خبرگزاری کار ایران

یک جام و چهار مدعی؛ رقبا پرسپولیس را به زیر می‌کشند؟

asdasd
کد خبر : ۷۵۸۶۴۳

پرسپولیسی‌ها در حالی 2 بازی با قهرمانی فاصله دارند که 3 تیم دیگر منتظر لغزش آنها هستند.

به گزارش خبرنگار ورزشی ایلنا، پرسپولیس با وجود اینکه در پایان هفته بیست و هشتم صدرنشین لیگ برتر است ولی در لیگ هجدهم نتوانسته مثل 2 فصل گذشته قهرمانی بی‌دردسری را 2-3 هفته مانده به پایان لیگ داشته باشد و اینطور که پیداست کار به هفته پایانی و دقایق پایانی بازی‌ها خواهد کشید.

با نتایج به ثبت رسیده در هفته بیست و هشتم، تراکتورسازی از کورس خارج شده و دیگر شانس قهرمانی ندارد ولی سپاهان، استقلال و حتی پدیده روی کاغذ از شانس قهرمانی برخوردارند و باید دید هفته‌های باقی مانده چه اتفاقاتی را رقم می‌زند.

به بررسی وضعیت 4 تیم باقی مانده در کورس قهرمانی می‌پردازیم:

 

پرسپولیس: فقط 4 امتیاز

تفاضل پایین‌ترِ پرسپولیس نسبت به سپاهان و استقلال باعث شده خطرِ هم امتیازی با این تیم‌ها شانس قهرمانی سرخپوشان را پایین بیاورد ولی همچنان فاصله 3 امتیازی با سپاهان و 4 امتیازی با استقلال این تیم را در منطقه امن قرار داده است.

چند هفته قبل با بررسی بازی‌های تیم‌های مدعی عنوان شده بود که سرخپوشان سخت‌ترین دیدارها را نسبت به رقبا دارند و پیش بینی‌ می‌شد این تیم امتیازات مهمی در هفته‌های باقی مانده از دست بدهد و همینطور هم شد و سرخپوشان در 3 دیدار اخیر خود به 3 تساوی دست یافته و موفق به پیروزی نشدند ولی این تساوی‌ها که فرصت گرفتن جای این تیم در صدر را به رقبا داده بود با استفاده آنها همراه نشد و همچنان شاگردان برانکو شانس اصلی و محتمل قهرمانی هستند.

پرسپولیس هفته آینده باید در تهران میزبان ماشین سازی باشد که این هفته در اصفهان دو بر صفر از سپاهان را رقم زد و هفته بعد در جم میهمان پارس جنوبی است و کسب یک پیروزی و یک تساوی از این دو دیدار بدون توجه به امتیازات رقبا آنها را قهرمان می‌کند. اگر پرسپولیس هفته آینده مقابل ماشین سازی به برتری برسد استقلال شانس قهرمانی را از دست داده و سپاهان هم اگر امتیاز بدهد در هفته ما قبل پایانی قهرمانی سرخپوشان مسجل شده و کار به هفته آخر نمی‌کشد.

 

سپاهان اصفهان؛ معجزه لازم است

سپاهان 3 امتیاز با پرسپولیس فاصله دارد، یعنی به اندازه امتیازات یک بازی در فاصله 2 هفته مانده به پایان لیگ برتر و باید منتظر حداقل یک شکست یا دو تساوی از دو هفته باقی مانده پرسپولیس باشد. با توجه به اینکه پرسپولیس در 28 هفته گذشته فقط یک بار طعم شکست را چشیده احتمال اینکه امتیازات مورد نیاز سپاهان را از دست بدهد پایین است. از طرفی شاگردان قلعه‌نویی کار خیلی سختی در مشهد مقابل پدیده دارند که خودش در کورس کسب سهمیه است و نیاز مبرم به 3 امتیاز دیدار خانگی خود دارد.

سپاهان باید بدون توجه به نتیجه دیدار پرسپولیس - ماشین‌سازی به فکر برتری مقابل پدیده باشد تا هم در کورس باقی بماند و هم رتبه دوم جدول خودش را از دست ندهد. اگر در هفته بیست و نهم نتایج مورد نظر سپاهان رقم بخورد این تیم روی کاغذ کار راحتی برابر استقلال خوزستانِ سقوط کرده در خانه خودش دارد و می‌تواند روی آن حساب کند.

 

استقلال تهران؛ کمترین شانس

استقلال 4 امتیاز با صدر جدول فاصله دارد و این یعنی برای رسیدن به صدر جدول علاوه بر کسب هر 6 امتیاز باقی مانده امیدوار باشد پرسپولیس هیچ کدام از دو بازی باقی مانده خود را نبرد و حداکثر 2 امتیاز کسب کند تا آنها جایش را در صدر جدول بگیرند. این اتفاق هم ملزم به امتیاز دادن سپاهان است و حتی اگر پرسپولیس مطابق میل استقلال نتیجه بگیرد ولی سپاهان امتیاز ندهد بازهم مجیدی در اولین تجربه خودش نمی‌تواند جام قهرمانی بالای سر ببرد. استقلال با صنعت نفت در آبادان و با سپیدرود در تهران بازی دارد. تفاضل گل استقلال بهتر از سپاهان و پرسپولیس است و اگر به همین شکل باقی بماند در صورت هم امتیاز شدن تیم‌ها استقلال قهرمان می‌شود. فرض بگیرید پرسپولیس 2 بازی باقی مانده خودش را ببازد، سپاهان یک بازی را ببازد و دیگری را ببرد و استقلال با یک برد و یک تساوی به کارش خاطمه دهد. در این صورت 3 تیم 57 امتیازی داریم که تفاضل گل تعیین می‌کند کدام یک جشن قهرمانی بگیرد.

 

پدیده مشهد؛ فقط روی کاغذ

شانس قهرمانی پدیده را نباید زیاد جدی گرفت و این تیم فقط روی کاغذ شانس رسیدن به صدر جدول را دارد و شاید حتی معجزه هم نتواند شرایط را به سود این تیم برگرداند. پدیده یک بازی کمتر از سایر مدعیان دارد و با بردن 3 بازی باقی مانده خودش 58 امتیازی شود. یعنی آنها نیاز دارند پرسپولیس 2 بازی خودش را ببازد، سپاهان بازی رو در رو مقابل پدیده را ببازد و استقلال هم فقط یک بازی از 2 بازی باقی مانده را ببرد و بیشتر از 4 امتیاز کسب نکند.

پدیده بازی معوقه خودش را با سایپا فردا انجام می‌دهد و با برتری مقابل این تیم به کورس اضافه خواهد شد و در صورت رخ دادن هر نتیجه دیگر 3 تیم دیگر را در 2 هفته پایانی در نبرد قهرمانی تنها خواهد گذاشت. پدیده با تراکتور برای رتبه چهارم تقابل شانه‌ به شانه‌ای دارد. تیم چهارم لیگ برتر با توجه به قهرمانی احتمالی پرسپولیس یا سپاهان در جام حذفی شانس زیادی برای کسب سهمیه پلی آف دارد.

یک جام و چهار مدعی؛ رقبا پرسپولیس را به زیر می‌کشند؟

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز