خبرگزاری کار ایران

بازگشت درگیری به سکوهای لیگ برتر؛ چه کسی مقصر است؟

asdasd
کد خبر : ۷۵۵۶۹۹

درگیری روی سکوها در چند دیدار در اوایل فصل دیده شد که حالا در هفته‌های پایانی فصل هم دوباره شاهد بازگشت آن به فضای فوتبال کشور شدیم.

به گزارش خبرنگار ورزشی ایلنا، روز گذشته در جریان دیدار  پرسپولیس - سپاهان در ورزشگاه آزادی بار دیگر شاهد اتفاقات ناخوشایندی بودیم که چهره فوتبال ما را زشت کرد.

درگیری میان تماشاگران دو تیم کار را از بحث‌ها و کل‌کل‌های فوتبالی فراتر برد و کار به توهین‌های قومیتی رسید و درگیری‌های فیزیکی ایجاد شده کار را به مصدومیت چند نفر در ورزشگاه کشاند و حتی می‌توانست اتفاقات بدتری رخ دهد.

این مسائل و مشکلات این چنینی را در ابتدای فصل هم شاهد بودیم و در خیلی از دیدارها حوادثی رخ داد که وضعیت را به سمت نگران کننده‌‌ای برد و در همین شرایط بود که کمپین #نه_به_خشونت_در_ورزشگاهها ایجاد شد و در ظاهر تمهیداتی از سوی مسئولان ربط اندیشیده شد تا این شرایط آرام شود و برای مدتی به ظاهر اوضاع خوب بود ولی حالا در هفته‌های پایانی لیگ که حساسیت بازی‌ها به اوج خود رسیده است این مشکلات و خشونت‌های پنهان مجدداً سر باز کرد و به شکل جدیدی خودش را نشان داد.

در هفته‌های ابتدایی لیگ در دیدارهایی مثل پرسپولیس - نفت مسجد سلیمان در ورزشگاه آزادی، تراکتورسازی - استقلال بازهم در ورزشگاه آزادی و پرسپولیس - فولاد مشاهده شد و حالا در دیدار پرسپولیس - سپاهان شاهد رخ دادن اتفاقات این چنینی بودیم.

این در شرایطی است که هفته آینده هم پرسپولیس باید برای انجام دیدای حساس به تبریز رفته و مقابل تراکتورسازی قرار بگیرد و اگر صحبت‌های مطرح شده در مورد محرومیت هواداران تراکتور از این دیدار صحت نداشته باشد ممکن است بازهم شاهد چنین خشونت‌هایی باشیم.

بدون شک نمی‌توان این فضای خشن در استادیوم‌ها را تنها به فرد فردِ تماشاگران نسبت داد و نقش مسئولان برگزاری مسابقات، تصمیم‌گیرندگان انضباطی و مسئولان فرهنگی ورزش کشور را نادیده گرفت که نه این خشونت‌ها را ریشه‌یابی کرده و نه اقدامی موثر و کارشناسی شده برای کاهش و کنترل آن انجام دادند.

حتی در مسائل ساده و قابل حلی مثل چینش درست تماشاگران دو تیم در ورزشگاه هم غافل شدیم و این مشکل در دیدار اخیر پرسپولیس - سپاهان فضای ایجاد خشونت فیزیکی میان تماشاگران دو تیم را ایجاد کرد و قابل پیش بینی بود در این حساسیت و البته فضای متلهب افتادن اتفاقات ناخوشایند محتمل است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز