خبرگزاری کار ایران

سیمئونه: آرژانتینی‌ها نباید از مسی انتقاد کنند /کاستا جانور است

asdasd
کد خبر : ۷۵۳۲۷۹

سرمربی آرژانتینی اتلتیکومادرید در تازه ترین اظهاراتش از هموطنانش خواسته نسبت به لیونل مسی احترام بیشتری قائل باشند.

به گزارش ایلنا، دیه‌گو سیمئونه گفته نقاط قوت دیه‌گو کاستا بیشتر از نقاط ضعفش است. کاستا اخیرا در بازی با بارسلونا به جیل مانزانو، داور بازی فحاشی کرد و به همین دلیل اخراج شد. بارسلونا آن بازی را دو بر صفر برد و بخت اتلتیکو برای قهرمانی بسیار کمرنگ شد. کاستا هم هشت جلسه از همراهی تیمش محروم شد.

سیمئونه درباره این بازیکن می‌گوید: «او برای خودش جانوری است! بی‌تردید مقابل بارسلونا که نیاز به قابلیت‌های او داشتیم، کاری کرد که زجر بکشیم. او بازیکنی بود که برای آن دیدار نیازش داشتیم اما من مربی نیستم که بخواهم از یک اتفاق ماجرای منفی درست کنم. من برای همه چیزهای مثبت ارزش قایلم و کارهای کاستا بیشتر مثبت است تا منفی.»

محرومیت بلندمدت کاستا باعث می‌شود آلوارو موراتا فرصت درخشش در کنار آنتوان گریزمان را پیدا کند، مهاجمی که از زمان پیوستن از چلسی، پنج گل در لالیگا به ثمر رسانده است. سیمئونه می‌گوید: «موراتا بازیکن فوتبال است. به او یک پیراهن بدهید و او بازی‌اش را خواهد کرد. او در تیم‌های بزرگی بازی کرده، شور و شوق فراوان و دید فوق‌العاده‌ای دارد. او دید که رختکن ما چقدر به‌عنوان یک گروه متحد است و وارد رقابت با آنخل کوریا، کاستا و آنتوان شد. موراتا پتانسیل‌اش را بلافاصله نشان داد. امیدوارم که او به کار با ما ادامه بدهد. او در برخی زمینه‌ها می‌تواند بهتر شود اما حس می‌کنم زمانی که او استمرار داشته باشد، سطحش بالاتر می‌رود و یکی از بهترین مهاجمان اروپا می‌شود.»

سیمئونه همچنین به انتقاداتی که از لیونل مسی در آرژانتین می‌شود پرداخته است. بسیاری از مسی انتقاد می‌کنند چرا که او نتوانسته برای آرژانتین جامی کسب کند. سیمئونه می‌گوید: «من به نظرات همه احترام می‌گذارم. همه نظرات خود را دارند. مسی در سال 2014 نزدیک بود قهرمانی را به ارمغان بیاورد اما متاسفانه نشد.

برخی افراد مداوم از او انتقاد می‌کنند اما مسی بازیکنی فوق‌العاده است. او چند توپ طلا را فتح کرده؟ او چند گل ساخته است؟ او چند بار توانسته روش بازی بارسلونا را مدیریت کند؟ اگر او نبود اوضاع به نحو دیگری می‌شد.

انتقاداتی که از مسی می‌شود اصلا منصفانه نیست، به‌ویژه انتقاداتی که در آرژانتین از او می‌شود. آنها همه مسی بارسلونا را با مسی آرژانتین مقایسه می‌کنند و می‌گویند چرا او در بارسلونا می‌درخشد و در آرژانتین اینطور نیست.

درک اینکه چرا اینگونه است کار دشواری نیست. در بارسلونا بازیکنانی وجود دارند که از او حمایت می‌کنند، ولی در آرژانتین چنین بازیکنانی وجود ندارند. اوضاع او مانند کریستیانو رونالدو در تیم ملی پرتغال است، چون پرتغال مانند یوونتوس و رئال مادرید نیست. مساله ساده است، این تیم است که بازیکن بزرگش را تقویت می‌کند.»

آرژانتین در کوپا آمه‌ریکا با هدایت لیونل اسکالونی بازی خواهد کرد. از سیمئونه پرسیده شد که آرژانتین در چه مسیری باید حرکت کند و او گفت: «خیلی سخت است که بخواهم از زاویه دید افرادی صحبت کنم که جایشان نیستم. اینکه مربی یک تیم باشگاهی باشید یک مساله است و اینکه مربی یک تیم ملی باشید مساله‌ای دیگر. شما هدایت تیم یک کشور را به عهده می‌گیرید که فرهنگ فوتبالی پرشوری دارد و همچنین فوتبال بی‌رحمی. این بسیار با زمانی که مربی یک باشگاه هستید، متفاوت است. کاری که من دوست دارم این است که فراتر از اینکه تیم داشته باشم، آرامش را در آن تیم حکمفرما کنم. این از کیفیت تیم هم مهم‌تر است. این چیزی نیست که از بیرون دیده شود.»

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز