خبرگزاری کار ایران

علت اصلی طرح استیضاح وزیر ورزش چیست؟!

asdasd
کد خبر : ۷۶۰۷۴۱

یکی از بزرگترین نقدهایی که به طرح استیضاح وزیر ورزش وارد می‌شود این است که چرا از چهار محور اصلی این طرح، سه محور آن درباره جزییات فوتبال است؟ ناهنجاری‌ها و بداخلاقی‌هایی که در فضای ورزشگاه‌ها رخ می‌دهد یا مسائلی مانند شرط‌بندی در لیگ فوتبال، موضوعاتی نیستند که بتوان انتظار داشت وزیر ورزش به آن ورود کند یا به خاطر آنها بتوان وزیر را استیضاح کرد.

به گزارشایلنا، در واقع با توجه به ممنوعیت ورود وزیر ورزش به مسائل مربوط به فدراسیون فوتبال و نقش نظارتی وزیر که هرگونه دخالتی را منکر می‌شود، خود به خود جلوی مداخله او در برخی مسائل جزیی گرفته می‌شود.

با این حال اما نکته عجیب اینجاست که در روزهای اخیر مسعود سلطانی‌فر بیشترین اظهارنظرهای فوتبالی را داشته و درست درباره تمام مواردی که در بندهای طرح استیضاح آورده شده، توضیحاتی را ارائه داده است.

وزیر ورزش و جوانان در مصاحبه روز دوشنبه خود گفته بود: «با هرکس که مخل امنیت و نظم ورزشگاه‌ها است برخوردهای لازم صورت می‌‎گیرد و اجازه نخواهیم داد اتفاقات تبریز، تهران و رشت تکرار شود. پرونده همه این موارد مفتوح بوده و توسط کمیته‌های ذی‌ربط در فدراسیون در حال پیگیری است که در روزهای آینده احکام قطعی آن صادر می‌‎شود.»

البته سلطانی‌فر در مصاحبه روز دوشنبه خود به این نکته تأکید کرده بود که تصمیم‌گیری درباره مسائل انضباطی بر‌عهده کمیته انضباطی و فدراسیون فوتبال است اما در بخش‌هایی از مصاحبه او خود را در کنار فدراسیون فوتبال دیده و گفته است که اجازه نخواهیم داد اتفاقات تبریز و رشت تکرار شود.

وزیر ورزش و جوانان درست یک روز بعد از این مصاحبه در گفت و گوی دیگری، درباره انتخاب سرمربی تیم ملی فوتبال ایران اظهارنظر کرده است. او در این مصاحبه می‌گوید: «‌کاملا در جریان هستم که مسوولان محترم فدراسیون فوتبال با جدیت پیگیر این موضوع هستند و برای تیم ملی بزرگسالان با تعدادی از مربیان خیلی خوب خارجی در این خصوص مذاکراتی داشته و به تفاهماتی رسیده‌اند. امیدوار هستیم ظرف روزهای آینده این مذاکرات به نتیجه نهایی برسد و هم سرمربی تیم بزرگسالان و هم سرمربی تیم المپیک ما انتخاب شوند.»

وزیر ورزش البته به ناکامی‌های تیم المپیک هم اشاره می‌کند: «‌ما بیش از چهل سال است که به بازی‌های المپیک صعود نکرده‌ایم و آخرین حضورمان در مسابقات 1976 مونترال بود. فکر می‌کنم دیگر زمان آن رسیده با توجه به استعدادهای جوانی که در رده‌های نوجوانان و جوانان در اختیار داریم با به کارگیری یک مربی خوب بتوانیم به المپیک 2020 توکیو صعود کنیم و نتایج خوبی هم بگیریم.»

با اظهارنظرهایی که وزیر ورزش در روزهای اخیر درباره فوتبال داشته است، گویا خودش هم پذیرفته که باید در جزیی‌ترین اتفاقات فوتبال مداخله می‌کرده و حالا که این اتفاق نیفتاده باید این کاستی را به نوعی جبران کند. حال آنکه انتظار می‌رود وزیر ورزش پیش از هر چیز خودش هم بپذیرد که او به واقع نقش نظارتی داشته و انتخاب نشدن سرمربی تیم ملی فوتبال یا حواشی ورزشگاه‌ها مسائلی نیستند که درباره آنها از وزیر سوال شود!

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز