خبرگزاری کار ایران

ناگفته‌های لوئیز فیگو از انتقال جنجالی به رئال

asdasd
کد خبر : ۷۵۱۱۶۶

یاغی بزرگ که انتقالش از بارسا به رئال هنوز هم بزرگترین خیانت تاریخ محسوب می‌شود از خاطرات دوران بازی خود می‌گوید.

به گزارش ایلنا، بعد از گذشت دو دهه هنوز او بزرگترین یهودای تاریخ فوتبال است. ابرستاره‌ای که درست در دوران اوج در تصمیمی فوق جنجالی تصمیم گرفت بارسلونا را ترک کرده و به رئال مادرید برود. دو تیمی که دشمنی دیرینه آنها در تاریخ فوتبال جهان ریشه‌های قومیتی و سیاسی دارد و تقابل آنها تحت هر شرایطی نبردی فراتر از فوتبال است. لوییس فیگو یکی از سه ستاره بزرگ تاریخ فوتبال پرتغال در نخستین سال هزاره سوم تصمیمی گرفت که شاید کمتر ستاره‌ای در جهان جرات و جسارت آن را نداشت. لوییس فیگو بعد از انتقال رعب‌آور تا سال‌های سال تاوان آن را داد و با کله خوک از سوی هواداران بارسلونا پذیرایی شد تا بدل به نماد خیانت در فوتبال شود. بعد از گذشت دو دهه شنیدن دلایل ماجرای این تصمیم بزرگ و روزهای دشواری که فیگو از این انتقال پشت سر گذاشت، راز بزرگی است که حالا فیگو آن را رسانه‌ای کرده. ستاره پرتغالی ۴۶ ساله درباره دوران حضورش در بارسلونا و رئال مادرید صحبت کرد و پرده از ر‌از بزرگی برداشت که تا کنون مخفی باقی مانده. هافبک پیشین تیم ملی پرتغال به تصمیم جنجالی‌اش در سال ۲۰۰۰ یعنی جدایی از بارسا و پیوستن به مادرید گفت: 5 سال فوق‌العاده در بارسا داشتم. در آن زمان (تابستان ۲۰۰۰) نامزدی که قرار بود در انتخابات بارسلونا برنده شود، خوان گاسپارت بود. من به او حتی به اندازه یک تار مو هم اعتماد نداشتم.

فیگو درباره فرآیند امضای قراردادش با مادرید اظهار کرد: همه چیز جدی پیش می‌رفت تا اینکه یک پیشنهاد از ایتالیا داده شد. من با فلورنتینو پرس یکی از نامزدهای ریاست باشگاه رئال مادرید توافق کرده بودم. من این توافق را ندیده بودم اما به من گفتند پرس شرط بسته که اگر نتواند با من قرارداد امضا کند، هزینه یک سال اعضای باشگاه را پرداخت می‌کند. با این حال مدیربرنامه‌ام آن را امضا کرد، نه من. من چیزی را امضا نکردم. به من گفتند در بارسلونا پول بیاور، آن وقت می‌توانی بروی. این اتفاق‌ها در شرایطی رخ داد که دو باشگاه در جریان انتخابات قرار داشتند. من پرس را نمی‌شناختم.

او افزود: در تعطیلات در چردنیا جزیره‌ای در ایتالیا به سر می‌بردم که پرس پیروز انتخابات شد. همه کسانی که به من مرتبط بودند یعنی مدیربرنامه‌ام و وکیلم به چردنیا آمدند تا من را راضی کنند. به لیسبون بازگشتیم و در آنجا با پرس جلسه داشتم. سپس با همسرم تماس گرفتم و به او گفتم تصمیم گرفته‌ام با رئال مادرید قرارداد امضا کنم.

فیگو در ادامه به سخت بودن نخستین روزهای حضورش در رئال مادرید اشاره کرد و گفت: در یک سال سخت به مادرید پیوستم. در آن زمان اهداف و پروژه‌های جدید وجود داشت و پس از قهرمانی در لیگ قهرمانان اروپا حفظ روند پیروزی‌ها آسان نیست. شانس این را داشتیم که فاتح لالیگا شویم. در این گروه افراد فوق‌العاده‌ای همچون رائول گونسالس و فرناندو هیرو حضور داشتند که به من کمک کردند.

هافبک پرتغالی در ۳۲ سالگی مجبور شد مادرید را ترک کند. او در این‌باره گفت: با وجود اینکه یک سال از قراردادم باقی مانده بود می‌خواستم به اینتر بروم چون در مادرید بازی نمی‌کردم و احساس می‌کردم دیگر مفید نیستم. می‌دانستم به چه دلایلی بازی نمی‌کنم.

فیگو درباره کسانی که از او ناراحت شدند، اظهار کرد: آنهایی از من ناراحت شدند که جلوی من یک چیز می‌گفتند و پشت سر من چیز دیگری می‌نوشتند و باعث خشم مردم می‌شدند.

بازیکن پیشین رئال مادرید در پایان گفت: هرگز به مربیگری فکر نمی‌کردم.

می‌خواستم به کار دیگری مشغول شوم. زمانی که فوتبال را کنار گذاشتم تحصیلاتم را در مقطع لیسانس پایان دادم. سپس رشته تجارت را خواندم و از پست جدیدم (مشاور رییس یوفا) خیلی خوشحالم.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز