خبرگزاری کار ایران

بررسی واکنش ۵ تیم بالای جدول به دریافت گل اول؛

پرسپولیس، سلطان کامبک در بین بالانشینان

asdasd
کد خبر : ۷۵۷۶۶۵

بهترین آمار بازگشت به بازی پس از عقب افتادن را میان تیم‌های مدعی، پرسپولیس در اختیار دارد.

به گزارش خبرنگار ورزشی ایلنا، لیگ برتر در دوره هجدهم خود از این نظر که تا هفته‌های پایانی 5 تیم را در کورس قهرمانی و کسب سهمیه می‌بیند و این 5 تیم فاصله زیادی با تیم‌های پایین‌تر از خود ایجاد کردند شرایط خاصی را سپری می‌کند که مخاطبان فوتبال ایران تاکنون آن را ندیده بودند.

پرسپولیس، سپاهان، استقلال، تراکتورسازی و پدیده تیم‌های بالا نشین جدول هستند که رقابت فشرده میان آنها همچنان ادامه دارد و احتمالا با نتایجی که می‌گیرند باعث خواهند شد در هفته‌ پایانی لیگ برتر تعداد بازی‌های مهم و سرنوشت‌ساز بالای جدول بیشتر از همیشه باشد.

با وجود اینکه پرسپولیس از نظر امتیاز بهترین تیم لیگ برتر تا اینجای کار است و توانسته در صد جدول قرار بگیرد و 5 امتیاز هم با تیم دوم اختلاف داشته باشد، فاکتورهای دیگری هم برای سنجش قدرت یک تیم وجود دارد که مقایسه 5 تیم بالای جدول به وسیله آن می‌تواند نتایج جالبی به همراه داشته باشد. یکی از آنها بازگشت به بازی یا به اصطلاح رایج فوتبالی کامبک زدن است. به این معنی که تیم شما در شرایطی که برای برد به زمین رفته و 3 امتیاز را می‌خواهد، گل اول را دریافت می‌کند و از حریف خود عقب می‌افتد و اینکه چه برنامه‌ای برای این شرایطِ معمولاً خلاف انتظار و غیر قابل پیش بینی دارد در نتیجه آن بازی و در جمع کردن امتیازات پایان فصل تاثیر زیادی دارد. اگر در لیگ‌های معتبر دنیا هم بررسی انجام شود معمولاً تیم‌های بالای جدول و مدعی قهرمانی هر لیگ در بازگشت به بازی هم آمار خوبی دارند. به همین بهانه آمار 5 تیم بالای جدول را در واکنش به عقب افتادن و دریافت گل اول بررسی می‌کنیم:

پرسپولیس، سلطان کامبک در بین بالانشینان

 

پرسپولیس

تعداد عقب افتادن‌های پرسپولیس در طول فصل زیاد نبوده و شاگردان برانکو فقط 6 بار طعم دریافت گل اول را در 27 بازی گذشته خود در لیگ برتر چشیدند. در بازی مقابل صنعت نفت، سپاهان و نساجی کار را به تساوی کشانده و مقابل سایپا و پیکان توانستند بازی باخته را ببرند و فقط فولاد تا کنون توانسته از برتری خودش در برابر پرسپولیس تا پایان دفاع کند. 9 امتیاز از 6 بازی حاصل عملکرد پرسپولیس در دیدارهایی است که گل اول را دریافت کرده است.

 

سپاهان

شاگردان قلعه‌نویی کمترین عقب افتادن را در مقابل حریفان در طول فصل تجربه کردند و در 27 بازی تنها 5 بار حریفان موفق شدند از این تیم پیش بیافتند. از این 5 بازی دو شکست در کارنامه سپاهان ثبت شده که مقابل استقلال و تراکتورسازی رقم خورده است. دوبار سپاهان توانسته کار را مقابل ماشین سازی و پارس جم به تساوی بکشاند و در دیدار با نساجی در دور رفت موفق شد به بازی برگشته و 3-2 پیروز شود. 5 امتیاز از 5 بازی که سپاهان گل اول را خورده حاصل کار این تیم است.

 

استقلال

نداشتن پلن B و برنامه برای زمانی که تیم عقب می‌افتد، یکی از انتقاداتی است که همیشه به وینفرد شفر وارد می‌شد. آبی‌ها در 7 بازی گل اول را دریافت کردند که در 5 تای آن در نهایت یک بر صفر شکست خوردند. به این ترتیب که تیم حریف کافی بود گل اول را بزند و به دفاع برود و تا پایان همان نتیجه را حفظ کند. پارس جم، سپاهان، تراکتورسازی، پدیده و پرسپولیس تیم‌هایی بودند که در انجام این کار موفق شدند. ذوب آهن در دور رفت تنها تیمی بود که برتری‌اش مقابل استقلال به تساوی انجامید و سایپا هم تنها تیمی بود که از استقلال جلو افتاد ولی در پایان شکست خورد. 4 امتیاز از 7 بازی که استقلال گل اول را خورده حاصل کار شاگردان شفر بوده است.

 

تراکتورسازی

سرخ‌های تبریزی هم آمار خوبی در بازگشت به بازی ندارند. 8 بازی عقب افتادن و تنها یک تساوی و یک برد و 6 شکست حاصل واکنش تراکتوری‌ها به دریافت گل نخست بازی است. کار با سپاهان در بازی رفت به تساوی کشید و ذوب آهن پس از ثبت برتری 4 گل دریافت کرد و شکست خورد. استقلال، صنعت نفت‌، فولاد، سپیدرود، پیکان و ذوب آهن در دور برگشت، 6 تیمی بودند که از برتری خود مقابل تراکتور دفاع کردند پس نتیجه کار سرخ‌های تبریزی از این بازی‌ها فقط 4 امتیاز از 8 بازی است.

 

پدیده شهر خودرو

پدیده هم عملکردی مشابه تراکتورسازی داشته اشت. 6 شکست در 8 دیداری که گل اول توسط این تیم دریافت شده است. برتری مقابل استقلال خوزستان و تساوی مقابل فولاد خوزستان و البته شکست مقابل پرسپولیس، ذوب آهن،‌ سپاهان، تراکتورسازی، نساجی و دوباره پرسپولیس تا آنها هم از 8 بازیِ این چنینی تنها 4 امتیاز دشت کنند.

 

نتیجه‌گیری:

همانطور که مشخص است، رتبه تیم‌ها در جدول هم بر اساس رتبه آنها در امتیاز گیری از بازی‌هایی است که در آن ابتدا از حریف عقب افتاده‌اند و نشان می‌دهد کامبک زدن و واکنش خوب به دریافت گل چقدر برای یک تیم و رتبه‌اش در پایان فصل مهم است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز