خبرگزاری کار ایران

آثار مثبت برتری پرگل در هفته بیست و ششم؛

چیزهایی که سپاهان در بازی با سایپا بدست آورد

asdasd
کد خبر : ۷۵۲۸۶۰

سپاهان با برتری پرگل مقابل سایپا توانست شرایطش را تا حد زیادی در لیگ برتر تغییر دهد.

به گزارش خبرنگار ورزشی ایلنا، سپاهان در هفته بیست و ششم رقابت‌‌های لیگ برتر در دیداری خارج از خانه موفق شد تیم سایپا را با نتیجه پر گل 5 بر 2 شکست دهد و این پیروزی پر گل اثرات مثبت زیادی برای طلایی‌پوشان تا اینجای کار و همچنین در ادامه لیگ برتر داشته است. به برخی از مواردی که سپاهان در دیدار با سایپا به دست آورد می‌پردازیم:

 

صدر جدول گلزنان

چیزهایی که سپاهان در بازی با سایپا بدست آورد

کی‌روش استنلی که از ابتدای فصل خودش را به عنوان یک گلزن قهار در ترکیب سپاهان جا انداخته است چند هفته‌ای بود که روی فرم نبود و نتوانسته بود برای طلایی‌پوشان گلزنی کند و همین امر باعث شد جایگاهش را در صدر جدول گلزنان از دست بدهد و علیپور با 13 گل از او سبقت گرفت. استنلی در این مدت حتی 2 ضربه پنالتی را هم از دست داد تا هم خودش در بالا بردن آمار گلزنی ناکام بماند و هم تیمش امتیازات مهمی از دست بدهد. 2 گل کی‌روش استنلی در دیدار با سایپا توانست او را به صدر جدول گلزنان برگرداند.

 

صدر جدول پاسورها

چیزهایی که سپاهان در بازی با سایپا بدست آورد

چند سالی می‌شود که در فوتبال ما در کنار آمار برترین گلزن، آمار پاس گل‌ها هم ارزش پیدا کرده و رقابتی میان پاسورها ایجاد شده که جذابیت خاص خودش را دارد. در فصل جاری سپاهان یک پدیده به فوتبال ایران معرفی کرده که در دادن پاس گل تبهر دارد. محمد کریمی جوان فصل را خیلی خوب شروع کرد و توانست با 5 پاس گل خیلی زود در صدر جدول پاسورها قرار بگیرد و فاصله خوبی با سایرین ایجاد کند ولی مدتی موفق نشد این امار را افزایش دهد و البته نیمکت نشینی هم در این مورد بی‌تاثیر نبود. 2 پاس گل از سوی محمد کریمی در بازی با سایپا باعث شد با 7 پاس گل از محمد مومنی و محمد قاسمی‌نژاد با 6 پاس گل پیشی بگیرد و مجدداً به صدر جدول برسد.

 

شانس مجدد قهرمانی

در پایان هفته بیست و پنجم و جایی که پرسپولیس موفق شد در دیداری دشوار سایپا را شکست دهد و استقلال  هم بازی 6 امتیازی را در اصفهان از سپاهان برد صحبت از خروج طلایی پوشان از جمع مدعیان قهرمانی مطرح شد چرا که اختلاف 7 امتیازی با صدر جدول در فاصله 5 بازی مانده تا پایان فصل به نظر جبران نشدنی بود یا حداقل جبرانش دشوار بود ولی این فاصله در پایان هفته بیست و ششم به 5 امتیاز کاهش یافت و با علم به اینکه سپاهان هفته بعد بازی مستقیم با پرسپولیس صدر نشین دارد و می‌تواند این اختلاف را در فاصله 3 بازی تا پایان فصل به 2 امتیاز کاهش دهد می‌توان گفت برتری مقابل سایپا سپاهان را به کورس برگرداند.

 

اعتبار تیمی

مدت‌ها بود که اقتدار همیشگی را از سپاهان نمی‌دیدیم و خبری از نتایج خوب نیم فصل اول نبود. برتری خفیف مقابل پیکان و پارس جم، تساوی مقابل فولاد، نساجی و ذوب آهن و شکست در دو بازی 6 امتیازی مقابل تراکتور و استقلال حاصل کار سپاهانی‌ها در 7 بازی قبلی‌شان بود که به حریفان اجازه داد صدر جدول را از شاگردان قلعه‌نویی گرفته و حتی فاصله 7 امتیازی ایجاد کنند. سپاهان به یک برتری قاطع نیاز داشت تا اعتبار خودش را میان تیم‌های بالای جدول باز یابد. سایپایی که پرسپولیس را به دردسر انداخته بود و توانسته بود از استقلال امتیاز بگیرد گزینه مناسبی بود.

 

تفاضل گل

سپاهان که در نیم فصل نخست بهترین تفاضل گل را به ثبت رسانده بود ولی نتایج نه چندان خوب در کنار برتری‌های پرگل رقبا این عنوان را از سپاهانی‌ها گرفت. با توجه به درگیری 5 تیم در کورس بالای جدول و فاصله کم امتیازی احتمال اینکه کار قهرمانی در پایان مثل لیگ پانزدهم به تفاضل گل برسد زیاد است و حالا برتری مقابل سایپا با تفاضل گل خوب توانست آمار سپاهان را بهبود ببخشد و حالا فقط از استقلال تفاضل کمتری دارد و از پرسپولیس و تراکتور شرایط بهتری پیدا کرده است.

 

بهترین خط حمله

چیزهایی که سپاهان در بازی با سایپا بدست آورد

این آمار هم مدت‌ها در اختیار سپاهان بود ولی در نهایت تراکتورسازی توانست از سپاهان جلو بزند و چند هفته‌ای این عنوان را به خودش اختصاص دهد ولی زدن 5 گل به سایپا باعث شد در پایان هفته بیست و ششم با 41 گل زده سپاهان را در صدر برترین خط حمله لیگ برتر ببینیم.

 

روحیه تیمی

نتایج اخیر خصوصاً شکست مقابل استقلال می‌توانست در روحیه سپاهان و بازیکنانش تزلزل ایجاد کند و این موضوع در آستانه بازی حساس و حیاتی مقابل پرسپولیس در هفته بیست و هفتم برای این تیم سم بود و به نوعی می‌توانست باعث شود سرخپوشان در این دیدار از پیش برنده محسوب شوند ولی برد پرگل مقابل سایپا هم نوعی عرض اندام از سوی سپاهانی‌ها بود و هم روحیه و اعتماد به نفس بازیکنان را در آستانه رقابت با پرسپولیس بالا برد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز