خبرگزاری کار ایران

باخت و بازگشت‌هایی ثبات را از استقلال می‌گیرد

کریمی، چشمی یا دانشگر؟

asdasd
کد خبر : ۷۳۷۱۳۸

استقلال بعد از شکست خارج از خانه برابر تراکتورسازی تبریز متحول شد و روی نوار پیروزی قرار گرفت.

به گزارش ایلنا،استقلال بعد از شکست خارج از خانه برابر تراکتورسازی تبریز متحول شد و روی نوار پیروزی قرار گرفت. مهم‌ترین دلیل این موضوع جور شدن ترکیب استقلال بود. مثلث اللهیار صیادمنش، گادوین منشا و آیاندا پاتوسی در جلوی زمین و ترکیب روزبه چشمی و فرشید باقری در هافبک دفاعی و مقابل خط دفاع بود. اما محرومیت چشمی و مصدومیت صیادمنش ترکیب استقلال را بهم ریخت تا آبی‌پوشان با ترکیبی ناقص و در نمایشی ضعیف و پرانتقاد در قطر متحمل شکست سنگین 3 بر صفر شوند. در شرایطی که ثبات و آرامش به استقلال برگشته بود اما این شکست و البته  مصدوم شدن دانشگر و صیادمنش و بازگشت طارق همام و علی کریمی بازهم وینفرد شفر را در چرخه آزمون و خطا برای انتخاب ترکیب اصلی می‌اندازد.

خط دفاع با کدام مدافع

مهم‌ترین موضوعی که کادر فنی باید راه حلی برای آن پیدا کند، چگونه بازی گرفتن از طارق همام و علی کریمی است که از بند مصدومیت رها شده و آماده حضور در ترکیب استقلال هستند. بازی کردن کریمی یعنی بازگشت روزبه به خط دفاعی و قرار گرفتن او در کنار پژمان منتظری که چند هفته است از دفاع راست به دفاع  میانی برگشته است. با توجه به مصدومیت محمد دانشگر این جابه‌جایی در بازی جمعه مقابل نفت مسجدسلیمان ساده است اما بعد از آن شفر باید تصمیم بگیرد که از بین روزبه، علی کریمی و محمددانشگر یا فرشید باقری می‌خواهد کدام یک را نیمکت‌نشین کند؟ انتخاب کردن بین این بازیکنان کار راحتی نیست و احتمالا شفر از این بازیکنان به صورت چرخشی بازی خواهد گرفت. به عبارت دیگر ثبات در فاز دفاعی استقلال از بین می‌رود.

طارق خط هافبک را به هم می‌ریزد 

بازگشت طارق همام و آمادگی نسبی داریوش شجاعیان هم ترافیک خط هافبک و هجومی استقلال را بالا می‌برد. بدون احتساب صیادمنش که زودتر از فروردین و دربی آماده حضور در میدان نخواهد شد، هم ترافیک در نیمه هجومی استقلال سنگین است. اگر قرار بر بازی کردن طارق باشد آن وقت از بین اسماعیلی، شجاعیان و پا توسی یک نفر از ترکیب خارجی شود. البته احتمال نیمکت‌نشین شده پاتوسی بسیار کم است. هرکدام از این نفرات نیمکت‌نشین شوند چندان فرق نمی‌کند و شفر مجبور است تا از روش چرخشی استفاده کند. در مجموع باخت سنگین به تیم قطری و بازگشت 2 بازیکنی که تا قبل از مصدومیت فیکس بودند والبته خسرو حیدری دیگر به کادر فنی اجازه نمی‌دهد تا مانند چند بازی اخیر با یک ترکیب مشخص و یکسان به میدان برود.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز