل حریفان قدری قرار گرفت و کیفیت این مسابقات به‌گونه‌ای بود که بر هیچ حریفی طی دقایقی طولانی تسلط نداشتف، ما واقعیت این است که مهاجمان نامبرده و در راس آنها علی علیپور روزهای خوبی را پشت سر نمی‌گذارند.

خط حمله پرسپولیس بعد از نمایش درخشان علیپور و ترابی مقابل سایپا که یک سه‌گله برای این تیم به‌همراه داشت به‌کلی خاموش شده و طی 5 بازی اخیر هیچ‌کدام از مهاجمان سرخپوش موفق به گلزنی نشده‌اند.

در واقع طی دیدار مقابل الاهلی عربستان، ذوب‌آهن، سپاهان، تراکتورسازی و پاختاکور ازبکستان، پرسپولیس تنها موفق به زدن دو گل شده که یکی از آنها را شجاع خلیل‌زاده و دیگری را کمال کامیابی‌نیا به ثمر رسانده است.

با این شرایط ضمن اینکه تکرار عنوان آقای گلی برای علیپور دشوار به‌نظر می‌رسد، افت خط حمله پرسپولیس این نگرانی را ایجاد کرده که تکرار قهرمانی سرخ‌ها در لیگ برتر هم به خطر بیفتد.

در شرایطی که این تیم حداقل باید یکی از دو بازی باقی‌مانده‌اش را با برد پشت سر بگذارد انفعال و ناکارآمدی مهاجمان پرسپولیس می‌تواند سومین قهرمانی تیم خسته برانکو را با چالشی اساسی مواجه کند مگر اینکه علیپور و زوجش در دو بازی آینده با وجود تمام خستگی‌ها و مشکلات‌شان تکانی بخورند و شرایط را تغییر دهند.

در نیمه دوم بازی تاشکند پرسپولیس نیاز به فرم بهتری در فاز حمله داشت ماریو بودیمیر به‌عنوان تعویض اول برانکو وارد میدان شد تا بلکه از ارسال‌ها در مواجهه با مدافعان بلندقامت حریف استفاده کند اما باز هم نمایش ضعیفی ارائه داد تا مورد انتقاد کارشناسان و پیشکسوتان پرسپولیس قرار بگیرد.

بودیمیر که چند بازی اخیر پرسپولیس را به‌خاطر مصدومیت از دست داده بود در سی‌و‌چند دقیقه‌ای که در زمین بود نه موقعیت ایجاد کرد، نه در نبردهای هوایی موثر بود و نه در کارهای ترکیبی با علیپور و هافبک‌ها اتفاقی را رقم زد. عجیب اینکه در یکی از ضدحمله‌های معدود پرسپولیس او بعد از پاس عرضی علیپور به بدترین شکل ممکن به توپ ضربه زد و کیفیت پایین خود را عیان کرد.

با این نمایش میزان انتقادات از این مهاجم کروات بالا گرفته و به‌نظر می‌رسد حق با پیشکسوتان و کارشناسان فوتبال باشد چراکه ظاهرا جذب این مهاجم فقط بار مالی اضافه روی دوش باشگاه انداخته زیرا او عملا هیچ باری از دوش خط حمله پرسپولیس برنداشته و در تمام مسابقاتی که به میدان رفته تنها یک گل به ثمر رسانده است.

مصلح موثرتر از بودیمیر در خط حمله!

جالب اینکه در تاشکند، برانکو سومین تعویض‌اش را در دقیقه 89 انجام داد و شایان مصلح بلندقامت به خط حمله رفت تا از ارسال‌ها و پرتاب‌های بلند اوت استفاده کند و برای تیمش اتفاقی رقم بزند که البته او هم در گلزنی ناکام ماند.

پرسپولیس که از حضور مصلح در دقایق پایانی برخی مسابقات سرنوشت‌ساز مثل دیدار برگشت با الاهلی عربستان در یک‌چهارم‌نهایی 2017 و بازی برگشت مقابل الجزیره امارات در یک‌هشتم‌نهایی 2018 خاطرات خوبی داشت در اندک زمان باقی‌مانده منتظر جرقه‌ای از این بازیکن بود اما مصلح این‌بار بدشانسی آورد.

مصلح که به‌نوعی در آن 5 دقیقه تاثیرگذارتر و بهتر از بودیمیر بازی کرد با قدرت بدنی بالا خودش را در موقعیت گلزنی قرار داد اما در شرایطی بسیار خوب توپ روی پای راست و غیرتخصصی او افتاد و نتوانست ضربه خوبی به توپ بزند. لحظاتی بعد او با کرنر ارسالی ترابی روی سر نوراللهی ضربه سر خوبی زد اما بودیمیر نتوانست مقابل دروازه کاری از پیش ببرد و متعاقب آن ارسال بیرانوند هم شدید بود تا آخرین شانس گلزنی سرخ‌ها باز هم با تلاش مضاعف مصلح به نتیجه نینجامد.

شاید اگر مصلح می‌توانست با پای راست هم خوب ضربه بزند الان پرسپولیس در جدول گروهش باقی مانده بود اما واقعیت این است که او در همان 5 دقیقه بازی در پست غیرتخصصی کارآمدی‌اش را نشان داد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز