خبرگزاری کار ایران

مقایسه عملکرد مربیان استقلالی و پرسپولیسی برابر برانکو

asdasd
کد خبر : ۷۵۶۴۱۲

لیگ برتر هجدهم با جذابیت و هیجان بالایی دنبال می‌شود و تیم‌ها در تلاش هستند با دستیابی به موفقیت، مانع از هت تریک قهرمانی پرسپولیس شوند.

به گزارش ایلنا، امیرقلعه‌نویی به همراه سپاهان در یک بازی سخت و حساس توانست پرسپولیس پرانگیزه را در ورزشگاه آزادی و مقابل چشمان تماشاگرانش متوقف کند. هرچند این تساوی چندان به درد سپاهان نمی‌خورد به همین بهانه نگاهی به عملکرد مربیان استقلالی برابر پرسپولیس انداخته‌ایم و آن را با نتایجی که مربیان پرسپولیسی برابر تیم سابق‌شان کسب کرده‌اند مقایسه کردیم.

استقلالی‌ها 52 درصد

امیر قلعه‌نویی (2 بار)، علیرضا منصوریان، محمد تقوی، داریوش یزدی، جواد نکونام و کریم بوستانی به ترتیب با تیم‌های سپاهان، ذوب‌آهن، تراکتور سازی، استقلال خوزستان، نساجی قائمشهر و استقلال خوزستان در لیگ هجدهم برابر پرسپولیس قرار گرفته‌اند. دراین 7 بازی برانکو و شاگردانش 5 بار متوقف شده و مساوی داده‌اند و 2 بار هم قرمز‌ها برنده از میدان خارج شدند.به این ترتیب از 21 امتیاز ممکن پرسپولیسی‌ها فقط 11 امتیاز گرفته و 10 امتیاز هم از دست داده‌اند. به عبارت دیگر برانکو و تیمش برابر مربیان استقلالی 52 درصد امتیاز‌ها را گرفته و 48 درصد امتیاز‌ها را هم از دست داده‌اند.

6 امتیازی که ژنرال و علیمنصور از برانکو گرفتند

امیر قلعه‌نویی در این فصل با کسب 2 تساوی یک بر یک و صفر بر صفر، در مجموع باعث شده تا پرسپولیس 4 امتیاز از دست بدهد که اگر استقلالی‌ها بتوانند اختلاف‌شان با پرسپولیس را جبران کرده و قهرمان لیگ برتر شوند به شدت مدیون ژنرال خواهند بود. محمد تقوی، علیرضا منصوریان و داریوش یزدی هم با نتیجه مشابهه بدون گل روی هم باعث شدند تا قرمز‌ها 6 امتیاز از دست بدهند.در این طرف جواد نکونام و کریم بوستانی با شکست 2بر یک و 2 بر صفر در ورزشگاه آزادی 6 امتیاز به رقیب استقلال داده‌اند.

پرسپولیسی‌ها 70 درصد

در لیگ هجدهم و قبل از بازی هفته آخر پرسپولیس برابر پارس‌جنوبی جم مهدی تارتار، قرمز‌ها 10 بارمقابل تیم هایی قرار گرفته‌اند که سرمربی آن‌ها یک پرسپولیسی است. علی دایی(2بار)، یحیی گل محمدی(2 بار)، علیرضا مرزبان( 2بار)، مهدی تارتار،علی کریمی، افشین قطبی و حسین فرکی به ترتیب با تیم‌های سایپا، پدیده مشهد، نفت مسجد سلیمان، پارس‌جنوبی جم،سپیدرود رشت،فولاد خوزستان و پیکان برابر تیم سابق‌شان قرار گرفته‌اند. از این 10 بازی و 30 امتیاز ممکن، پرسپولیس‌ها صاحب 21 امتیاز شدند و 70 درصد امتیاز‌ها را به چنگ آورده‌اند و فقط 30 درصد امتیاز‌ها برابر این مربیان از دست‌شان پریده است. برانکو و پرسپولیس صاحب 6 برد، 3 مساوی شده و یک شکست را متحمل شدند.

7 امتیازی که قطبی و مرزبان گرفتند

در میان مربیان پرسپولیسی 2 چهره ویژه وجود دارد. علیرضا مرزبان مانند امیر قلعه‌نویی موفق شد در 2 بازی رفت و برگشت پرسپولیس را متوقف کند.البته با توجه به این‌که او با تیم نفت مسجد سلیمان این کار را انجام داده کارنامه‌اش قابل تقدیرتراست. افشین قطبی هم که مرزبان قبلا در پرسپولیس دستیارش بوده هم تنها مربی است که در لیگ هجدهم توانسته برانکو و شاگردانش را شکست بدهد.یحیی گل محمدی با دادن 6 امتیاز کامل به تیم سابق اش بدترین عملکرد را از این نظر دارد.

 

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز