خبرگزاری کار ایران

پدیده - ذوب‌آهن؛ جنگ یحیی و منصوریان بر سر اعداد

asdasd
کد خبر : ۷۳۷۱۹۰

پدیده و ذوب آهن امروز در مشهد با هم دیدار می‌کنند تا یحیی گل‌محمدی برابر تیم سابق خود به دنبال این باشد تا سرخپوشان را همچنان در جمع مدعیان حفظ کند.

به گزارش ایلنا، دو تیم پدیده شهرخودرو و ذوب‌آهن اصفهان امروز از ساعت 17 در ورزشگاه امام رضا درحالی به مصاف هم می‌روند که پیش از این حرف از لغو این بازی و موکول شدن آن به فروردین‌ماه بود.

یحیی گل‌محمدی سرمربی پدیده خود را برای رویارویی با تیمی آماده می‌کند که سابقه حضور در آن را در کارنامه مربیگری‌اش دارد. او در لیگ چهاردهم پس از کسب جایگاه سوم با نفت تهران راهی اصفهان شد و هدایت ذوب‌آهن را برعهده گرفت. حضور گل محمدی در این تیم با قهرمانی در دو جام حذفی و یک سوپرجام همراه بود.

درست زمانی که یحیی سرمربی ذوب آهن شد، پدیده برای اولین بار خود را به لیگ برتر رساند و به این ترتیب این اولین باری باشد که دو تیم مقابل هم قرار می‌گیرند.

البته کفه ترازو در سمت ذوب آهن سنگین‌تر است؛ آنها تاکنون و پس از 9 تقابل در لیگ پنج بار به پیروزی رسیده‌اند و سه بار با بازی به تساوی کشیده‌شده و فقط یک برد سهم مشهدی‌ها بوده که دو برد و دو تساوی به دوران حضور گل‌محمدی روی نیمکت اصفهانی‌ها برمی‌گردد و البته تنها پیروزی پدیده هم در زمان سرمربیگری یحیی بوده‌است.

بهترین گلزنان تاریخ تقابل‌های دو باشگاه، مرتضی تبریزی و مسعود حسن‌زاده هر کدام با سه گل برای ذوب‌آهن و اکبر صادقی از پدیده هستند.

سه گل مسعود حسن‌زاده در مقابل پدیده به دوران گل‌محمدی برمی‌گردد. او در پایان فصل پانزدهم از این تیم جدا شد و پس از دو فصل بازی در سایپا و سپاهان، از ابتدای این دوره لیگ به ذوب‌آهن برگشته و البته از لیست این تیم به دلیل مصدومیت رباط صلیبی خارج شده است. اکبر صادقی، محمدرضا خلعتبری و محمد مهدی‌زاده بازیکنانی هستند که در دو تیم توپ زده اند.

پدیده که از ابتدای فصل توانسته خود را در صدر جدول حفظ کند، در نیم فصل اول در برابر ذوب آهن بحران زده به برتری رسید تا به اولین برد خود مقابل این تیم در لیگ برتر دست یابد. آنها اکنون با هدایت گل محمدی در تلاش هستند با برتری دوباره مقابل حریف اصفهانی، ضمن حفظ جایگاه خود در کورس مدعیان، از حیث آمار تقابل با حریف نیز شرایط مثبتی را شکل دهند. عدم پیروزی ذوب آهن در این بازی که با هدایت منصوریان امیدوار به عبور از روزهای سخت بود، می‌تواند نوار دوری از برد آنها را طولانی‌تر کند و به بیش از 195 روز برساند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز