خبرگزاری کار ایران

با اعلام رییس فدراسیون فوتبال اسپانیا؛

فرمت جدید برگزاری جام حذفی و سوپر جام اسپانیا مشخص شد

asdasd
کد خبر : ۷۵۷۹۷۲

لوییس روبیالس گفته که نحوه برگزاری جام حذفی و سوپرجام اسپانیا از فصل بعد تغییر خواهد کرد. همچنین تغییراتی در تقویم فوتبال اسپانیا پدید خواهد آمد.

به گزارش ایلنا، رییس فدراسیون فوتبال اسپانیا گفت که این موضوع تصویب شده است. قرار است 116 تیم در جام حذفی حضور پیدا کنند (20 تیم از دسته برتر، 22 تیم از دسته دوم، 32 تیم از دسته سوم و چهار تیمی که به نیمه‌نهایی کوپا فدراسیون می‌رسند؛ و 10 تیم از تیم‌هایی که قبلا حذف شده‌اند اما در فدراسیون ایالت خود بالاترین رتبه را دارند). از این پس بازی‌ها تنها در دور نیمه‌نهایی به صورت رفت و برگشت انجام می‌شود.

هم‌چنین چهار تیم حاضر در سوپرجام اسپانیا، در دو دور مقدماتی جام حذفی غایب خواهند بود. نخستین دور جام حذفی در 27 آذر امسال برگزار می‌شود. دیدارهای نیمه‌نهایی در 14 و 22 اسفند خواهد بود و فینال هم در 30 فروردین برگزار می‌شود.

تنها تیم‌های غیرحرفه‌ای می‌توانند بازی‌هایشان را در چمن مصنوعی برگزار کنند و انجام این بازی‌ها هم نیاز به تایید فدراسیون دارد.

در سوپرجام هم چهار تیم حاضر خواهند بود: قهرمان و نایب‌قهرمان جام حذفی و دو تیم بالای جدول لالیگا. اگر فینالیست جام حذفی در لالیگا هم یکی از دو تیم برتر باشد، نوبت به تیم‌های رده پایین‌تر جدول می‌رسد تا در سوپرجام شرکت کنند.

به این ترتیب چهار تیم حاضر در سوپرجام در سه روز بازی خواهند کرد. دو بازی نیمه‌نهایی برگزار می‌شود و برنده‌ها در دیدار نهایی به مصاف هم خواهند رفت. در نیمه‌نهایی، قهرمان جام حذفی به مصاف نایب‌قهرمان لیگ می‌رود و قهرمان لالیگا هم با نایب‌قهرمان جام حذفی دیدار خواهد کرد. تاریخ برگزاری این مسابقات هم 18 یا 19 دی برای نیمه‌نهایی و 22 دی برای فینال است.

هم‌چنین دیدارهای دسته برتر و دسته دوم فوتبال از 27 مرداد آغاز می‌شود.

اتلتیکو مادرید و اسپانیول با این تغییرات در جام حذفی و سوپرجام مخالف بودند اما هر دو باشگاه تصمیم گرفتند که نظرشان را عوض کرده و با این پیشنهاد موافقت کنند. در مجمع فدراسیون، زمانی که این پیشنهادها اعلام شد، اتلتیکو و اسپانیول با آن موافقت کردند. انریکه سرسو، رییس اتلتیکو مادرید گفت: «همه چیز فوق‌العاده است.» با این حال، باشگاه‌های بسیاری با این پیشنهادها مخالف هستند.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز