خبرگزاری کار ایران

مرحله نیمه نهایی لیگ اروپا

اولین سکانس از رویارویی توپچی‌ها و خفاش‌ها؛ اونای امری بازهم فاتح لیگ اروپا می‌شود؟

asdasd
کد خبر : ۷۵۸۲۷۰

در یکی از بازی‌های نیمه نهایی لیگ اروپا آرسنال امشب میزبان والنسیا خواهد بود؛ جامی که آخرین امید هواداران توپچی‌ها برای رسیدن به قهرمانی در این فصل خواهد بود.

به گزارش ایلنا، آرسنال از روز اول مدعی قهرمانی لیگ اروپا بود و حالا که به نیمه‌نهایی رسیده، روی کاغذ مقابل والنسیا بخت بیشتری برای پیروزی دارد. با این حال آرسنال که در مرحله قبل توانست تیم پرقدرت ناپولی را کنار بزند، نمی‌تواند والنسیا را دست‌کم بگیرد. آمار نشان می‌دهد که تیم اسپانیایی در رقابت‌های اروپایی مقابل توپچی‌ها نتایج بهتری گرفته است.

آرسنال و والنسیا سه بار در اروپا با هم روبه‌رو شده‌اند و هر سه بار خفاش‌ها موفق‌تر بوده‌اند. آرسنال در این بازی‌ها تنها یک بار برنده شده که این برتری هم در بازی برگشت از دست رفته است.

نخستین مصاف دو تیم به فینال جام برندگان جام در سال 1980 برمی‌گردد که بازی پس از وقت قانونی و اضافه با تساوی به پایان رسید، ولی والنسیا در ضربات پنالتی موفق‌تر بود. ماریو کمپس و ویلیام برادی پنالتی‌شان را به ترتیب برای والنسیا و آرسنال از دست دادند و وقتی گراهام ریکس ضربه بعدی آرسنال را از دست داد، والنسیا توانست فاتح جام شود.

در لیگ قهرمانان 01-2000 دو تیم در یک چهارم نهایی به هم رسیدند. آرسنال در بازی رفت در هایبری با گل‌های آنری و پارلور به پیروزی یک-2 رسید. والنسیا در مستایا موفق‌تر بود و با تک گل جان کاروی نروژی برنده شد تا با قانون گل زده در خانه حریف صعود کند.

شاگردان ونگر یک سال بد فرصت داشتند از والنسیا انتقام بگیرند. دو تیم این بار در مرحله گروهی با هم روبه‌رو شدند.

بازی رفت دو تیم در هایبری با تساوی بدون گل به پایان رسید. در بازی برگشت والنسیا با دو گل جان کارو در مقابل تک گل آنری به برتری یک-2 رسید. در نهایت والنسیا به‌عنوان سرگروه به مرحله حذفی رفت و آرسنال سوم شد تا کنار برود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز