خبرگزاری کار ایران

عملکرد ناامید کننده مدافع استقلال

محمد دانشگر در نقش ویرانگر استقلال

asdasd
کد خبر : ۷۳۷۲۷۳

مدافع استقلال نتوانست نمایش موفقی برابر الدحیل قطر در لیگ قهرمانان از خود به جا بگذارد و در نهایت سهم زیادی در این باخت به خود اختصاص داد.

به گزارش ایلنا، استقلال مقابل الدحیل، همه پیش‌بینی‌ها را نقش بر آب کرد. بخصوص که بازی‌های زیبایی در لیگ برتر انجام داده و نتایج درخشانی هم کسب کرده بود. هر چند الدحیل حریف قدرتمندی بود اما پیش‌بینی کسب تساوی نمی‌توانست چندان هم غیرمنطقی باشد. نتیجه نهایی اما آن چیزی نبود که تصورش را می‌کردیم و شاید هم کادر فنی استقلال تصورش را می‌کردند. شکست 3 بر صفر در دوحه، دور از انتظار بود.

استقلال در نیمه اول بازی را اداره کرد و هر از گاهی هم به دروازه حریف نزدیک شد. آیاندا پاتوسی با اینکه روز درخشانی را سپری نکرد اما در چند حمله موثر بود و البته شوت‌هایی نیز به سمت دروازه الدحیل شلیک کرد اما هیچ‌ یک به گل تبدیل نشد. نتیجه نیمه اول همان نتیجه‌ای بود که استقلال در قطر به دنبالش بود. بازگشت با امتیاز و نگاه امیدوارانه به بازی‌های بعد. این هدف وینفرد شفر، کادر فنی و مدیریتی و بازیکنان استقلال بود که البته محقق نشد.

دقیقه 55 تمام برنامه‌های استقلال نقش بر آب شد. ارسال دقیق مراد ناجی را مهدی بن‌عطیه با ضربه سر به تور دروازه استقلال رساند تا الدحیل مزد برتری محسوس خود را بگیرد. روی این گل، چند بازیکن استقلال مقصر بودند که شاخص‌ترین آنها محمد دانشگر نام داشت. مدافعی که هر چه به خود فشار آورد نتوانست ارسال ناجی را قطع کند. گل بن‌عطیه آب سردی بود بر پیکر استقلال. شیرازه استقلال به هم ریخت و گل‌های دوم و سوم هم از راه رسیدند.

گل دوم الدحیل در دقیقه 72 به ثمر رسید. باز هم این محمد دانشگر بود که نقش اصلی را در این گل ایفا کرد. او مقابل بازیکن الدحیل و در حالی که برای تصاحب توپ یورش برده بود، به زمین خورد و همین مساله باعث شد تا العربی در موقعیت گل قرار بگیرد و روی اشتباه مهدی رحمتی دروازه استقلال را برای بار دوم باز کند. هر چند وریا غفوری هم در این صحنه مرتکب اشتباه شد و آفساید را به اندازه چند سانتیمتر پر کرد تا العربی با رحمتی تک به تک شود.

گل سوم شاهکار بازیکنان خط دفاع استقلال بود. ابتدا محمد دانشگر با بازیکن خودی برخورد کرد و هر دو نقش بر زمین شدند. سپس نوبت به آرمین سهرابیان بود که با تکلی عجیب، سایه توپ را بزند و عفیف را با دروازه خالی تنها بگذارد. عفیف هم ضربه تمام کننده خود را زد تا استقلال با شکستی تلخ، دوحه را به مقصد تهران ترک کند.

با اینکه همه بازیکنان استقلال روز سخت و ناموفقی را سپری کردند اما نقش محمد دانشگر در این شکست، پررنگ‌تر از دیگران بود. استباه‌های او در نخستین بازی آسیایی استقلال در فصل جدید، همه را یاد بازی مقابل السد در فصل گذشته انداخت. جایی که او به‌عنوان بازیکن تعویضی وارد زمین شد و جای روزبه چشمی را گرفت که به خط میانی رفته بود. دانشگر به قدری پراشتباه کار کرد که بعد از بازی، همه او را مقصر اصلی شکست استقلال معرفی و البته در فضای مجازی هم انتقادهای بسیاری به عملکرد او وارد کردند. محمد دانشگر مقابل السد و الدحیل نشان داد که در آسیا عملکردی مانند لیگ ارائه نمی‌دهد و نمی‌تواند عنصری مفید برای خط دفاع استقلال باشد. دانشگر البته نمره ضعیفی هم دریافت نکرده اما نقش او در گل‌های خورده استقلال، نقشی پررنگ بود که نمی‌توان نادیده‌اش گرفت؛ مدافعی که برای بازی در لیگ تخصص دارد اما در آسیا به هیچ‌وجه قابل اطمینان نیست.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز