خبرگزاری کار ایران

بیرانوند - اخباری؛ رقبایی که از هم فاصله گرفتند

asdasd
کد خبر : ۷۵۷۷۱۷

گلرهای پرسپولیس و تراکتور تقابل حساسی با یکدیگر در بازی امروز دارند که می‌تواند سرنوشت بازی را تعیین کند.

به گزارش خبرنگار ورزشی ایلنا، تا چند ساعت دیگر دیدار حساس تراکتورسازی - پرسپولیس در هفته بیست و هشتم رقابت‌های لیگ برتر آغاز خواهد شد و در این بازی تقابل‌های جذابی را شاهد هستیم که در نتیجه بازی تاثیرگذار خواهند بود.

یکی از تقابل‌های جالب این دیدار رقابتی است که میان محمدرضا اخباری و علیرضا بیرانوند، گلرهای دو تیم وجود دارد. جایی که با توجه به عملکرد این دو گلر در دیدارهای اخیر و حتی دو فصل اخیر می‌توان گفت اوضاع‌شان زمین تا آسمان متفاوت است. بیرانوند در بهترین دوران فوتبال خود قرار دارد ولی اخباری از روزهای خوبش فرسنگ‌ها فاصله دارد ولی تجربه نشان داده گذشته افراد هیچگاه همراه آنها نخواهد بود و عملکرد هرکسی در هر زمان تعیین کننده نتیجه کارش است. بارها در دیدارهای حساس بازیکنانی درخشیده‌اند که انتظاری از آنها نمی‌رفت و برعکس افرادی که به نظر می‌رسید ستاره یک بازی باشند عملکرد نا امید کننده‌ای از خود نشان دادند.

با این وجود به سراغ عملکرد دو گلر سرخ‌های تهران و تبریز رفتیم تا مشخص شود این دو نفر که روزگاری رقیب جدی یکدیگر بودند چرا بعد از چند سال این قدر شرایط‌شان متفاوت است.

 

رقابت برای گرفتن جای رحمتی

بیرانوند - اخباری؛ رقبایی که از هم فاصله گرفتند

جایگاه مهدی رحمتی تا چند سال قبل در  تیم ملی دژ نفوذ ناپذیری بود که باعث شده بود دیگر کسی به فکر شماره یکِ تیم کی‌روش نباشد ولی دعوای میان بازیکن و سرمربی و کنار رفتن زودهنگام رحمتی از بازی‌های ملی فضا را برای گلرهای جوان و با انگیزه زیادی باز کرد که با هم رقابت تنگاتنگی داشتند تا بتوانند جای رحمتی را پر کنند و گلرِ یک تیم ملی باشند.

بیرانوند - اخباری؛ رقبایی که از هم فاصله گرفتند

محمدرضا اخباری، علیرضا بیرانوند، دنیل داوری، سوشا مکانی، حامد لک و محسن فروزان از جمله گلرهایی بودند که در مقاطع مختلف توسط کی‌روش به تیم ملی دعوت شده و در اردوها آزمایش شدند. اخباری آن روزها در سایپا و پس از آن تراکتورسازی حضور داشت و بیرانوند در ترکیب نفت خودنمایی می‌کرد. هر دو گلر از با استعداد‌ترین دروازه‌بان‌های لیگ بودند و آینده درخشانی برایشان تصور می‌شد ولی مسیر این دو نفر در ادامه عکسِ هم بود. یکی موفقیت روز افزون و دیگری رسیدن به نقطه صفر. این دو گلر اگرچه از فهرست تیم ملی برای جام جهانی 2014 جا ماندند ولی هنوز می‌شد  روی آنها برای آینده حساب کرد.

بیرانوند - اخباری؛ رقبایی که از هم فاصله گرفتند

 اوج بیرو، حضیض اخباری

بیرانوند از نفت به پرسپولیس رفت تا جانشین سوشا مکانی شود و اخباری هم برای گذران دوران خدمت سربازی به تراکتور رفت و هر دو خیلی زود به محبوبیت بالایی در تیم‌هایشان رسیدند ولی ادامه راه مسیر این دو نفر را از هم جدا کرد.

بیرانوند در پرسپولیس پله‌های پیشرفت را صد تا یکی طی کرد، به پیراهن شماره یک تیم ملی رسید، در جام جهانی و جام ملت‌ها درخشید و در تیم باشگاهی خود هم در لیگ قهرمانان و لیگ برتر انواع و اقسام رکوردها را جابجا کرد و حالا مهار پنالتی رونالدو و جمع کردن ضربه سر ژاوی از روی خط دروازه را در کارنامه دارد ولی از سوی دیگر اخباری که شانزدهم را با افت و خیز زیاد و بعضاً عملکرد پراشتباه پشت سر گذاشت مجبور شد علیرغم میل باطنی به سایپا برگردد و در این تیم هم عملکرد نه چندان خوب در کنار به حاشیه رفتن و به مشکل خوردن با علی دایی در نهایت نیمکت نشینی بیش از یک نیم فصل حاصل کارش شد و در پایان هم به عنوان گلر نیمکت نشین به تراکتورسازی برگشت ولی دوری طولانی مدت از میادین و عملکرد خوب فروزان شانس زیادی برای بازی کردن در اختیار او قرار نمی‌داد.

 

تقابل سرنوشت ساز امروز

اتفاقاتی که 3 هفته قبل و بعد از بازی با سپیدرود برای محسن فروزان افتاد عملاً باعث پایان همکاری او با تراکتورسازی شد و به نوعی شانس به اخباری رو کرد تا به ترکیب اصلی یکی از پرمهره‌ترین و بزرگترین تیم‌هیا لیگ برتر برسد. هرچند شروع کار اخباری در دو بازی ابتدایی برای تراکتورسازی با عملکرد خوبی همراه نبود ولی به هر جهت جایگاه این بازیکن در تیمش تثبیت شده است و بعید است در 3 دیدار باقی مانده مهدی محمدیان جوان بتواند جایگاهش را به خطر بیاندازد.

اخباری آخرین دیدارش با پرسپولیس در زمان حضور در سایپا بوده که با شکست 2-0 این تیم همراه بود و پس از بازی 5 هفته نیمکت نشینی و اضافه شدن فلاح‌زاده به ترکیب اصلی تصمیمی بود که علی دایی گرفت ولی حالا فرصت دوباره در اختیار این بازیکن قرار گرفته تا هم بازگشت به دوران اوج را جشن بگیرد و هم در یک بازی مهم برای تیمش عملکرد خوبی به ثبت برساند.

در آن سوی میدان بیرانوند به ثبات خوبی در ترکیب پرسپولیس رسیده و البته خط دفاعی مستحکمی که مقابلش قرار دارد کارش را در اکثر بازی‌ها برای ثبت کلین شیت راحت کرده است.

باید دید عملکرد این دو نفر در دیدار امروز چطور خواهد بود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز