خبرگزاری کار ایران

فرکی: این فدراسیون یکی مثل دادکان می‌خواهد که اجازه دخالت به دولت ندهد/ تیم ملی دو دسته شده است و دیگر از دست سرمربی کاری بر نمی‌آید/ اگر می‌خواستید کی‌روش را بیاورید چرا زودتر اقدام نکردید؟

asdasd
کد خبر : ۷۵۲۷۰۱

سرمربی و مربی اسبق تیم ملی فوتبال در مورد وضعیت حال حاضر نیمکت تیم ملی و اختلاف و دو دستگی بین ملی ‌پوشان صحبت کرد.

حسین فرکی در گفتگو با خبرنگار ورزشی ایلنا در خصوص شرایط این روزهای تیم ملی و دو دستگی ایجاد شده در این تیم و مجموعه فوتبال اظهار داشت: واقعاً اتفاق تلخ و دلسرد کننده‌ای است و این مسائل باعث نا امیدی می‌شود. تیم ملی یک کشور متعلق به تمام مردم یک کشور است و نتیجه‌گیری و موفقیت آن در گرو یک همبستگی و عرق به پیراهن و همدلی دون تیم خواهد بود و وقتی یک مجموعه از رأس دولت و وزارت و فدراسیون گرفته تا مردم عادی جامعه و مهم‌تر از آن در بین بازیکنان خود تیم دچار دوگانگی می‌شوند فضایی ایجاد می‌شود که دیگر قابل جمع کردن نیست یا حداقل می‌شود گفت جمع کردنش کار سختی است. وقتی چنین فضایی وجود دارد دیگر سوای اسامی مطرح شده و اینکه کی‌روش باشد یا اسکوچیچ باید گفت خیلی مسائل از دست رفته است و در این شرایط بعید است کاری از دست کسی بر بیاید که ما بخواهیم با تغییر سرمربی به دنبال بهتر شدن اوضاع باشیم.

وی در مورد اینکه مقصر این ماجرا چه کسی است و اینکه عدم قاطعیت اسکوچیچ در تیم و همچنین عدم حمایت فدراسیون از سرمربی تیمش را دلیل این نابسامانی‌ها می‌دانند، گفت: وقتی کار از مقامات بالا شکل می‌گیرد و دولت و وزارتخانه به دنبال آوردن کارلوس کی‌روش هستند، نمی‌شود گفت اسکوچیچ مقصر است چون در این شرایط کاری از دست او ساخته نیست. فدراسیون هم با توجه به اینکه گفتم کار از مراجع بالاتر کلید خورده در این شرایط کاری نمی‌تواند انجام دهد و البته این به ضعف خود فدراسیون هم بر می‌گردد. ما یکی مثل دکتر دادکان را در رأس فدراسیون فوتبال داشتیم که تا لحظه آخر مقابل سازمان وقت تربیت بدنی ایستاد و اجازه دخالت در امور تیم ملی را نداد و آخر سر خودش را کنار زدند. فدراسیون فوتبال هم که در حال حاضر قصد دارد رئیس جدید خودش را بشناسد یک فرد مقتدری مثل دکتر دادکان نیاز دارد که اجازه دخالت دولت در کارش را ندهد.

مربی سابق تیم ملی در مورد اینکه دو دستگی حال حاضر در تیم ملی به دو دستگی که گفته می‌شود در تیم ملی سال 2006 برانکو هم وجود داشت، عنوان کرد: در آن تیم خود ما حضور داشتیم و مشکلاتی بود ولی شرایط به این شکل نبود. همانطور که گفتم در آن مقطع هم دولت و سازمان وقت تربیت بدنی به ریاست آقای علی آبادی قصد دخالت در امور تیم ملی را داشتند و با برانکو مخالف بودند ولی دادکان مقابل آنها ایستادگی کرد و تا جایی که می‌شد اجازه نداد این مسائل وارد تیم ملی شود ولی خب جوی ایجاد کردند که تاثیرش را روی تیم ملی گذاشت و وقتی یک سرمربی مخالفینی در بین افراد بالاتر دارد جایگاهش متزلزل است و این روی تیم‌داری او هم اثر منفی می‌گذارد و تیم ما در آن مقطع از این ماجرا ضربه خورد.

فرکی در مورد اینکه در این شرایط آمدن کی‌روش می‌تواند کمک کند یا نه، توضیح داد: کی‌روش تنها مزیتی که نسبت به اسکوچیچ دارد این است که تجربه بالاتری در جام جهانی دارد و این می‌تواند به کارش بیاید ولی شما دقت کنید همانطور که گفتم تیم ملی و رختکن دچار دو دستگی و انشقاق شده است و در این شرایط چه اسکوچیچ بماند چه کی‌روش بیاید چه هرکس دیگری بعید است بتواند این اختلاف ایجاد شده را حل و فصل کند و آن همدلی لازم را ایجاد کند و برای همین می‌گویم اتفاقاتی که رخ داده نا امید کننده است. 

وی در مورد اینکه از برانکو هم به عنوان گزینه تیم ملی یاد می‌شود، گفت: خیر تا جایی که من می‌دانم آقای برانکو قرار نیست در این مقطع به ایران برگردد و تا دو سال دیگر با فدراسیون فوتبال عمان قرارداد دارد و این مسائلی که مطرح می‌شود شایعه است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز