خبرگزاری کار ایران

جدایی قطعی شهریار از سایپا در پایان فصل

علی دایی در دو راهی تیم ملی-تراکتورسازی

asdasd
کد خبر : ۷۵۷۰۰۷

سرمربی کنونی سایپا تنها 3 هفته دیگر روی نیمکت این تیم خواهد بود و در پایان فصل احتمالاً از دو پیشنهاد جدی و جذابی که روی میزش است یکی را انتخاب می‌کند.

به گزارش خبرنگار ورزشی ایلنا، تراکتورسازی در فصل هجدهم و تحت مالکیت محمدرضا زنوزی در بخش خصوصی با هزینه‌هایی که در نقل و انتقالات انجام داد توانست چهره جدیدی متفاوت با آنچه پیش از این از این تیم سراغ داشتیم ظاهر شده و تا اواخر فصل هم یکی از مدعیان جدی قهرمانی بود.

با وجود نتایج نسبتاً خوب سرخ‌های تبریزی، چند عامل آنها را در فصل اول خصوصی‌سازی به جام نرساند که دیر بسته شدن تیم، تغییرات زیاد در جمع بازیکنان، تغییرات زیاد در کادرفنی و حواشی داخلی از جمله آن است. در این میان محمدرضا زنوزی در چند نوبت در صحبت‌‌هایش وعده یک تیم کهکشانی به مراتب قوی‌تر از تیم کنونی برای فصل آینده داده است و به هواداران قول داده تراکتورِ فصل نوزدهم مدعی جدی قهرمانی در هر 2 جام (یا 3 جام) باشد.

تراکتورسازان فصل جاری را با هدایت توشاک شروع کرده و در ادامه با محمد تقوی پیش رفتند و در نهایت جرج لیکنز را به عنوان سرمربی برگزیدند و فصل با هدایت مربی بلژیکی روی نیمکت این تیم به پایان خواهد رسید ولی شنیده‌ها حاکی از آن است که وی قرار نیست فصل آینده هم روی نیمکت تیم تبریزی بنشیند و در پایان فصل با وی قطع همکاری می‌شود.

زنوزی به چند دلیل از عملکرد لیکنز راضی نیست، عدم مدیریت صحیح روی تیم و بازیکنان که منجر به بروز حواشی اخیر شد، نتایج ضعیف هفته‌های پایانی و حتی به خطر افتادن سهمیه این تیم باعث شده باشگاه تصمیم به ادامه همکاری با او نداشته باشد. در فاصله سه هفته مانده به پایان فصل یکی از دغدغه‌های زنوزی برای فصل بعد سرمربی جدید تیمی است که قرار است پرستاره باشد و از آن انتظار نتیجه‌گیری می‌رود و در این میان برخلاف پیش‌بینی‌هایی که نسبت به گزینه خارجی صورت گرفته ظاهرا باشگاه روی یک گزینه داخلی نظر دارد.

 

علی دایی، سرمربی فصل بعد تراکتورسازی؟

دایی مربی مورد نظر زنوزی برای فصل بعد تراکتور و نزدیک‌ترین گزینه به نیمکت این تیم است. زنوزی با توجه به تجربه‌ای که از همکاری با توشاک و لیکنز داشته عقیده دارد مربی خارجی مثل هندوانه سر بسته می‌ماند و مدتی زمان می‌برد تا با شرایط فوتبال ایران آشنا شود و البته ممکن است همین نا آشنایی با جو و شرایط فوتبال ایران او را از رسیدن به قهرمانی دور کند. برای همین تلاشش بر این است که اولویت خود را روی گزینه‌های داخلی بگذارد و برای همین روی دایی نظر دارد.

دایی در حال حاضر به دلیل مشکلاتی که در سایپا دارد جدایی‌اش از جمع نارنجی پوشان در پایان فصل قطعی است. او در فصل جاری به دلیل مشکلات مالی با مدیران باشگاه و حتی مدیران کارخانه به مشکل خورده و صحبت‌هایی که علیه کارخانه سایپا مطرح کرده باعث شده خود سایپایی‌ها هم تمایلی به همکاری با شهریار برای فصل بعد نداشته باشند و این 3 هفته باقی مانده هفته‌های پایانی همکاری دایی و سایپاست ولی این موضوع باعث نمی‌شود حضور او را در تراکتورسازی قطعی بدانیم چون یک گزینه جذاب‌تر در حال حاضر پیش روی اقای گل دنیاست.

 

دایی در دو راهی تیم ملی و تراکتورسازی

طولانی شدن پروسه انتخاب سرمربی جدید تیم ملی این ذهنیت را ایجاد کرده که مسئولان فدراسیون منتظر پایان فصل و آزاد شدن گزینه مورد نظرشان هستند و اخباری که به گوش می‌رسد مبنی بر انتخاب دایی روی نیمکت تیم ملی است.

با وجود اینکه مسئولان فدراسیون همیشه صحبت از یک گزینه مطرح خارجی و نامی بزرگتر از کی‌روش برای جانشینی او می‌کنند ولی شرایط بد اقتصادی، بالا رفتن فزاینده نرخ ارز و مشکلات تبادل پول به خاطر تحریم‌های بانکی که در حال حاضر مانع پرداخت معوقات خود کی‌روش هم شده است باعث شده فدراسیون را فعلاً به فکر استخدام مربی ایرانی بیاندازد و در حال حاضر موجه‌ترین فرد برای جانشینی کی‌روش علی دایی است.

دایی در حال حاضر در دوراهی تیم ملی و تراکتورسازی قرار دارد و مشخص نیست تصمیم وی برای آینده‌اش چه خواهد بود. هر دو پیشنهاد چالش‌های جدید و جدی برای دایی هستند که با انتخاب‌های سال‌های اخیر او و رویکردش تفاوت دارد.

دایی در سال‌های اخیر تیم‌هایی کم تماشاگر، کم حاشیه و ترجیحاً تهرانی یا نزدیک به تهران را انتخاب کرده تا هم از چالش با هواداران و حاشیه‌های بالقوه آن در امان باشد و هم بیزینس‌های مختلفی که درگیر آن است را مدیریت کند ولی حضور روی نیمکت تیم ملی یا تراکتورسازی شرایط را برای او متفاوت می‌سازد.

او در نشست خبری اخیر خودش هم با توجه به اتفاقاتی که روی سکوها در دیدار پرسپولیس - سپاهان افتاده خدا را شکر کرده که در تیمی بدون تماشاگر مربیگری می‌کند و درگیر این مسائل نیست.

به هر جهت چیزی که به نظر می‌رسد این است که با توجه به سختی‌هایی که کار در تیم ملی خصوصاً مقطع کنونی و جانشینی کی‌روش دارد احتمال پذیرش پیشنهاد تراکتورسازی از سوی دایی بیشتر است. او هم رابطه خوبی با زنوزی دارد و هم می‌داند در این تیم فصلی بدون دغدغه مالی و محدودیت بودجه در خرید بازیکن را به همراه خواهد داشت و بعد از چند سال میانه نشینی در جدول با یک چالش جدید در کورس قهرمانی قرار بگیرد و چه بسا جام قهرمانی بالای سر ببرد و در مقطع دیگری به فکر بازگشت به تیم ملی باشد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز