خبرگزاری کار ایران

پیش بینی جابجایی ۵ مهره

ترکیب احتمالی استقلال مقابل الهلال عربستان

asdasd
کد خبر : ۷۵۴۰۱۹

استقلال برای پررنگ‌تر کردن شانس صعود از گروه مرگ به سه امتیاز دیگر از الهلال نیاز دارد و در مقابل نماینده عربستان علاقه‌ای به از دست دادن صدر جدول و دومین شکست پیاپی از شاگردان وینفرد شفر ندارد.

به گزارش ایلنا، بازی هفته چهارم مرحله گروهی لیگ قهرمانان آسیا فرصت بزرگی برای الهلال عربستان و استقلال خواهد بود. استقلال که روی کاغذ در بازی دور رفت شانس بسیار کمی برابر تیم متمول تحت هدایت زوران مامیچ داشت موفق شد با ارائه بازی منظم و منطقی با نتیجه دو بر یک برنده شود تا شانس صعود در گروه مرگ را زنده کند.

در مقابل استقلال الهلال عربستان که در کورس کسب عنوان قهرمانی حضور دارد با روحیه فراوان برابر آبی‌ها حضور یافت اما شکست دور از انتظار وضعیت این تیم را بحرانی کرد. زوران مامیچ که چند ماهی از حضور او روی نیمکت این تیم می‌گذرد اگر امروز موفق به شکست شاگردان وینفرد شفر نشود باید به سمت درب خروجی باشگاه حرکت کند.

استقلال بعد از دربی و توقف مقابل سایپا با شکست الهلال به نوعی جان گرفت و سپاهان و ماشین سازی را شکست داده تا در لیگ برتر هم شانس قهرمانی خود را به عنوان نزدیک‌ترین تعقیب کننده پرسپولیس زنده نگه دارد. مردان وینفرد شفر روحیه بالایی دارند تا برای دومین بار در فصل جاری الهلال را از پیش رو بردارند.

الهلال اکنون باتوجه به شکست دادن العین و الدحیل با شش امتیاز صدر جدول رده بندی را در دست دارد و قبول شکست آنها مقابل استقلال می‌تواند صدر جدول را به نماینده ایران واگذار کند. نکته جالب این مسابقه آمار شفر برابر نماینده عربستان است او در سه دیدار گذشته برابر الهلال موفق به کسب 9 امتیاز شده است و اکنون با انگیزه زیاد به دنبال تداوم این آمار خواهد بود.

خبر خوب برای طرفداران استقلال در هفته اخیر رهایی کامل روزبه چشمی، وریا غفوری و طارق همام از مصدومیت بود و آنها موفق شدند در جلسات تمرین گروهی هم شرکت کنند. دیگر اتفاق مهم در اردوگاه آبی پوشان بازگشت بهترین گلزنی این فصل استقلال به اردو بود؛ فرشید باقری به دلیل مسائل انضباطی 20 روز از تیم دور بود و به نظر می‌رسد بتواند با دو جلسه تمرین در ترکیب اصلی قرار بگیرد. از سوی دیگر فرشید اسماعیلی، رضا آذری، اللهیار صیادمنش و محسن کریمی چهار بازیکنی هستند که به دلیل مصدومیت در این بازی غایب خواهند بود.

اعتماد دوباره شفر به حسینی

سیدحسین حسینی در این فصل 9 بار برای آبی‌پوشان به میدان رفته و در این 9 بازی تنها 3 گل در 3 بازی دریافت کرده و 6 بار موفق به ثبت کلین‌شیت شده است. در 9 دیداری که استقلال با حسینی به میدان رفته، 7 پیروزی، یک مساوی و تنها یک شکست برای این تیم به دست آمده تا شاگردان شفر با حسینی در لیگ برتر 19 امتیاز از 24 امتیاز ممکن را گرفته باشند که این را می‌توان آماری فوق‌العاده دانست. حسینی در آسیا تنها در بازی گذشته مقابل الهلال حضور داشت و در بازی برابر العین و الدحیل در دور رفت مهدی رحمتی در چارچوب دروازه بود که چهار گل دریافت کرد. 

استراحت به دانشگر

روزبه چشمی که به علت مصدومیت مسابقه برابر سپاهان و سایپا را از دست داده بود به بازی مقابل ماشین سازی رسید و در این بازی بدون مشکل بازی کرد. به نظر می‌رسد او در کنار پژمان منتظری دو مدافع میانی آبی‌ها باشند و دانشگر در این بازی استراحت کند. امید نورافکن گزینه مناسبی برای سمت چپ خواهد بود و در سمت راست هم وریا غفوری پس از چند هفته دوری و تکمیل دوران درمانی مصدومیت کشاله آماده است تا به میدان برود.

تغییر فرم کمربند میانی با بازگشت باقری

حضور فرشید باقری در خط میانی استقلال بدون شک تاثیر مستقیمی در حملات و همینطور رویارویی با بازیکنان تاثیرگذار حریف در میانه میدان داشته است. او با نظر باشگاه به ابوظبی سفر کرده و باتوجه به اینکه از تمرینات گروهی دور بوده اما تمرینات فردی را پیگیری کرده و افت چشمگیری ندارد تا بتواند بدون مشکل در کنار علی کریمی، آیاندا پاتوسی، ایسما و داریوش شجاعیان خط میانی را تشکیل بدهد. با غیبت اسماعیلی، کریمی و باقری کمی عقب‌تر از سه هافبک طراح و خلاق بازی می‌کنند.

امید شفر به منشا در خط حمله

علی کریمی، منتظری و فرشید باقری بازیکنانی هستند که سه گل این فصل آبی‌ها در لیگ قهرمانان را به ثمر رسانده‌اند و انتظار سرمربی آلمانی از خط حمله خود در بازی حساس مقابل الهلال شکستن این طلسم خواهد بود. منشا که با گل دیدنی به فولاد امیدها به گلزنی خود در راس خط حمله را افزایش داده بود تا به امروز موفق به ثبت گل دیگری نشده است اما دوندگی و آمار او در بازی‌های آسیایی فاکتور قابل اهمیتی است که او را به مهره قابل اعتمادی برای حضور در ترکیب مقابل الهلال تبدیل می‌کند.

بدین ترتیب ترکیب احتمالی استقلال مقابل الهلال عربستان به شرح زیر است: 

سید حسین حسینی، وریا غفوری، پژمان منتظری، روزبه چشمی، امید نورافکن، فرشید باقری، علی کریمی، آیاندا پاتوسی، داریوش شجاعیان،‌ اسماعیل گونکالوس و گادوین منشا

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز