خبرگزاری کار ایران

تحلیل روز

جدالی نفس‌گیر برای آقای گلی؛ علیپور، کی‌روش، استوکس یا شیمبا؟!

asdasd
کد خبر : ۷۴۸۹۹۱

رقابت در صدر جدول برترین گلزنان لیگ برتر هفته به هفته داغ تر می‌شود.

به گزارش خبرنگار ایلنا، لیگ برتر فوتبال ایران جام خلیج فارس به مرور به پایان خود نزدیک می شود و در این میان، علاوه بر رقابت سنگین و حساس سه تیم بالای جدول بر سر قهرمانی لیگ، جنگ بر سر تصاحب کفش طلای این فصل لیگ برتر نیز دیدنی است، آن هم در شرایطی که سه صدرنشین جدول گلزنان که مدعی اصلی آقای گلی می باشند، عینا از همان سه تیم مدعی کسب عنوان قهرمانی لیگ می باشند.

علیپور از پرسپولیس و کی روش استنلی از سپاهان هر کدام با 12 گل در رده‌ی نخست جدول برترین گلزنان جای دارند و پس از آن ها، مهاجم تراکتور، آنتونی استوکس با یازده گل در جایگاه دوم قرار گرفته است که در این مطلب قصد داریم به تفصیل به بررسی شرایط هر یک از مدعیان آقای گلی لیگ بپردازیم.

* علی علیپور (پرسپولیس)

علی علیپور، مهاجم 25 ساله و قائمشهری سرخپوشان پایتخت که فصل گذشته عنوان آقای گلی لیگ برتر را با 19 گل از آن خود کرد، در این فصل نیز علیرغم عملکرد نه چندان مناسب هفته های ابتدایی و ناکامی در گلزنی در بازی های نخست لیگ، رفته رفته شرایطش بهبود پیدا کرده و با گلی که برابر پیکان در دقایق پایانی به ثمر رساند، بار دیگر خود را به صدر جدول گلزنان جام خلیج فارس رساند.

مهاجم تاثیرگذار پرسپولیس در چند سال اخیر اما در راه رسیدن به آقای گلی لیگ، علاوه بر داشتن رقیبانی سرسخت به نام استنلی کی روش و آنتونی استوکس، شش بازی سخت را نیز در پیش دارد.

سایپا، ذوب آهن، سپاهان، تراکتورسازی، ماشین سازی و پارس جنوبی تیم هایی هستند که علیپور به همراه پرسپولیس در شش هفته‌ی آتی برابر آن ها قرار خواهد گرفت و پر واضح است که علیپور کار دشواری برای افزایش آمار گل های زده ی خود در برابر تیم هایی چون تراکتورسازی و سپاهان دارد، هرچند سایر بازی ها نیز به هیچ وجه بازی های آسانی برای پرسپولیس و علیپور نخواهند بود.

جدالی نفس‌گیر برای آقای گلی؛ علیپور، کی‌روش، استوکس یا شیمبا؟!

* کی روش استنلی (سپاهان)

کی روش استنلی سوارز، مهاجم 31 ساله و برزیلی که چند فصلی است به اصفهان آمده و در ذوب آهن نیز عملکرد خوبی از خود به جا گذاشت، در سپاهان هم به عملکرد درخشان خود ادامه داد و ضمن کمک به سپاهان در رسیدن به رده های بالای جدول رده بندی، خود را به عنوان صدرنشین جدول گلزنان و از مدعیان جدی آقای گلی لیگ برتر مطرح نمود.

کی روش و سپاهان 6 بازی برابر استقلال، سایپا، پرسپولیس، ماشین سازی، پدیده و استقلال خوزستان پیش رو دارند که می توان دریافت مهاجم برزیلی نیز همچون علیپور کار بسیار دشواری در جهت ارتقای آمار گلزنی و به دست آوردن کفش طلای لیگ برتر دارد، به ویژه آن که با استقلال و پرسپولیس و پدیده که صاحب برترین خطوط دفاعی فصل جاری لیگ می باشند مصاف خواهد داد.

جدالی نفس‌گیر برای آقای گلی؛ علیپور، کی‌روش، استوکس یا شیمبا؟!

* آنتونی استوکس (تراکتورسازی تبریز)

مهاجم ایرلندی و 31 ساله‌ی تراکتورسازان تبریزی که در مقطعی از فصل خود و تراکتور را دچار حاشیه کرده و اقدام به ترک تیم و رفتن از ایران نمود، به رغم درخشش در ابتدای فصل، در ادامه نتوانست درخشش ابتدای فصل خود در امر گلزنی را ادامه دهد و به همین دلیل صدر جدول گلزنان را به علیپور و کی روش واگذار کرد.

استوکس که تنها یک گل زده کمتر از دو رقیب خود دارد، با یازده گل در رده‌ی دوم جدول گلزنان قرار گرفته و در قامت مهاجم پرشورهای تبریزی در شش دیدار آخر تیمش در فصل جاری به ترتیب مصاف سپیدرود، پیکان، ذوب آهن، پرسپولیس، پارس جنوبی و فولاد خواهد رفت که در این بین بازی با ذوب آهن و پرسپولیس از دیدارهای دشوار پیش روی استوکس و تراکتور می باشد.

جدالی نفس‌گیر برای آقای گلی؛ علیپور، کی‌روش، استوکس یا شیمبا؟!

با در نظر گرفتن فاکتورهایی چون دیدارهای پیش روی سه بازیکن که تقریبا سطح دشواری یکسانی دارند، عملکرد آن ها در چهار دیدار اخیر (علیپور 2 گل و 1 پاس گل - کی روش 2 گل - استوکس 2 گل و 1 پاس گل) و همچنین عملکرد هجومی نسبتا مشابه تیم های این سه بازیکن، می توان نتیجه گرفت که رقابت سخت و سنگین و در عین حال نزدیکی در هفته های پایانی بر سر عنوان آقای گلی لیگ وجود دارد، به گونه ای که حدس نام آقای گل احتمالی لیگ برتر بسیار سخت می باشد، هرچند امکان این که اتفاقی غیرمنتظره رخ دهد و فردی غیر از این سه بازیکن کفش طلای لیگ برتر را تصاحب کند، بعید نیست!

* لوسیانو پریرا(فولاد خوزستان)

جدالی نفس‌گیر برای آقای گلی؛ علیپور، کی‌روش، استوکس یا شیمبا؟!

مهاجم 35 ساله برزیلی که چندین هفته با فولاد در کورس صدرنشینی حضور داشت و شاید قهرمانی در لیگ هجدهم را تا حدودی مسجل می‌دید اکنون با وجود اینکه تیمش حتی به کسب سهمیه لیگ قهرمانان آسیا هم مطمئن نیست اما آمار درخشانی را از خود در خط حمله سرخپوشان به نمایش گذاشته تا مهره مورد اعتماد افشین قطبی باشد. او در تمامی مسابقات این فصل به غیر از بازی هفته بیست و سوم حضور داشته و بازی روز گذشته برابر استقلال خوزستان فرصت ایده‌آبی بود تا به کورس مدعیان کسب عنوان آقای گلی این دوره از مسابقات نزدیک‌تر شود. او با دو گل برابر آبی‌ها با 10 گل حالا بعد از کی روش و علیپور و استوکس شانس رسیدن به این جایزه ارزشمند را پیش رو خود می‌بیند.

باید دید 26 اردیبهشت و در روز پایانی لیگ برتر، نام چه کسی به عنوان آقای گل لیگ هجدهم در تاریخ فوتبال ایران ثبت خواهد شد، علیپور سرعتی، کی روش سرزن، استوکس چهارچوب شناس یا فردی دیگر...؟!

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز