خبرگزاری کار ایران

می‌شود در لیگ برتر هم بزرگی کرد

بگوویچ: مزد زحمات 3 ساله را با قهرمانی گرفتیم/ دوست ندارم تیم را ترک کنم مگر اینکه مرا نخواهند

asdasd
کد خبر : ۷۵۵۵۹۳

سرمربی گل گهر سیرجان معتقد است: شاگردانش لیاقت صعود را داشتند.

به گزارش ایلنا، گل‌گهر سیرجان موفق شد با پیروزی مقابل شهرداری ماهشهر پس از ۱۲ سال حضور در رقابت‌های لیگ دسته یک، ضمن کسب مقام قهرمانی مجوز حضور در لیگ برتر را به دست بیاورد. وینگووگوویچ سرمربی کروات گل گهر می‌گوید زحمات 3 ساله ما بالاخره جواب داد و توانستیم دل مردم یک شهر را شاد کنیم.

وینگو می‌گوید هنوز ماموریت او تمام نشده و باید این افتخارات رادر لیگ برتر ادامه دهند. وینگو به رقابت تنگاتنگ و فشرده در لیگ یک اشاره دارد و می‌گوید قهرمانی به همین راحتی‌ها به دست نیامد و این حاصل یک برنامه ریزی 3 ساله و کار گروهی بوده است.

بالاخره گل گهر قهرمان شد و صعود کرد.

شاگردانم لیاقت این صعود را داشتند و به آن‌ها تبریک می‌گویم .ما یک ماراتن سخت و فشرده را پشت سرگذاشتسم و 30 هفته مبارزه کردیم. من از وقتی که به سیرجان آمدم یک برنامه بلند مدت را دادم و قرار بود طبق برنامه بعد از ساختار سازی به لیگ برتر صعود کنیم که خدا را شکر بعد سه سال به هدف خودمان رسیدیم.

در بازی آخر کمی سخت و دیر به گل رسیدید؛ چرا؟

استرس صعود و قهرمانی از یک سو و از سوی دیگر حریف ما هم با یک برد می‌توانست‌شانس بقا داشته باشد. همه این‌ها باعث شده بود که بازی سخت‌تر از حد انتظار ما باشد. شاگردانم بازی درگیرانه و خوبی انجام دادند و موقعیت‌های خوبی هم داشتند که به خاطر استرس از دست دادند. تیم حریف هم سخت و جانه دفاع می‌کرد و بر روی ضد حمله‌ها هم خطر ناک بود. درضمن فوتبال تا دقیقه آخر که داور سوت نزده ادامه دارد و شما‌شانس بردن دارید و باید تلاش کنید. شما دیدید که در دقیقه 94 به هدف خودمان هم رسیدیم و همان یک گل هم کافی بود.

هفته‌های پایانی دوباره به همان تیم ابتدای فصل تبدیل شدید در چند بازی خصوصا نیم‌فصل دوم نتوانستید نتیجه لازم را بگیرد و صدرنشینی شما به خطر افتاد.

شما در فوتبال همیشه روی یک نوار نرمال حرکت نمی‌کنید گاهی اوقات خیلی خوب هستید و گاهی اوقات هم افت می‌کنید . ما در مقطعی دچار افت شدیم و همان موقع من به مدیدران گفتم نگران نباشند چرا که تیم دوباره به روزهای خوب خود برمی گردد و شما دیدید که دوباره همان تیم شدیم و در نهایت قهرمان و به لیگ برتر صعود کردیم.

صحبت از مدیران و اعتماد آن‌ها داشتید، نقش آن‌ها در این قهرمانی چقدر بود؟

 مدیرعامل کارخانه گل‌گهر و همه مدیران و کارکنان گل‌گهر از تیم حمایت کردند خصوصا آقای جواهری مدیر عامل باشگاه که همیشه در کنار تیم بودند و به خوبی از ما حمایت کردند. من از ایشان و همه عوامل باشگاه و کارخانه تشکر ویزه دارم. مطمنا همه چیز در زمین فوتبال رقم نیم خورد بلکه تیم بیرونی خیلی تاثیر گذار است و با حمایت هایشان به صعود ما کمک کردند.

بالاخره طعم صعود را بعد از این همه مدت حضور در لیگ یک چشیدید. شما با پگاه گیلان، مس رفسنجان، آلومینیوم هرمزگان و حتی همین گل گهر تا آستانه صعود پیش آمدید ولی موفق نبودید!

اول این‌که باید بگویم با این قهرمانی و صعود خستگی از تنم بیرون رفت. ما فصل سختی را پشت سر گذاشتیم. اما در مورد سئوال شما باید بگویم در آن تیم‌ها و حتی سالهای گذشته با گل گهر، شاگردانم مستحق صعود بودند و خوب کار می‌کردند ولی مصدومیت‌ها، داوری‌ها و در آخر بدشانسی باعث می‌شد که ما صعود نکنیم. متاسفانه در لیگ یک خیلی مسایل وجود دارد که باید فدراسیون و کمیته انضباطی نظارت زیادی بر روی آن‌ها داشته باشد.

وینگو بگوویچ در گل گهر می‌ماند؟ البته مدیر عامل گفته اولویت‌شان حفظ شماست.

همه چیز به من بستگی ندارد بلکه مدیران گل گهر هم هم باید من را بخواهند. من در گل گهر روزهای خیلی خوبی داشتم و الان هم دوست ندارم از اینجا بروم مگر این‌که من را نخواهند. مردم واقعا از تیمشان حمایت می‌کنند و شور و شعف خاصی در این تیم وجود دارد. با تما این اوصاف همانطور که مدیرعامل باشگاه گفته باید صحبت کنیم تا در خصوص آینده تصمیم نهایی را بگیریم.

گل گهر را در لیگ برتر چطور می‌بینید این تیم می‌تواند در لیگ برتر بماند و دوباره به لیگ یک برنگردد؟

اگر می‌خواهیم گل گهر در لیگ برتر بماند، باید تیم خوب و با بودجه خوبی بسته شود، تا بتوانیم در لیگ برتر موفق باشیم، نه این‌که به لیگ برتر بیاییم و بعد دوباره به لیگ یک برگردیم. باید طرز تفکر ما در لیگ برتر فرق کند. هدف در لیگ برتر باید حضور در نیمه بالای جدول باشد. اگر غیر از این باشد، تفکر بازیکنان خراب می‌شود و این اصلا اتفاق خوبی نیست. من تجربه حضور در لیگ برتر با فولاد، پاس و پرسپولیس را دارم. همانقدر که بازی در لیگ برتر راحت تراز لیگ یک است اما بقا سخت‌تر است. بنابراین برای بقا باید تیم خوبی ببندیم و این حمایت تمامی مسوولان از مدیران کارخانه که همیشه حامی بودند و هم حمایت مسوولان شهر و استان کرمان را می‌طلبد . گل گهر می‌تواند در لیگ برتر هم بزرگی کند و تیم موفق باشد. این زیرساخت‌های خوبی مثل استادیوم خوب داریم. پس می‌شود در لیگ برتر هم بزرگی کرد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز