خبرگزاری کار ایران

قضاوت‌های بحث برانگیز داوران در لیگ قهرمانان آسیا

داوران پرحرف و حدیث علیه استقلال و پرسپولیس

asdasd
کد خبر : ۷۳۷۲۸۰

هفته اول لیگ قهرمانان آسیا در حالی برگزار شد که قضاوت داوران بسیار مشکوک و بحث برانگیز بود.

به گزارش ایلنا، سه‌شنبه شب در گروه چهارم رقابت‌های لیگ قهرمانان آسیا دو دیدار برگزار شد. پرسپولیس در ورزشگاه آزادی به مصاف پاختاکور ازبکستان رفت و الاهلی در ورزشگاه شهر جده با شاگردان فریرا دیدار کرد.

در تهران شاگردان برانکو پس از اینکه با گل دقیقه 5 از میهمان خود عقب افتادند، علی‌رغم اینکه یک گل پیش از پایان نیمه اول زدند، در نیمه دوم نتوانستند نمایش خوبی داشته باشند و با تساوی از زمین مسابقه خارج شدند. در عربستان ولی تیم الاهلی با دو گل عمر السوما که طی نیمه اول و دوم به ثمر رساند، موفق به کسب سه امتیاز ارزشمند خانگی شد. هر دو بازی اما یک نکته مشترک داشت که در نتیجه بازی تاثیرگذار بود و آن هم داوران مسابقه بودند.

در آزادی تیم داوری ادهم مخادمه به همراه احمد نادی و مصطفی خلف روز پراشتباهی را پشت سر گذاشتند و همین باعث شد باشگاه پرسپولیس پس از پایان این مسابقه به کمیته داوران کنفدراسیون فوتبال آسیا به خاطر انتخابی که داشتند، انتقاد کند.

در جده و ورزشگاه پادشاه عبدا... هم اوضاع بهتر از ورزشگاه آزادی نبود. مانینگ داور چینی مسابقه که معلوم نیست به چه دلیل پیش از آغاز دیدار دو تیم الاهلی و السد جنشین احمد الکاف شد، در دقیقه 30 پنالتی برای الاهلی گرفت که مشکوک به نظر می‌رسید. در این دقیقه عمر السوما و بغداد بونجاح در محوطه جریمه السد برای یک دوئل هوایی با هم تلاش می‌کردند که سوما مهاجم سوری سفید و سبزپوشان عربستانی با تیزهوشی از پریدن امتناع کرد و خودش را به زمین انداخت تا داور چینی سوت خود را به نشانه پنالتی به صدا درآورد.

همانطور که در گروه سوم رقابت‌های لیگ قهرمانان آسیا شاهد رقابت بسیار نزدیکی هستیم، در گروه چهارم هم اوضاع تقریبا مشابه است. در این بازی‌ها معمولا گل اول می‌تواند تکلیف برنده بازی را مشخص کند.

در آزادی شاگردان برانکو البته توانستند با گل بودیمیر به بازی بازگردند و شاید اگر آن گل آفساید مردود می‌شد، سه امتیاز به پرسپولیس می‌رسید. در عربستان هم شاید اگر شاگردان فریرا در غیاب ژاوی، گل اول را دریافت نمی‌کردند، می‌توانستند حداقل امیدوار به تساوی و کسب یک امتیاز باشند.

با تمام این تفاسیر هفته اول رقابت‌های لیگ قهرمانان آسیا در گروه چهارم به پایان رسید. حالا الاهلی با 3 امتیاز صدرنشین است و تیم‌های پاختاکور و پرسپولیس با یک امتیاز رده‌های دوم و سوم را با یک امتیاز در اختیار دارند و السد هم بدون امتیاز در هفته دوم مقابل پرسپولیس قرار می‌گیرد. دو تیمی که خود را قربانی داوری هفته اول می‌دانند.

شب گذشته علی خسروی از حضور هانی بالان قطری به‌عنوان رییس کمیته داوران و اینکه چرا باید این چهره در راس کمیته داوران فوتبال آسیا باشد، انتقاد کرد.

رییس کمیته داوران آسیا اما تنها چند ساعت پس از عملکرد ضعیفی که ادهم مخادمه در آزادی داشت، او را به‌عنوان داور حساس‌ترین دیدار هفته دوم رقابت‌های غرب آسیا میان دو تیم الهلال و الدحیل انتخاب کرد تا نشان دهد توجهی به انتقادات ندارد و همان روشی را در پیش می‌گیرد که خودش فکر می‌کند، بهتر است.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز