خبرگزاری کار ایران

پلاتینی:

مخالف VAR هستم و طرفدار روح فوتبال/ در جام جهانی روسیه اتفاق خاصی ندیدم

asdasd
کد خبر : ۷۳۸۹۴۶

رئیس فرانسوی پیشین یوفا قهرمانی کشورش را در جام جهانی 2018 حاصل یکپارچگی این تیم می‌داند ولی از سطح مسابقات راضی نیست.

به گزارش ایلنا، ستاره 63 ساله تا 3 سال قبل سکان هدایت یوفا را برعهده داشت و قصد داشت در انتخابات فیفا جانشین سپ بلاتر شود اما وقتی ماجرای رشوه‌خواری مدیران فیفا پیش آمد، او نیز متهم به خلافکاری شد و با محرومیتی چندین ساله محروم شد.

پلاتینی بعد از یک دوره سکوت درباره اتفاقات اخیر صحبت کرده و موضع جالبی گرفته. ستاره اسبق فوتبال فرانسه ابتدا اشاره‌ای به اتفاقات محرومیتش می‌کند و اعتقاد دارد در انتخابات فیفا قربانی جریانی عجیب و پیچیده شد.

او در این باره گفت: 150 فدراسیون می‌خواستند به من رای بدهند و 3 طفل نوپا مخالف بودند و در نهایت همین‌ها برنده شدند. رییس سابق یوفا از اینکه جام قهرمانی جهان را به تیم کشورش در مسابقات روسیه 2018 پیشکش نکرد، ابراز تاسف می‌کند.

پلاتینی به دلیل محرومیت بخت حضور به‌عنوان عالی‌ترین مقام فیفا را پیدا نکرد تا به‌عنوان مسوول این سازمان به تیم قهرمان جام جهانی روسیه، جام دهد. به همین خاطر وی از این بابت اظهار تاسف کرده و گفت: واقعیت این است که جام را من باید به تیم قهرمان می‌دادم. خیلی دردناک بود چون مجبور شدم به منزل بروم و زود بخوابم.

پلاتینی قهرمانی فرانسه در مسابقات روسیه و پیکارهای جام جهانی را پایین‌تر از سطحی می‌داند که انتظار داشت: در کل چیزی خارق‌العاده در جام جهانی ندیدم. لیگ قهرمانان اروپا با فاصله کیفیتی برتر از جام جهانی دارد. فرانسه قهرمان شد چون تیم عملکرد یکپارچه‌ای داشت. با این حال همه از مسابقه نیمه نهایی ما در سویا سال 1982 مقابل آلمان و فوتبال خارق‌العاده‌ای که نشان دادیم، ‌حرف می‌زنند.

در این جام جهانی سیستم داور ویدئویی نیز به کار گرفته شد اما پلاتینی جزو آن عده از کارشناسان فوتبال جهان است که تمایلی به استفاده از سیستم ویدیو چک ندارند. کاپیتان و سرمربی اسبق تیم ملی فرانسه و همچنین رییس پیشین یوفا، در این مورد به بازی هفته قبل پاری‌سن‌ژرمن و منچستریونایتد اشاره کرد. صحنه بحث‌انگیز در این بازی که سرنوشت تیم صعودکننده را تغییر داد، گلی بود که منچستری‌ها از روی نقطه پنالتی توسط مارکوس رشفورد به ثمر رساندند. در آن صحنه، اسکومینا، داور بازی به سیستم ویدیوچک مراجعه کرد و توپی را که به دست کیمپمبه اصابت کرده بود، پنالتی تشخیص داد. به این ترتیب منچستری‌ها صاحب یک گل بیشتر شدند و حریف را حذف کردند. 

رییس سابق یوفا در این باره گفت: در دوران من و در برد قانونگذاری بین‌المللی فوتبال، همیشه کوشیدم از این ورزش حمایت و دفاع کنم. همینطور بازیکنان را تحت مراقبت بیشتر قرار دهم. آنچه در بازی پاری‌سن‌ژرمن و منچستر رخ داد، حرفم را تایید می‌کند. در آن صحنه کیمپمبه به دور خود می‌چرخد و توپ به بازویش می‌خورد. اصلا باورکردنی نیست. بعد هم داور کاری را کرد که مجبور بود، انجام دهد. او بعد از اعلام کرنر، از طریق این سیستم فهمید باید برود و از ویدیوچک استفاده کند. وقتی تصمیم می‌گیرند که هر برخوردی با دست، باید جریمه شود، در واقع ما با روح فوتبال مقابله می‌کنیم.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز