خبرگزاری کار ایران

لحظه به لحظه با روز پایانی لیگ هجدهم؛ در تدارک سکوی قهرمانی

asdasd
کد خبر : ۷۵۶۱۱۶

دو تیم در جنگ قهرمانی، 4 تیم در جنگ سهمیه و 2 تیم در خطر سقوط در لیگ برتر هستند که امروز وضعیتشان مشخص می‌شود.

به گزارش خبرنگار ورزشی ایلنا، دور هجدهم لیگ برتر به روز پایانی خود رسیده و حالا کار چند تیم در کورس قهرمانی یا رقابت برای نیافتادن و همچنین کسب سهمیه آسیایی به حساس‌ترین نقطه خودش رسیده است. تعدادی از تیم‌های میانه جدول هم که نه خطر سقوط را احساس می‌کنند و نه شانس سهمیه دارند تلاششان در هفته‌ پایانی فقط روی بهتر کردن جایگاهشان در جدول است و البته رقم زدن معادلات سایر تیم‌ها.

 


پرسپولیس: یک امتیاز تا قهرمانی

پرسپولیس این روزها خوشبخت‌ترین تیم لیگ برتر است و با امتیازاتی هم که در هفته‌های اخیر میان مدعیان تقسیم شد توانست فاصله مطمئنی با رقبا داشته باشد. اگرچه سرخپوشان یک گل دیگر لازم داشتند تا با برتری مقابل ماشین‌سازی در آزادی جشن قهرمانی بگیرند ولی حالا برابر پارس جم یک تساوی برای این نتیجه لازم دارند.

پرسپولیس باید در هفته پایانی در جم به مصاف پارس جنوبی برود.

* اشکان خورشیدی دیدار پایانی پرسپولیس را قضاوت می‌کند.

* برانکو به نشست خبری بازی با پارس جم نرسید.

ترکیب احتمالی پرسپولیس در بازی امروز:

لحظه به لحظه با روز پایانی لیگ هجدهم؛ در تدارک سکوی قهرمانی

* سکوی قهرمانی پرسپولیس و ورزشگاه تختی جم:

لحظه به لحظه با روز پایانی لیگ هجدهم؛ در تدارک سکوی قهرمانی

 * بلیت‌های بازی پرسپولیس - پارس جم:

لحظه به لحظه با روز پایانی لیگ هجدهم؛ در تدارک سکوی قهرمانی

* ساعاتی پیش از شروع بازی روی سکوهای ورزشگاه تختی میان هواداران پرسپولیس و پارس جم درگیری شکل گرفت که باعث دخالت ماموران شد. 

* با نظر شورای تامین ۳۰ درصد سکوها به هواداران پرسپولیس داده شد.

* نصب دو تا تلویزیون بزرگ در سطح شهر برای پخش مسابقه از اقدامات ویژه جمی‌ها برای این بازی بوده است.

* صداوسیما فیلمبردارای حرفه ای خودش را با ۶ دوربین به جم فرستاده تا بازی را با کیفیت hd پخش کنند.

 دروازه‌بان پارس جنوبی جلوی پرسپولیس لباس آبی می پوشد


سپاهان؛ در انتظار معجزه

تنها رقیب تیم برای گرفتن جایگاه پرسپولیس در حال حاضر سپاهان است که تنها 3 امتیاز از این تیم کمتر دارد. سپاهان می‌توانست با برتری مقابل پدیده فاصله خودش را با پرسپولیس به حداقل برساند ولی تساوی هم همچنان آنها را امیدوار نگه داشته تا با برتری پارس جم مقابل پرسپولیس شانس قهرمانی به آنها روی بیاورد.

سپاهان دیداری با استقلال خوزستان در اصفهان در هفته پایانی دارد که سقوطش قطعی شده و رقیب جدی برای تیم اصفهانی محسوب نمی‌شود.

* کوپال ناظمی قضاوت آخرین بازی سپاهان را بر عهده دارد.

* امیر قلعه‌نویی در نشست خبری گفت: 

درباره بازی باید بگویم که ماحصل یک سال زحمت‌مان بازی فردا است. شاید این بازی از دیدار با پرسپولیس در جام حذفی برای ما مهمتر باشد. استقلال خوزستان جوانان با انگیزه‌ای دارد، اما به بازیکنانم گفته‌ام که باید بیشتر از همیشه با انگیزه باشند، چون دیدار فردا ماحصل زحمات یک فصل ما است.

ترکیب احتمالی سپاهان در بازی امروز:

لحظه به لحظه با روز پایانی لیگ هجدهم؛ در تدارک سکوی قهرمانی

 

* سکوی قهرمانی سپاهان در ورزشگاه نقش جهان: 

لحظه به لحظه با روز پایانی لیگ هجدهم؛ در تدارک سکوی قهرمانی

 


استقلال تهران؛ خروج از کورس قهرمانی

تساوی بدون گل مقابل صنعت نفت که گفته می‌شود با اشتباه داوری رقم خورده، باعث شده استقلال دیگر شانس قهرمانی نداشته باشد و سپاهان و پرسپولیس را تنها بگذارد. آبی‌ها برای کسب سهمیه آسیایی می‌جنگند و در هفته پایانی در شرایطی به مصاف سپیدرود می‌روند که این تیم برای بقا در لیگ برتر می‌جنگد و انگیزه بالایی دارد.

* علیرضا فغانی قاضی آخرین دیدار استقلال در فصل هجدهم است.

* خسرو حیدری در دیدار استقلال - سپیدرود از میادین خداحافظی می‌کند.

* بازیکنان استقلال پس از یک روز اعتصاب، تمرین روز قبل از بازی خود را انجام دادند ولی بعد از آن به جای ماندن در اردو به خانه رفتند.

* بیژن طاهری در نشست خبری گفت: همانطور که گفتم بازی سختی خواهیم داشت اما تماشایی. مثل بازی با نفت آبادان نیست که آنها نه شانسی برای کسب سهمیه داشتند و نه نگران سقوط. سپیدرود اما باید ما را شکست دهد. امیدوارم استقلال برنده بازی باشد.

* با وجود اینکه تنها 9 ساعت به شروع بازی باقی مانده استقلالی‌ها هنوز در اردو حاضر نشدند.

* بازیکنان استقلال 8 ساعت مانده به بازی در نهایت در اردوی این تیم حاضر شدند.

* در حالیکه اعلام شده بود بلیت فروشی استقلال - سپیدرود اینترنتی انجام می‌شود در فاصله حدود 9 ساعت مانده به شروع بازی صفحه فروش بلیت بسته شده و اعلام شده که زمان بلیت فروشی به اتمام رسیده است. این در حالیست که گفته می‌شود تعداد زیادی بلیت فروش نرفته است و مشخص نیست چرا جلوی بلیت فروشی گرفته شده است.

لحظه به لحظه با روز پایانی لیگ هجدهم؛ در تدارک سکوی قهرمانی


تراکتورسازی تبریز؛ کار سخت شد

تراکتورسازان تا چند هفته قبل گزینه اصلی رقابت با پرسپولیس بوده و حتی خیلی‌ها شانس بیشتری برای این تیم نسبت به شاگردان برانکو در صدر جدول قائل بودند ولی شکست مقابل سپیدرود و بحران‌های خود خواسته 2 شسکت دیگر برای این تیم به همراه داشت تا نه تنها از کورس قهرمانی خارج شود که حتی شانسش برای کسب سهمیه هم تا حد زیادی کم شود.

تراکتورسازی در هفته بیست و نهم با پارس جم به تساوی رسید تا کارش برای کسب سهمیه هم سخت شود.

آنها با فولاد در اهواز بازی دارند.

* آخرین بازی تراکتورسازان در لیگ با قضاوت پیام حیدری همراه است.

* جرج لیکنز در نشست خبری بازی با فولاد حاضر نشد.


پدیده؛ تا همینجا هم شگفتی ساز

نتایج پدیده تا اینجای کار هم با توجه به بضاعت این تیم عالی بوده و حتی اگر در همین رتبه کارشان را تمام کنند باز جای تقدیر دارند. پدیده یک امتیاز از سپاهان در دیدار خانگی گرفت تا همچنان شانس زیادی برای گرفتن سهمیه داشته باشد و اجازه نزدیک شدن سپاهان به پرسپولیس را هم نداد.

پدیده بعد از بازی با سپاهان در مشهد، با ماشین سازی در تبریز بازی دارد.

* دیدار پایانی پدیده در لیگ را محمدرضا اکبریان سوت می‌زند.

* یحیی گل‌محمدی در نشست خبری گفت: ما به یک نقطه‌ای از لیگ رسیدیم که این بازی برای ما خیلی حیاتی و حساس شده است. با توجه به عملکرد خوبی که بازیکنان من در طی فصل داشتند به نقطه‌ای رسیدیم که پیروزی در این بازی می‌تواند برای ما حائز اهمیت باشد و قطعاً برای گرفتن سه امتیاز و کسب پیروزی به میدان خواهیم رفت.


فولاد خوزستان؛ شکستی که کار را خراب کرد

فولاد با همسایه دیوار به دیوار خود در جدول بازی کرد و شکست 3-1 در این دیدار باعث شد با توجه به برتری سایپا مقابل استقلال خوزستان 2 پله سقوط داشته باشد.

فولاد در دیدار پایانی با تراکتورسازی در اهواز بازی دارد.

* پیام حیدری بازی فولاد - تراکتور را قضاوت می‌کند.

* افشین قطبی در خصوص بازی گفت: این دیدار برای تراکتورسازی مهم است، زیرا سهمیه آسیا می‌خواهد. بازی سختی برای آنهاست و استرس زیادی دارند. از هواداران دعوت می‌کنم از ما حمایت کنند تا فصل را به بهترین نحو تمام و بتوانیم آنها را خوشحال کنیم.


ذوب آهن؛ بهترین شرایط ممکن

نقش ذوب آهن از زمان آمدن منصوریان تغییر معادلات بالای جدول و قهرمانی در لیگ بوده. ذوب آهن هم 2 امتیاز از سپاهان گرفت و هم از پرسپولیس و البته جایگاه خودش را هم تا حد زیادی بالا کشید. ذوب آهن در بهترین حالت می‌تواند با یک پله صعود به رتبه ششم برسد و جای فولاد را بگیرد.

آنها پس از برتری مقابل پارس در جم در هفته بیست و هشتم، فولاد را هم در هفته بیست و نهم شکست دادند و به رتبه ششم که بهترین رتبه ممکن برای آنهاست رسیدند. 

آنها هفته بعد در مسجد سلیمان میهمان نفت هستند.

* سیدعلی داور بازی نفت مسجد سلیمان - ذوب آهن است.

* منصوریان در نشست خبری بازی با نفت مسجد سلیمان حاضر نشد.


سایپا؛ ضعیف‌تر از فصل قبل

سایپا که فصل قبل با هدایت دایی توانست رتبه چهارم را بدست آورده و سهمیه پلی آف بگیرد در این فصل در بهترین شرایط ششم جدول خواهد شد و می‌تواند دو پله صعود کند که برای این کار نیاز به جبران فاصله یک امتیازی با فولاد دارد. آنها با برتری مقابل استقلال خوزستان در جایگاه هفتم جدول قرار گرفتند.

سایپا با صنعت نفت در تهران بازی دارد.

* قضاوت این مسابقه بر عهده یاسر همرنگ است.

* ابراهیم صادقی در نشست خبری گفت: این آخرین بازی لیگ است و با هر نتیجه‌ای رتبه‌مان تغییری در جدول نخواهد داشت. هم ما و هم تیم صنعت نفت آبادان انگیزه زیادی برای این بازی نداریم.


پیکان؛ تغییر معادلات سقوط

پیکان در فصل جاری بعد از 3 سال دست به تغییر سرمربی زد و فرکی جانشین جلالی شد ولی تغییر چندانی در وضعیت این تیم ندیدم. آنها یک هفته مانده به پایان فصل در رتبه نهم جدول هستند و 4 امتیاز اختلاف با بهترین جایگاه ممکن برای خود یعنی ششم جدول دارند.

آنها با نساجی در مازندران بازی دارند.

* رضا مهدوی داور بازی نساجی - پیکان است.

* حسین فرکی در خصوص بازی با نساجی گفت: امیدوارم هر دو تیم، بازی خوب، تماشاگرپسند و باکیفیتی ارائه کنند. نساجی با استفاده از شرایط میزبانی تلاش می‌کند به پیروزی برسد و ما هم همین هدف را دنبال می‌کنیم.شاید فقط پیروزی جایگاه ما را تغییر دهد و این اتفاق با تساوی رخ نخواهد داد.


صنعت نفت آبادان؛ تلاش برای تک رقمی شدن

شاگردان سرجیو از خطر سقوط فرار کردند و حالا پس از خارج کردن استقلال از کورس قهرمانی به دنبال بالا رفتن از رتبه دهم و تک رقمی شدن هستند. آنها با سایپا در تهران بازی دارند.

* قضاوت این مسابقه بر عهده یاسر همرنگ است.

* پائولو سرجیو به نشست خبری بازی با با سایپا نرسید.


نساجی؛ بقای با ارزش برای مازنی‌ها

نساجی بعد از سال‌ها صعود تاریخی به لیگ برتر را تجربه کرد و با وجود مشکلاتی که داشت همین بقا در لیگ در فصل اول برایش ارزشمند بود نباید انتظار بیشتری از آنها داشت. نساج‌ها با نکونام شروع کرده و با جلالی ادامه دادند و حالا خطر سقوط را احساس نمی‌کنند.

 بازی هفته آخر مقابل پیکان انگیزه‌های انتقامی هم برای جلالی دارد.

* رضا مهدوی داور بازی نساجی - پیکان است

* مجید جلالی در نشست خبری پیش از بازی با پیکان حاضر نشد.


پارس جم؛ اوضاع نه چندان خوب پدیده سابق

پارسی‌ها که این روزها در گیر مشکلات مالی و اعتصاب و مسائلی از این دست هستند از نظر نتیجه گیری و جایگاه در جدول شباهتی با فصل قبل که پدیده فصل بودند ندارند و حالا دلخوشی‌شان حس نکردن خطر سقوط است. پارسی‌ها بازی حساسی با پرسپولیس در هفته آخر دارند که سرنوشت قهرمانی را مشخص می‌کند.

* قاضی بازی تعیین کننده در قهرمانی لیگ اشکان خورشیدی است.

* مهدی تارتار در خصوص بازی با پرسپولیس گفت: در این بازی مثل 29 بازی گذشته با تمام وجودمان بازی خواهیم کرد و سعی می‌کنیم نتیجه خوبی بدست بیاوریم. بازی کردن با بهترین تیم ایران در دو سه سال گذشته آسان نیست. پرسپولیس تیم بزرگ و قابل احترامی است، اما بازیکنانم در طول هفته روحیه خوبی داشتند و انگیزه بالایی داشتند. امیدوارم بازی زیبایی را به نمایش بگذاریم و در نهایت هر سه امتیاز بازی را بگیریم


ماشین‌سازی؛ خطر سقوط روی کاغذ هم ندارد

شاگردان مهاجری با تساوی مقابل پرسپولیس قهرمانی این تیم را یک هفته عقب انداختند و حالا باید به مصاف پدیده در هفته آخر بروند.

* اکبریان دیدار ماشین‌سازان با پدیده را قضاوت می‌کند.

* رضا مهاجری در خصوص بازی با پدیده گفت:  مقابل تیمی قرار می گیریم که تا بدین جای مسابقات قدرتمند نشان داده، با این حال ما اگر دقت و تمرکز بازی‌های گذشته را داشته باشیم، می‌توانیم نتیجه خوبی را بگیریم.


نفت مسجد سلیمان؛‌ حضور روی لبه پرتگاه

نباید شانس بالای سقوط شاگردان کریمی را نادیده گرفت. آنها فقط یک امتیاز بیشتر از سپیدرود دارند و تساوی در بازی مستقیم مقابل این تیم نتوانست آنها را نجات دهد. نفت در هفته‌ بعد  با ذوب آهن در خانه بازی دارد.

* سیدعلی داور بازی نفت مسجد سلیمان - ذوب آهن است.

* فیروز کریمی در نشست خبری بازی با ذوب آهن حاضر نشد.


سپیدرود؛ آخرین تلاش‌ها برای ماندن

شاگردان دست نشان نتایج نسبتاً خوبی در هفته‌های اخیر گرفتند ولی شکست مقابل نساجی کارشان را برای ماندن به هفته آخر و دیدار با استقلال در تهران رسید که کار سختی برای شاگردان دست نشان است.

* داور بازی حساس هفته پایانی سپیدرود علیرضا فغانی است.

* محسن نصر، مربی سپیدورد در مورد بازی با استقلال گفت:‌ بازی با استقلال آخرین سنگر ماست تا در لیگ بمانیم. کادر فنی جدید ۱۰ بازی فرصت داشت تا وضعیت سپیدرود را سامان دهیم. سال پر تلاطمی را پشت سر گذاشت. رقیب سقوط ما هم نتایج خوبی نگرفت تا ما هنوز هم امیدوار باشیم. می‌خواهیم تنها سهمیه استان گیلان را در لیگ برتر حفظ کنیم.


استقلال خوزستان؛ خداحافظ قهرمان

قهرمان لیگ پانزدهم 3 فصل بعد از آن نتایج رویایی الان به طور قطعی از لیگ برتر حذف شده است. کسر شش امتیاز به خاطر بدهی موقعیت این تیم را به شدت در خطر انداخت و تا پایان فصل همراه این تیم است. 

استقلال خوزستان با سپاهان در اصفهان بازی دارد.

* کوپال ناظمی داور بازی سپاهان - استقلال خوزستان است.

* محمد علوی در نشست خبری گفت: ما هر هفته برای برد به زمین می‌آییم که یا به تساوی می‌رسیم یا شکست می‌خوریم! در دور رفت مقابل سپاهان خیلی خوب بازی کردیم و بازی به بازی پیشرفت داشتیم. متأسفانه مشکلاتی گریبانگیر تیم ما شد، اما هیچ وقت این‌گونه نبوده که استقلال خوزستان نخواهد پیروز شود.


 

لحظه به لحظه با روز پایانی لیگ هجدهم؛ در تدارک سکوی قهرمانی

 
 
انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز