خبرگزاری کار ایران

به بهانه بازی امشب تیم آلمانی برابر چلسی؛

آینتراخت فرانکفورت، آژاکسِ لیگ اروپا؛ تیمی که ایچ‌ها در آن آقایی می‌کنند

asdasd
کد خبر : ۷۵۸۱۹۳

آینتراخت فرانکفورت را می‌توان یکی از پدیده‌های این فصل فوتبال اروپا دانست؛ تیمی که بازی‌های درخشانش باعث شده .مشتریان زیادی برای خرید بازیکنانش به صف شوند

به گزارش ایلنا، لوکا یوویچ، مهاجم صرب آینتراخت فرانکفورت در این فصل خبرساز شده و با گل‌هایش توجه تیم‌های طراز اول اروپایی را به خود جلب کرده است. اما او فقط یکی از سه ضلع مثلث اهل بالکان این تیم شگفتی‌ساز آلمانی است. در کنار یوویچ 21ساله، آنته ربیچ، مهاجم 25ساله کروات و بال-مدافع 26ساله صرب، فیلیپ کاستیچ، سه ستاره تیم فرانکفورتی هستند که تا نیمه‌نهایی لیگ اروپا پیش رفته و امشب در بازی رفت میزبان چلسی است.

در حالی که یوویچ به‌خاطر گلزنی‌اش مشتری‌های بزرگی در بوندس‌لیگا و لیگ‌های دیگر به‌دست آورده، ربیچ قلب تپنده خط حمله فرانکفورت است و کاستیچ از یک سقوط‌کننده به یک ستاره اروپایی تبدیل شده است. این سه در دستاوردهای اخیر فرانکفورت نقشی پررنگ داشتند که نتیجه سخت‌کوشی، نقل‌و‌انتقالات هوشمندانه و فوتبال بدون ترس است.

این سه بیش از نیمی از 58 گل آینتراخت در بوندس‌لیگای این فصل را زده‌اند و 21 پاس گل نیز روی هم به نام آن‌ها ثبت شده. از 13 گل آخری که آینتراخت در رقابت‌های مختلف زده، این سه در 12تای آنها نقش داشته‌اند. در واقع، کارشناسان آلمانی تا جایی به تحسین یوویچ، کاستیچ و ربیچ عادت کرده‌اند که گاهی نام هم‌تیمی‌هایشان را فراموش می‌کنند. دو ماه قبل، گزارشگر شبکه اسکای به اشتباه نام پدیده خط میانی آینتراخت، سباستین روده را «رودیچ» گفت. باشگاه هم با طنازی به این اتفاق واکنش نشان داد و فهرستی از بازیکنان تیم را روی توییتر گذاشت که همه نام‌ها «بالکانیزه» شده بود از دروازه‌بان «کوین تراپ‌ایچ» تا «سباستین هالر ایچ»!

یوویچ در نوک این مثلث است. او در این فصل 25 گل برای آینتراخت زده و چشم تیم‌های بزرگ اروپایی او را گرفته. او دو سال قبل به‌عنوان بازیکنی ناشناس از بنفیکا و به‌صورت قرضی به آینتراخت آمد و حالا یکی از پرطرفدارترین مهاجمان اروپا است تا جایی که ملادن کرستاییچ مربی تیم ملی صربستان او را با لوییس سوارس بارسلونا مقایسه می‌کند. بارسلونا، رئال‌مادرید، بایرن‌مونیخ و چلسی تیم‌هایی هستند که شایعه رفتن این ستاره صرب به آنها مطرح شده است. البته یوویچ که مربی‌اش در آینتراخت، آدی هویتر به او لقب ماشین گلزنی داده بخصوص بعد از زدن پنج گل در یک دیدار لیگ در آبان گذشته، به‌تازگی قراردادش را با این باشگاه تا سال 2023 تمدید کرده است.

آینتراخت فرانکفورت، آژاکسِ لیگ اروپا؛ تیمی که ایچ‌ها در آن آقایی می‌کنند

ربیچ که یکی از بازیکنان درخشان کرواسی در جام‌جهانی اخیر بود نیز قراردادش را تا سال 2022 تمدید کرده تا بایرن‌مونیخ را دور کند. این هافبک هجومی دو ماه قبل از اینکه به فینال جام‌جهانی روسیه برسد، در پیروزی آینتراخت مقابل بایرن در فینال جام حذفی دو گل زد. او ستاره فصل قبل تیم بود که در این فصل گمنام بوده اما پرسینگ موثر و پاس‌های عمقی دقیقش برای تیم مفید بوده و توانسته خطوط دفاعی سخت را باز کند.

آینتراخت فرانکفورت، آژاکسِ لیگ اروپا؛ تیمی که ایچ‌ها در آن آقایی می‌کنند

در پیروزی 3 بر صفر ماه گذشته مقابل اشتوتگارت، کاستیچ دو گل به تیم سابقش زد. این بازیکن در سال‌های اخیر با اشتوتگارت و هامبورگ به دسته پایین‌تر سقوط کرده و بسیاری تعجب کردند از اینکه آینتراخت در آغاز فصل او را به خدمت گرفت اما او زیر نظر هویتر متحول شد، بخصوص در ضدحمله مرگبار بود و در مجموع 12 پاس گل و 9 گل به نام او ثبت شده.

آینتراخت فرانکفورت، آژاکسِ لیگ اروپا؛ تیمی که ایچ‌ها در آن آقایی می‌کنند

کاستیچ هم مورد توجه اینترمیلان قرار گرفته و آینتراخت امیدوار است هر وقت مجبور به فروش او شد، مثل ربیچ و یوویچ پول خوبی به‌دست آورد. حالا اما تمرکز روی چلسی و شانس تاریخ‌سازی است. آخرین‌باری که آینتراخت به یک فینال اروپایی رسید یعنی سال 1980 هنوز کرواسی و صربستان بخشی از یوگسلاوی بودند. حالا بعد از 40 سال این مثلث شگفت‌انگیز بالکانی می‌خواهند فصل جدیدی برای فرانکفورت بنویسند.

منبع: خبرگزاری فرانسه

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز