خبرگزاری کار ایران

کمیته اخلاق و کمیته انضباطی در انتظار تایید اثبات اتهام بزرگ؛

ورود پلیس فتا به پرونده تبانی بزرگ در فوتبال ایران

asdasd
کد خبر : ۷۴۱۷۹۷

هافبک تیم فوتبال استقلال خوزستان از شب گذشته با اتهام بزرگی مواجه شد که جواب آن در دستان پلیس فتا است.

به گزارش خبرنگار ورزشی ایلنا، در چارچوب مسابقات هفته بیست و دوم لیگ برتر روز گذشته استقلال خوزستان حریف ذوب آهن اصفهان بود و با نتیجه دو بر صفر در بازی خارج از خانه از حریف شکست خورد. ارسلان مطهری که طی چند بازی گذشته نقش اصلی در بازی‌های لیگ قهرمانان آسیا برای سبزپوشان داشت در این بازی هر دو گل را به ثمر رساند تا با رساندن تیمش به رده دوازدهم جدول رده بندی بالاتر از صنعت نفت آبادان نقش بسزایی داشته باشد.

افشای گفت‌وگوی خصوصی

ساعاتی پس از این مسابقه بود که شایعه عجیب در فضای مجازی مطرح شد و به سرعت دست به دست شد تا یکی از اتفاقات عجیب در فوتبال ایران به ظاهر برملا شود. میثم شاه‌‌مکوند، بازیکن 26 ساله تیم فوتبال استقلال خوزستان در بطن این ماجرای جنجالی و عجیب قرار داشت. فیلمی از گفت و گوی بازیکن اهوازی با شخصی در اینستاگرام به نوعی منتشر شد که نشان می‌داد او تصمیم داشته با دخالت در نحوه نمایش بازیکنان که از قبل نقشه‌ای هماهنگ شده بوده، مانع از نتیجه گیری همبازیانش شود و در مقابل به آن شخص که هویتش تا به این لحظه مشخص نیست این ماجرا را به نوعی رقم بزند که با استفاده از سایت‌های شرط بندی صاحب سرمایه بزرگی شود.

شاه مکوند محروم بود

این بازیکن جوان که در تیم فولاد نوین اهواز پرورش یافته به دلیل دریافت کارت زرد چهارم در بازی گذشته مقابل پیکان که با شکست یک بر صفر استقلال همراه بود محروم شد و این بازی حساس را از دست داد. پس از افشای گفت‌وگوی او، فیلم دو گل مطهری به فرزین گروسیان منتشر شد و فضا به نوعی شکل گرفت که نشان بدهد تمامی بازیکنان استقلال در این نتیجه دخالت داشته‌اند و در واقع بازیکن مذکور به عنوان سردسته این اقدام جنجالی تصمیم به درآمدزایی دارد.

حمله به اینستاگرام

تنها دقایقی از این اتفاق و به نوعی افشاگری می‌گذشت که حملات اینستاگرامی به صفحه شخصی بازیکن استقلال صورت گرفت. صفحه او که در حالت عمومی قرار داشت در فاصله چند ساعت مملو از نظرات کاربرانی بود که از فساد و اتفاقات عجیب در فوتبال گله داشتند و از او سوال می‌کردند که در ازای چه قیمتی حاضر به انجام چنین کاری شده است. فوتبال دوستان اهوازی هم در این طیف قرار داشتند و با استفاده از جملات تند خواستار توضیح او در این باره شدند. واکنش شاه مکوند که از ماجرا بی خبر بود ارسال پیام دوباره به همان شخصی بود که فیلم این گفت و گو با منتشر کرده بود. او در جواب میثم پاسخ داد که از ماجرا بی خبر است و ابراز بی اطلاعی کرد.

مراجعه به پلیس فتا

بازیکن تیم استقلال خوزستان از تعطیلی تمرینات امروز استفاده کرد تا با گذراندن شب دشوار و عجیب در اولین فرصت به نهادی رجوع کند که متخصص برطرف کردن مشکلات این چنینی است. شاه مکوند با مراجعه به پلیس فتا آنها را در جریان این افشاگری گذاشت و تمامی توضیحات و مستنداتش برای اثبات بی گناهی را ارائه کرد.

گلایه بازیکنان استقلال

بازیکنان که از تعطیلات شش روزه در آستانه سال جدید خوشحال بودند شب گذشته با مطرح شدن چنین شایعه‌ای به شدت ناراحت شدند و قرار است شاه مکوند را در ارائه مستندات یاری کنند. آمار بازی روز گذشته نشان می‌دهد بازیکنان استقلال همانند مسابقات گذشته برابر رقبا چگونه حاضر شدند و بازیکنان مدام این سوال را مطرح می‌کنند که چرا باید حالا که در مقطع حساسی برای بقا در لیگ برتر هستند با این مشکل بزرگ رو به رو شوند.

کمیته اخلاق ورود می‌کند؟

کمیته اخلاق و کمیته انضباطی فدراسیون فوتبال طی سالی که گذشت روزهای پرکاری را پشت سر گذاشتند و مشخص شده که کوچکترین نکته درباره پرونده‌های فوتبالی را زیر نظر داشته و به سرعت بررسی می‌کنند. احتمال ورود این دو نهاد نظارتی به اتهامی که هنوز به اثبات نرسیده وجود دارد و شاید پس از تصمیم گیری پلیس فتا شاه مکوند برای ارائه توضیحات فراخوانده شود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز