خبرگزاری کار ایران

چند نکته درباره جدال استقلال و العین

شفر بدون شکست در برابر گاریدوی بدون پیروزی

asdasd
کد خبر : ۷۳۷۷۰۱

استقلال با وجود شکست در اولین دیدار مرحله گروهی لیگ قهرمانان برابر الدوحیل، امیدوار است تا با یک برد در بازی دوم برابر العین به جدول مسابقات بازگردد.

به گزارش ایلنا، استقلال با وجود شکست در اولین دیدار مرحله گروهی لیگ قهرمانان برابر الدوحیل، امیدوار است تا با یک برد در بازی دوم برابر العین که در ورزشگاه آزادی و با حضور هوادارانش برگزار می‌شود به جدول مسابقات بازگردد.

بازی روز سه‌شنبه استقلال و العین که در ورزشگاه آزادی برگزار می‌شود علاوه بر شرایط جدولی حساسیت‌های دیگری هم دارد. هواداران آبی‌های ایران از شکست سنگین بازی برگشت مرحله یک هشتم لیگ قهرمانان سال 2017 ناراحتند و از تیمشان یک برد خوب می‌خواهند.

7 دیدار مستقیم

تیم‌های استقلال و العین تا قبل از بازی روز سه‌شنبه 7 دیدار مستقیم در رقابت های لیگ قهرمانان آسیا انجام داده‌اند. اولین دیدار دو تیم در لیگ قهرمانان سال 2003 و آخرین آن ها در مرحله گروهی فصل قبل رقابت‌های لیگ قهرمانان آسیا انجام شد.

3 بر 2 به نفع استقلال

استقلال در هفت بازی که برابر العین انجام داده سه برد کسب کرده است و دوبار نیز برابر این تیم شکست خورده است. سه برد استقلال برابر العین در دو بازی مرحله گروهی لیگ قهرمانان فصل 2013 و همچین بازی رفت مرحله یک هشتم نهایی لیگ قهرمانان 2017 به دست آمده و العین در سال 2003 و بازی برگشت مرحله یک هشتم سال 2017 به پیروزی رسیده است.

بهترین و بدترین نتایج

بی‌شک باخت 6 بر یک استقلال برابر العین در بازی برگشت مرحله یک هشتم نهایی لیگ قهرمانان سال 2017 یکی از تلخ‌ترین شکست‌های تاریخ این باشگاه به حساب می‌آید. این سنگین‌ترین شکست استقلال و پرگل‌ترین بازی تاریخ دو تیم است.

بهترین برد استقلال در بازی رفت مرحله گروهی سال 2013 رقم خورد که با نتیجه 2 بر صفر حریفش را شکست داد.

آمار مثبت در آزادی

استقلال از مجموع 7 بازی 4 مسابقه را برابر حریفش میزبان بوده است و در این 4 مسابقه، دو برد، یک مساوی و یک باخت نصیبش شده است. تنها باخت استقلال برابر العین در ورزشگاه آزادی در سال 2003 رقم خورد که این تیم با نتیجه سنگین سه بر یک مغلوب حریف اماراتی شد.

بهترین گلزن: مامه تیام

مامه تیام مهاجم فصل گذشته استقلال با سه گلی که در مجموع دو بازی رفت و برگشت مرحله گروهی فصل قبل برابر العین به ثمر رساند بهترین گلزن دو تیم است.

اما چند بازیکن دو گله نیز در بازی‌های مستقیم دو تیم وجود دارند. کاوه رضایی از استقلال و عمرعبدالرحمن و کایو از العین دوگله‌های جدال‌های رودرو هستند.

چهره ویژه: فرهاد مجیدی

ستاره فوتبال ایران و استقلال، فرهاد مجیدی، تنها بازیکنی است که سابقه بازی در هر دو تیم را دارد. مجیدی در سال 2003 به همراه العین توانست قهرمان رقابت‌های لیگ قهرمانان آسیا شود و تنها افتخار آسیایی این تیم را کسب کند. مجیدی البته که ستاره محبوب باشگاه استقلال است و درحال حاضر به عنوان مربی در کنار وینفرد شفر روی نیمکت می‌نشیند.

باارزش‌ترین‌ها: ایسما و برگ

ایسما مهاجم اهل گینه بیسائو تیم استقلال با ارزشی در حدود 1.6 میلیون یورو باارزش‌ترین بازیکن استقلال به حساب می‌آید. مارکوس برگ مهاجم سوئدی تیم العین نیز با ارزشی در حدود 4.5 میلیون یورو باارزش‌ترین بازیکن این تیم است.

خوان کارلوس گاریدو: 2 بازی 2 باخت

سرمربی اسپانیایی العین در فوریه سال 2019 (حدود یک ماه قبل) هدایت این تیم را به عهده گرفت و در دوبازی که روی نیمکت تیم قدرتمند شهر ابوظبی نشست دو شکست را همراه تیمش تجربه کرد. او ابتدا در برابر تیم الشباب دوبی دو بر صفر باخت و سپس در اولین بازی مرحله گروهی برابر الهلال نیز با یک گل شکست خورد. او از تیم راجا کازابلانکای مراکش به العین آمده و پیش از آن در تیم‌های الاتفاق عربستان، الاهلی مصر، رئال بتیس، کلوب بروژ و ویارئال مربیگری کرده است. او سه جام قهرمانی را همراه با الاهلی مصر و راجا کازابلانکا به دست آورده است.

شفر: 2 بازی 2 مساوی

وینفرد شفر که این روزها با استقلال در لیگ برتر نتایج بسیار خوبی می‌گیرد تا به حال در دوبازی مقابل العین روی نیمکت نشسته است و در هر دوبازی نیز به تساوی رسیده است. شفر امیدوار است در سومین جدال مستقیمش با العین و در ورزشگاه آزادی به اولین پیروزی‌اش دست پیدا کند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز